Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 419, 420, 421 ... 501, 502, 503   >>
50 besök idag (2495801 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Ja på denna sida kommer det nu läggas enbart bilder från Gotland Ring 22/9 2019 som jag fotade då.

Så ni får vänta med uppdateringar på min bil tills jag lagt upp alla bilder från Gotland, vilket kan ta några veckor beroende på hur flitig jag är att posta bilder.









_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Att du inte gör en egen tråd för dina bilder så är det lättare att följa vad du gör med din bil?
Det blir väldigt långt mellan uppdateringarna på bilen och det verkar som om du ständigt försöker komna ikapp med dem för att komma till det som händer i dagsläget.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
snailspeed skrev:
Att du inte gör en egen tråd för dina bilder så är det lättare att följa vad du gör med din bil?
Det blir väldigt långt mellan uppdateringarna på bilen och det verkar som om du ständigt försöker komna ikapp med dem för att komma till det som händer i dagsläget.


Förr i tiden så la jag bara bilder på min bil i min tråd och andras bilder i eftersnacks trådar.
Dock kunde det bli att det bara var jag som bidrog med bilder trots att man kan se många som fotar vid varje bilträff, så jag tröttnade på att bidra med bilder på okända bilar och då jag inte heller är "proffs" fotograf och tar betalt för bilder så har jag helt lagt ner detta.

Så bilderna i min tråd är nu på mina vänner som jag kör med och enstaka andra tuffa/udda bilar.
Och flera av dom har inte Facebook och lär inte heller leta i någon eftersnacks tråd, så nu kan jag istället bjuda dom på bilderna jag tog här istället och även lättare för mig att gå tillbaka och kolla vilka som var med den gången osv.

Och dessa bilder som nu kommer komma skulle ha lagts upp tillsammans med dom andra bilderna på sid 414-415, men då blev det istället massa snack nu flera sidor om dels växellådan och övervarvningen samt oljeröken från samma träff som dessa bilder kommer ifrån.
Och du fick även då se aktuell status med rivning av låda och försöka hitta oljetrycks sensor platser osv. så senaste sidorna har varit aktuella.

Sen har jag även varit lat på grund av Corona situationen som ställde in banträff som var planerad (och jag arbetar som vanligt så har inte varit ledig) så nu har jag inte haft anledning att stressa ihop för att köra igen utan tagit det lugnt för en gångs skull och även därför det är så få uppdateringar av tråden och inte längre varje dag som ni varit vana med.

Och nu med lite bilder från sista körningen så kanske både jag och mina vänner får lite ny lust och blir sugna på att köra på Gotland i höst igen som vi hoppas blir av.

Så återigen närmsta dagar/veckor framåt beroende på hur min lust ser ut så kommer det enbart visas bilder från Gotland ring hösten 2019.

Men det kommer komma massa intressanta uppdateringar senare i år eller i vinter beroende på hur min lust kommer se ut framöver, så håll ut...

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Ok, då förstår jag hur du tänkt.
Hoppas du hittar tillbaka till mekandet.
Själv gör jag lite med min bil när andan faler på och jag kommit på att det finns något jag villhöver.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Så lite fler bilder då...












Sista bilden en härlig blandning, först en gammal bubbla, bakom en modern "bubbla" GT3RS sen sist ett rejält hembygge, rörams bil med blandning av Skoda, Audi och BMW under skalet, härlig blandning av bilar thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare










_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
mitche
Norrköping
Här sen Mar 2008
Inlägg: 106





Så i din biltråd lägger du upp random bilder på körningar med dina polare utan text eller någon info om bilarna, bara för att...? förstår inte.
Förslag: Skapa en tråd med dina bilder och lägg någon form av information om bilarna du visar..verkar ju liksom mer logiskt...

_________________
Mikael Olsson

BMW E46 M3 -05
911 993 -96
911E -72
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Hej
Det finns ju ingen regel om att du inte får visa bilder på andras bilar i din egen tråd och du som varit med länge här på rejsa har väl sätt det mesta i projekttrådarna? som fix av bruksbil eller kund bilar, mopeder, fix av garage, tillverkning av prylar som inte är till projekt bilen eller plötsligt ny projekt bil men i samma tråd som den gamla osv. för Magnus låtit det vara fritt så vi användare får visa lite av varje i våra egenskapade trådar.

Och varför jag inte gör en eftersnacks tråd har du redan svaret på högre upp på denna sidan.

Och om du vill se byggbilder på min bil så får du ändå inga nu, så antingen helt död tråd utan något inlägg alls eller som nu lite bilder jag fotade från söndagen på senaste banträffen jag körde och anledningen att jag inte körde på söndagen är ju det vi diskuterat om senaste sidorna om fel växlingen jag gjorde på slutet av lördagen och därför inte vågade köra på söndagen, så detta är ju bara en fortsättning av bilderna från Gotland ring som det handlat om senaste tiden.

Info om bilar på bilderna har jag nämnt ibland, speciellt om någon frågat, som Bubblan har du info på om du backar några sidor.
Skoda pickup bilen har egen projekt tråd här på rejsa som dock inte är uppdaterad på länge trots att jag uppmuntrar Peter då och då om att uppdatera hans tråd.

Silvrig M3 har jag också nämnt förut om att den är kompressor matad och fixat en massa med av Schmiedmann, men den bilen blev såld efter denna träff vilket jag också skrivit.

Sen är det mesta "original" bilar eller lätt trimmad / modifierade så inget speciellt att nämna.
Men undrar ni något så kan ni alltid ställa frågan..

Som jag också nämnt, vill ni se byggbilder så får ni vänta.... för nu kommer det bara komma bilder från Gotland och min bil kommer även kunna synas på dessa dock inte på banan eftersom jag inte körde på söndagen 22/9 som det nu handlar om.

Men istället för att "kladda" ner tråden med annat eller undran som du nu gjorde så vore jag gladare om ni tog det på PM istället, så behöver det inte bli diskussioner om annat som ändå inte tillför tråden något.

För hela denna sidan kommer handla om enbart Gotland ring 22/9-2019, men blir det fler diskussioner här så kommer bilderna fortsätta även på nästa sida och nästa tills alla bilder jag planerat lägga upp blir upplagda..
För nu finns det tyvärr bara 13 inlägg kvar på denna sidan vilket inte var planerat när jag började lägga upp bilderna.




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
mitche
Norrköping
Här sen Mar 2008
Inlägg: 106



Ska inte kladda mer i din tråd, vill ju inte förstöra ditt fantastiska upplägg... thumbs up

_________________
Mikael Olsson

BMW E46 M3 -05
911 993 -96
911E -72
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Tack, dock kunde du skrivit det på PM för nu blev det ju bara 12 inlägg kvar på sidan
Och efter detta inlägg bara 11 kvar..

Hade ju en film kvar som jag gjort men glömt publicera, här jagar Peter i sin Skoda kompisen Dan i sin 996 turbo.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722



Ball bil! thumbs up
Vill inte verka negativ, utan kommer med konstruktiv kritik med all välmening.
Skepparexamen i all ära, men Peter får jobba lite med hanteringen av ratten.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Dags för fler bilder !!!


















_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Några depå bilder där även min bil syns på första bilden








Sen lite bilder på Håkan när han utnyttjat banans bredd maximalt ut på rakan i sin GT2RS

















Ingen rädsla där att råka hamna helt utanför i gruset och få sladd på bilen

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Fler bilder från samma träff.














_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
15










Peter Bollnert fick chans att testa denna 991 Turbo S några varv på söndagen, bilderna är från när han kör.

Ägaren satt med bredvid (samma ägare som år 2016 hade en Nissan GT-R som Peter då fick testa och körde 1.33.0 med, året efter hade ägaren en GT3 2008, men den blev det bara 1.33.6 för Peter, hade krävts fler varv med GT3:an för att komma ner i lägre tider)


Men nu till 991 Turbo S efter något varv förklarade ägaren att Peter kan gasa fullt redan i kurvan, Peter trodde han skoja och sa att då snurrar vi ju, men nej sa ägaren och mycket riktigt all elektronik med antispinn, antisladd, anti, anti osv. hjälper till så du får maximalt grepp och fart ur kurvan, sen växlar ju bilen själv också, så bara gasa och styra, sedan med dom grymma bromsarna och abs så kan du bromsa riktigt sent.

Bilen kändes heller inte lika tung som GT-R så nu blev det en rejäl förbättring för Peter av personbästa med tiden 1.29,5 !


Peter tyckte det var kul att testa raketen.

MEN med denna 991:an så tyckte han dock inte att det var han som satte tiden utan bilen med alla hjälpmedel som gjorde det..

Han nämnde att skulle han få välja så hade han mycket hellre kört den jätte gamla bubblan från 1967 med 160hk och trummor bak (som syns på bilder högre upp) än denna moderna 991:a för bubblan är helt analog och inga som helst hjälpmedel utan gör du ett fel så åker du av och inget kan hjälpa dig och detta gör den även så mycket roligare att köra, där är det 100% körglädje även om den är över 12 sek långsammare per varv.

Antar det är därför historisk racing blivit så populärt..


Men man kan förstå att 991:or är populära i time-attack, för sätta snabb tid är dom grymma till och även nybörjare kan sätta bra tider snabbt tack vare alla elektroniska hjälpmedel.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
16










_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Är bilen ihop och skall följa med till GR nästa vecka?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Älskar den där bubblan. Jag får bläddra tillbaka i tråden och läsa på om den igen!

_________________
Magnus Thomé
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Jag provade den bubblan ett pass på gotland,jäklars i he.... vilken körglad liten fan! Inga prestanda,väghållning eller varvtider att skryta med men man fick kämpa så svetten sprutade,varvar nära 8000 ihop med en toktätstegad låda så matar det på finfint hela tiden,helt underbar bil där man åker runt med ett smile hela tiden!

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Oj Oj Oj.....var kan jag läsa mer om bubblan? Att scrolla igenom 400 sidor är ju inte möjligt...... för mig, tycker jag. :-)
Härligt att läsa om körglädjen. Det motiverar bra!
-------------------------------
edit
Ha ha ha ! Det var ju lätt att hitta med referens lite tillbaka på "Bubbla mannen". Det visade sig vara en gammal kompis till mig, Micke Svens med lånad bil. Ja, han har ju säkert byggt motorn.
Levererade lite kolfiber godis till honom senast i vintras.
KUL!

_________________
Fredrik Reichel
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Wärhner skrev:
Är bilen ihop och skall följa med till GR nästa vecka?


Den är ihop, men har lite fix, så får se efter kommande helg om jag löst det eller inte..
Måste även försöka hinna skaffa nya däck nästa vecka.
Har inte blivit någon ban körning på 1 år, så man är lite sugen..


Frallan2 skrev:
Oj Oj Oj.....var kan jag läsa mer om bubblan? Att scrolla igenom 400 sidor är ju inte möjligt...... för mig, tycker jag. :-)
Härligt att läsa om körglädjen. Det motiverar bra!


På sid 414 i botten har du lite info, sen finns bilder och filmer från tidigare Gotland Ring.

Och nej du behöver inte leta, bara läs längst ner på första sidan så har du INFO om ALLA sidor där du hittar alla Gotland och med länkar till var 10:de sida
så vill du läsa något på sidan 239 så krävs det bara 2 klick thumbs up

(står t.o.m vad som händer på nästa sida ) Så ni kan nu läsa vad som händer innan det hänt

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 419, 420, 421 ... 501, 502, 503   >>
50 besök idag (2495801 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande