Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX-5 ND -17 "Hedenhös" **Såld** | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (6323 totalt) |
Härligt! Bättre estetik men fortfarande ett välavstämt chassie som rör sig en del, positivt menat! Kollat de två filmerna i tråden om körglädje? Den med lotusen är väldigt bra om just dämpare och fjädrar, stämmer bra på en Miata med _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Ska jag göra. Fick förresten köra mer sprint i helgen på MX-5 Racings körning på Ljungbyhed. Kom på tredje plats i R-däcksklassen. Är ruskigt taggad att polera tiderna ännu mer nu. :-) _________________ Magnus Larsson |
||||||
Jag skulle tro att det är ett väldigt gammalt rykte att Yellowstuff skulle vara dåliga belägg. 1/3 av priset mot riktiga belägg men mina som jag kör på e36an är nog närmare 5 år och längsta stinten på bana i höstas var 48 min och jag har aldrig drabbats av något fade. Dessutom bara halvslitna ännu. Kör in beläggen med skivorna så kommer du nog inte lida av att det är just Yellowstuff. Sök på youtube "bed in brakes" om du inte vet hur eller varför. _________________ Oskar Klimczak-Hultgren |
||||||
hade yellow stuff på min miata, dom höll knappt en säsong för mig, bytte sedan till XP och dom sitter fortfarande på efter drygt tre år, där dom två sista åren iofs har inneburit mindre körning men dom två första var ganska lika..... att dom sedan gnisslar skönt vid rödljusen är värt en hel del det också /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Jag kommer märka på Gelleråsen den 18:e om de är bra eller inte. :-)
_________________ Magnus Larsson |
||||||
Yellow stuff inkörda och klara för hårdkörning. Klart för drabbning...
Studerat Magnus Thomés körning och försöker komma ihåg kurvorna. https://www.youtube.com/watch?v=PKRn https://www.youtube.com/watch?v=I03z _________________ Magnus Larsson |
||||||
Se till att ha möjlighet att kika på beläggen efter ett par körpass, även om du inte märker något under körning, och då menar jag att inspektera beläggets yta mm, inte bara tjockleken.
Sannolikt har du massor mer beläggyta än gammelmiatorna, så du bör se lägre temp. Men samtidigt är Gelleråsen hård på bromsarna. |
||||||
Tack för tipset. _________________ Magnus Larsson |
||||||
|
||||||
Fungerade utmärkt. Har inte sett på dem ännu efter körningen. Men fungerade problemfritt under körpassen. Var även ett par andra MX-5 ND där som också körde Yellow Stuff. _________________ Magnus Larsson |
||||||
Hittade även denna "fripassageraren" i ett av däcken när jag kom hem. Vet inte när jag fick den men kan i värsta fall åkt 110 mil plus en dags bankörning utan att släppa igenom någon luft. Däcket var inte platt.
Fungerar en vanlig däckslagning på ett R-däck? _________________ Magnus Larsson |
||||||
Så var MX-5:an såld.
Kommer hämta ett nytt slags fordon på fredag. Min drömbil sen 1999... Fälgar och däck är till salu. Skicka ett PM vid intresse. Bilder finns längre bak i tråden. 4 st ATS DTC 7,5x17" - lätta fälgar ur ATS Motorsports sortiment och 4 st Kumho V70A 215/40R17 - "Miatagängets" favorit som regerar i MX5 Cup! _________________ Magnus Larsson |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX-5 ND -17 "Hedenhös" **Såld** | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (6323 totalt) |