Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 69, 70, 71, 72 >> 49 besök idag (497449 totalt) |
Precis som man kan lära sig väldigt mycket på att jobba åt kompisarna och snappa upp hur dom egentligen borde ha byggt sina bilar efter att ha byggt "klart" dom.
Kan säga att jag är väldigt glad för att få vara med och skruva på Speedlab Corvetten och Aquila bilarna, har kommit massor av nyttig kunskap därifrån. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det kanske är perspektivet och de stora hjulen som luras igen, men jag måste fråga: Får du plats med fossingarna om du bygger främre brandväggen helt platt sådär? Pedalstället bygger ju lite ändå och det måste finnas plats för kopplingspedalens slag. Det ser ut som om det blir kort om plats mellan pedalerna och din stol, även om du iofs har flyttat bak den en bit. _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
Det finns plats för fötter och pedaler. har ett hängande pedalställ med cylindrarna bakåt så jag vinner lite utrymme på det. Längden på golvet mellan främre och bakre torpeden är ca 120 cm så det är ganska så perfekt med utrymme faktiskt.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Ha ha !! Tog Du det där som kritik?? Det var ett konstaterande. Du verkar van att folk hackar på Dig och Dina ideer. Sån är inte jag. Jag gillar folk som tänker utanför boxen. _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Jädrans vilket bra pedalställ Du verkar fått tag på- Till ett bra pris! det måste vara ett bra ställe Du hittade det på *blink* Kul att det kommer till användning! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Nejdå, tog det inte som kritik. Konstaterade bara att man kan lära sig mycket av andra också Och ja, pedalstället var en bra deal. Det tackar jag för. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Kolla att verkligen 120cm räcker till för förarplatsen i min Healey kopia har jag 145cm från torped till baksida stol och den känns "kompakt" det är lättare att fixa det nu än när du börjat bygga för mycket. Testa med ratt -stol-pedaler för en bra körställning.
_________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Glad midsommar säger vi väl nu då
Rören runt förarsidan ställda på plats. Ett rör på passagersidan ska göras om tillsammans med två av rören bakom stolen i huvudbågen. Kan även hända att det blir ett kryss i förarsidan för krocksäkerhetens skull. Pedalerna ska längre ner i övrigt så känns förarplatsen ganska så "klar", utöver röret som ska bli "instrumentbräda". Istället att sätta kryss i både bakdelen och i taket. Där krysset i taket hade hamnat i konkurens med hjälmen så blir det att göra dom två kryssen till ett lite större istället. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Eftersom frontstrukturen med hela framvagnen kommer att vara demonterbar så krävs det att det sitter styrpinnar för att alltid montera dit den strukturen på samma ställe. Av en händelse så sitter det den typen av bultade styrpinnar på dom Aquila synergy bilarna som jag skruvar med så det blev att helt enkelt kopiera dom med lite egna mått.
För tillverkningen så kontaktades Anders Karlsson här på rejsa för att se om hans kinasvarv kunde få fram styrpinnarna, vilket var helt möjligt. Här följer det lite bilder ifrån Anders.
Dessa kommer då att sitta och sticka ut igenom motorplåten och docka i en gängad hondel som sitter i frontstrukturen. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
I ett garage någonstans i stan så står fartlab 924an nu och ska växa till sig, i det garaget som också kan komma att ses mer i den här tråden så träffade den en yngre släkting.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Dottern fick mig att känna mig extremt stolt också när den lilla vita parkerades, som vanligt så ville hon sitta i bilen. Men den här gången så fans det ju bälten som skulle knäppas också, efter att ha knäppt dom en åt henne så hade hon inga problem med att både knäppa och knäppa upp dom själv Tror nog att det kommer att bli en motorintresserad person av henne
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Om det vore så väl men det är några meter svets kvar på ramen innan den kan anses "klar" Nu har iallafall bakbrosmarna blivit kompletta, idag kom skivor, hubbar, skruvar och belägg . Det som är kvar att göra där är att få bromsoksfästena tillverkade. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Då var iallafall bakbromsarna nästintill klara, allt passade ihop precis så bra som jag önskade samtidigt som det här verkar vara precis den tänkta diametern för fälgar och bromsar i kombination. Nu så ska det bara designas en hubb som håller både hjullager och bromsok på plats, det är inte något direkt svårt att få till även om den kommer att bli lite invecklad.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 69, 70, 71, 72 >> 49 besök idag (497449 totalt) |