Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... , 43, 44, 45 >> 322 besök senaste veckan (177410 totalt) |
förstår inte alls vad du menar...... _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
|
||||||
Speedholes, always add speedholes
Hoppas den är tillräckligt tyst, annars får vi väl yxa dit en dämpare till någonstans....... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Det är säkert lugnt - iaf tills jag bränt ur dämparen... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Min bil är en enda stor motsättning; massor med tejp och buntband med inslag av fina detaljer (de flesta från Anders Karlsson, men nu alltså också från Fredrik) och förstås en del kommersiellt tillgängliga fina prylar... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Jo, man har ju följt bilen genom åren och tycker den summerar begreppet räserbil fantastiskt bra _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Tack för de fina orden! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Ja alltså mitt minne från konbanekörningarna 2003-2005 va att den va en fräsch glassätar-miata
Nu är den lite mer ärrad _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||||
En aning... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Haha, det skulle bli ett svårt projekt! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Rapport från årets första bankörning tillika tävling, MSCC KM 2.5 på Ring Knutstorp.
Packandet kvällen innan komplicerades av monsunliknande förhållanden här i Halmstad och miatan är inte så vattentät... Passade också på att öva på att få på glasögonen med hjälmen på... mina progressiva och fotokromatiska Rudy Project cykelglasögon har jag slarvat bort(!) i skogen och de vanliga glasögonen är nästan omöjliga att få in i hjälmen... Racedagen började tidigt. Upp 05.30 efter dålig sömn var ingen höjdare, men det mesta var packat så det gick hyfsat att komma iväg. Väl på plats var det blött och blåsigt. Anmälan, besiktning, och lån av transponder gick smidigt och Corona-säkert. Kul att träffa alla igen efter en lång vinter och vår. Ulf Andersson tillbaks i Roadsport C, spännande! Pontus Fyhr med nu lättrullad Elise. Första stinten var fri träning och gick i lätt regn. Utan regndäck och med torrsetup i övrigt tog jag det väldigt lugnt och tur var det, för det var löjligt halt! Bilen gick bra, men jag kände mig tydligt ringrostig. Jag hade tejpat igen en del av kylaröppningen för att skydda mitt luftfilter (nu framför kylaren) från direkt vattensprut, så motorn gick lite varmare än vanligt, men inte för varmt (tog bort tejpen till Kval 1). Det nya avgassystemet lät gott och som tur var - inte för högt. Kval 1: lätt regn igen, men nu inte lika halt - och jag började komma in en aning i körningen; kvalade någonstans i mitten av fältet om jag minns rätt. Kval 2: fortfarande blöt bana; fick till ett par lite bättre varv och en 5:e kvaltid. Strax efter det tittade jag lite för mycket i backspegeln i slutet av rakan och bromsade på mig - med en tur ut i gruset som resultat! Det var bra länge sedan sist... Fick bogseras upp på banan när kvalet var slut och körde sedan en sväng på allmän väg för att skaka loss lite grus. Inga skador på bilen, så det var bara att fylla på lite bensin inför race. Nu började det torka upp rejält på banan och det såg ut att bli ett race i torrt. Däckstryck sänktes och de som kört på regndäck (eller iaf Kumho soft) bytte till torrdäck. Race: Helt torr bana! David i led 1 fick en riktigt dålig start medan Oskar och vi i led 2 och 3 (alltså även jag!) kom iväg bra. Medan Oskar och David efter första kurvan drog iväg utan stök, blev det lite fajtande om placeringarna bakom som gav de två där framme en rejäl lucka bakåt. Efter några varv tog jag mig förbi Leif Jeppson upp till position 3 och kände mig rätt säker där, trots att det börjar regna lite lätt... Sen kom REGNET! Nu var det inte längre ett lätt regn utan det öste ner och vatten blev stående på banan här och där. Det tog ett tag innan jag insåg att de andra också bytt till torrdäck och inte kom närmare trots att jag fick slå av ordentligt på tempot. 12 varv kändes för ovanlighets skull som oändligt långt, men till slut kunde jag passera mållinjen som 3:a. Kändes efter omständigheterna som en halv seger. Oskar vann före David. Grattis till er båda! Härnäst ska bilen till Filip på tuneitmotorsport för att se om vi kan hitta några hk till nu när motorn renoverats och dessutom fått ett förhoppningsvis effektivare avgassystem. Om inte annat ska vi se till att den inte går för magert! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Tack Edvin! Jag brukar ju inte skriva några rapporter värda namnet, men dagen var klart minnesvärd; kanske inte för resultatet i första hand utan för allt runt omkring - inte minst vädret... och för att det var länge sedan jag träffade någon i klubben! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Provade att koppla bort vakuumledningen till bromservot, men det blev inte alls som jag trodde...
Det krävs förstås mer kraft, men inte jättemycket mer; det negativa är att bromseffekten "laggar" d v s dröjer. Någon som känner igen det? Det blir säkert mindre påtagligt när beläggen är varma, men jag är tveksam till att effekten kommer att försvinna helt. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Oj, det var länge sedan jag skrev här!
2020 var ju ett dystert år på många sätt och mycket kört blev det inte, men en seger och en pallplacering lyckades jag iaf få till. Här kommer lite blandade bilder. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... , 43, 44, 45 >> 322 besök senaste veckan (177410 totalt) |