Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38 >> 8 besök senaste veckan (219926 totalt) |
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Jag med! Ett steg på vägen i alla fall. EP-hubb i EN24, nytt lager igen, ny skruv igen. Fruns nagellack för att hålla koll på skruven På bilen imorgon. _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Snyggt. Min bil är inte vädersäkrad (eller värdesäkrad), så jag kanske fegar ur i helgen... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Sådär såg det ut på min bruksbil, dödade hjullager snabbt även vid vanlig gatkörning, Löste sig med ny hubb. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||||
Länge tid än utlovat, men i alla fall färdig! De längre bultarna krävde nya muttrar, som krävde en djup 19mm hylsa Går riktigt tyst och fint, inga squeaks, inga rattles! Håller tummarna för att det håller ihop på söndag med, och att det blir torrt i alla fall något pass. _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
jag har monterat vindrutetorkare, så sannolikheten för torrt har ökat. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Jag har en ny fin som faktiskt lär tillåta en se något i regnet. Vad sägs om att jag monterar den imorgon så vi får soligt och fint hela dagen! _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Perfekt! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Så gick årets första tävling av stapeln tillslut! Riktigt kul att vi kunde få till det och många hade tydligen kört träning på lördagen, det tyckte jag dock såg lite väl fuktigt ut så jag stannade hemma/i garaget.
Det var lite fuktigt men uppehåll på vägen till banan och prognosen såg ändå delvis hoppfull ut, men väl till första träningen började det dugga lite lagom. Bjarne hade ett gokart-tips om lite högre tryck i blött, så min lufttrycksmekaniker för dagen Victor erbjöd sig justera in det. Jag fick dock pumpa själv och fick således lite morgon-gympa. Själva passet i sig gick reko, och bilen var lite mindre twitchy i vätan såhär! En mittfältstid precis efter depå-grannen Nils-Erik. Går nog att bättra på men inte fy skam. i Q1 regnade det lite mer, och jag tog i lite mer, så jag bättrade min tid till 1.26.1 på sista varvet efter en bärgning som gjort att många valt att köra in i depå! Lovande! Inför Q2 hade det kommit ytterligare en skur och Victors jobb var enkelt. Men väl i kvalet torkade det upp lite sakta och banan blev snabbare och snabbare. Jag putsade min tid till 1.23.18, den officiella timingen var lite iffy och sa att någon hade kört 1.13 tid När det väl var korrigerat var jag tydligen 4a! Mycket lovande inför racet! När det började dra ihop sig till race såg det ut som det värsta hade passerat och nästa mörkgrå område borde passera förbi oss. Vi avvaktade in i det sista, sänkte trycket lite, sedan till nära nog riktiga torr-tryck. Ut bakom Oskar i högerledet, värmer däcken friskt och sedan: _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Nyttigt att få köra i blött, bra kört! _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||||
Ojoj vilken smärta det var att se racefilmen, känner igen situationen när man kör så hårt det går och ändå få ge upp placering . Fast andra halvan satt jag och önskade att jag hade fått köra i ösregnet .
Bra kört och tack för att du delar _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Kul att se filmen från racet.
Lätt att man överdriver förhållandena i efterhand, men här ser man verkligen att det regnar ordentligt. Lotusen går ju som tåget; knappt ett släpp!? Kanske mindre stirrig chaffis än i nr 98? Tur att du var bakom mig så att jag fick chansen att se mig själv på film. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Ja det börjar ta sig tycker jag, men en bit kvar till riktigt bekväm!
Ja det där med "så hårt det går" vet jag inte, jag inser att jag kom av mig väldigt av Davids lite cheeky omkörning i kön över krönet. Jag kom ut långt mot utgångscurbsen och tappade speed och därmed ytterligare placering. Helt rätt av Kullman att nyttja situationen, men på bild ser jag att jag socialdistansierar lite väl mycket: Kunde gott svängt in lite tightare och gett honom en match upp igenom idioten. Att sedan åka på samma av både Ulf A och Tor på de två nästkommande varven är dålig rutin. Jag vet inte om jag tyckte mig ha fullt upp att reda krönet i det småfuktiga väglaget eller vad. Inte bra hur som helst!
Ja jag önskar min nya torkar-arm hade vart på plats, jag monterade den men den gick inte in under fram-huven. Som tåget vet jag inte, det är lite småsläpp här och där. Mindre i racet än på kvalen, då jag inte vågade stå på så mycket med torr-tryck i däcken efter att ha kört mig så bekväm under början av dagen med lite högre tryck. När den väl släpper i vätan med låga tryck går det jäättefort. Kanske var mina reaktioner up-to-speed för dagen, eller så fegade jag lite. Man kan hoppas på det första, men i själva verket tror jag på det andra. _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Haha, där vinglade det rejält ett par ggr. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Dagens mek bestod av nytt nav och lager på höger fram för att matcha vänstern. Bromsok på, alla M10 skruvar ska dras med 45 Nm Nån märklig aluminiumbricka som inte var där tidigare Och man kanske klarar sig utan att skrapa däcken mot skärmkanten Gjorde något försök att minska mängden smuts så Simon inte utövar våld på mig. Men jag behöver nog lämna den hos honom lite snart igen. Dagens provtur fick ett annat mål än den gamla vanliga Biltema-rundan. I närheten av Äggakakan bjöd Sebastian på kaffe med! Lite angenämare utsikt med. Och en god burgare att toppa av det hela med. Totalt denna vända, särskilt 109an mellan Kågeröd och Billesholm var schysst, men 107 mellan Bjuv och Norra Varalöv borde nog bytts ut mot 112. _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
107, 110, 109 från Ängelholm till Knutstorp är det ju några som kört "några gånger"
Men i de där regionerna är det ju bara att kasta pil på de mindre vägarna. Du kommer oavsett få njuta av vägar mellan fält som nån km längre fram går igenom en liten hussamling med en kyrka (och unik dialekt). Runt GBG är det lite glesare så de "bra" vägarna är välbesökta. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38 >> 8 besök senaste veckan (219926 totalt) |