Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: Ginetta G 50 | 8 besök senaste veckan (10396 totalt) |
Väsnterstyrd 2008 GT 4 spec 340hk 6vxl sek låda
Motec styrssystem + dash Öhlin 2 vägs Alcon 4 kolv fram Alcon 2 kolv bak 3 set fälgar Slicks,Regndäck Xtra set med drivaxlar Xtra Huv,Front,Bakdel Trösklar H sida Styrstag Nytt inför 2019 3 race körda Apple dämpare (klarar 95db) ATL tank 60l Skivor fram+bak Drivknutar inre+yttre Styrstag med alla uniballs Nytt golv Fram ok nya kolvar+packningssats Bellhouse fram Brandsläckare Stol Bälte Säsong 2020 covid år inget kört Till 2021 Komplett koppling + slavcylindern Motor renovering Mappad PPF Ledlager bärarmar Brandsläckarn ny besiktad Säljes pga husköp 330000 kr ] _________________ fredrik ström |
||
Detta baserat på provsittning i en G55. Men dörrhålet ska du ju igenom också Ca 1050 med förare är en försiktig uppskattning, men då finns det säkert en och annan vikt bultad lite här och där. För att störa Fredriks annons lite till; en G50 är ju det vettiga valet om man vill köra racing på slicks och tycker att Carrera Cup är lite dyrt. G50 är ju designad för detta från början och det finns några hundra ute i världen samt fabrikens GT4-erfarenhet att ösa erfarenhet ur. Den passar in i Modsport 2 rakt av så det är en av dessa få internationella bilar du kan lyfta rätt in i en Svensk serie. Hade jag haft lämpligt garage (jo, logistik påverkar) och viljan att raca slicks i ett par säsonger så hade jag adopterat denna. |
||
Min G50 väger också ca 1050kg utan förare, så tyngre än man tror..
Fast med en minimivikt på 1136kg i Modsport 2 så gör det inte så mycket.. Jag tycker det går rätt bra att komma i och ur, dock är jag bara 1.85, men rätt bred.. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: Ginetta G 50 | 8 besök senaste veckan (10396 totalt) |