Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3, ... 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (24797 totalt) |
Ska köpa ett gäng. Jag monterade det i pappas Triumph TR6. Den har lika myckkt utrustning som Opeln men bara 4a säkringar |
||||||
|
||||||
Mmmm. Utes. Typ alla har flaket i nivå med huven. Camino, Fordarna osv. Jag ska prova med en träskiva annars så svetsar jag upp kanten =). |
||||||
Ford P100 ? Hu, jag ryser till ännu när jag hör namnet 24 år senare. Hade en sådan med 1,8l TD motor för länge sedan och den var bara ett enda stort problem. Tex vevaxeln gick av en gång och en annan gång rostade diffkåpan sönder och släppte ut oljan så att bakaxeln plötsligt började skrika som en gris när jag låg i 120km/h på motorvägen på väg hem från jobbet. Fast bakaxeln är väl det enda som är värt att ta vara på från den modellen då det är en variant av Atlasaxeln som är populär i rallysvängen.
_________________ Kai Anttila |
||||||
Elsystemet är klart sånär på att jag gjorde en blunder.
Instrumentbelysningen verkar vara bristfällig på denna modell så förra ägaren har monterat en liten led lampa framför som belysning. Jag tog sladden till bakrutevärmen och kopplade in på den. Trodde jag. Jag kopplade visst in på helljusindikatorn. Gör om gör rätt. Nästa bekymmer är Choken. Det är en dragchoke kabel som inte är kopplad på pumpen. Manualen visar att det ska vara en vridchoke. Jag hittar inget av det på pumpen |
||||||
Nä. Manualen täcker bilar från 1972 till 1986 så gissningsvis så stämmer inte boken . Jag har suttit och klurat i massa elscheman nu eftersom att sladden som funkar som helljusindikator är grön. I instrumentpanelen så är den Blå/Grön och i boken ska den vara Vit Efter mycket bläddrande så såg jag en liten notis. Nur fur Schweden. Och ett litet elschema som visar kablarna från relä till panel. Undrar varför det var viktigt att ändra färg på kablarna i de Svenska bilarna. |
||||||
Möjligt. Det är säkert något Tyskt Opeligt. . |
||||||
Besiktigade bilen igår.
2 fel. Belägg fram och stödlager i kardan. Utöver det fick bilen bra betyg. Ingen rost alls. |
||||||
Man kunde ju faktiskt tro att jag kollat om generatorn laddar nu nör jag fixat om helsystemet.
Och visst gjorde jag det efter jag kört 14 mil och bilen inte startade.. Det var dock inget bekymmer att köra 20 mil på bara batteri. Säg vilken modern fossilbil som kan göra de. |
||||||
|
||||||
|
||||||
Forhoppningsvis så hittade jag felet på generatorn.
La en beställning på en begagnad originalgenerator förut idag men konstaterade att nån tidigare ägare gjort ett nytt undre fäste. Konstigt nog så är det väldigt stabilt byggt men det övre fästet är raka motsatsen Jag avbeställde så det får i så fall bli en ny volvogenerator om jag inte får i ordning på denna. |
||||||
Generatorn testad på bänken.
Wooo.. Här satt en halv skruv till fästet så fick dra SparkyMcSparkface Katastrof igen. Generatorn har ju ingen möjlighet till justering. Den kan flytta sig 5 mm. Efter endel svordomar så slog det mig att jag har en generator på extramotorn til Subarun Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Någon som vill köpa en volvo generator. |
||||||
Kan väl bara kapa rakt av. CandaPickupCabbe |
||||||
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3, ... 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (24797 totalt) |