Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2020-07-30 Ljungbyhed Open Pitlane med JetKart
782 besök totalt
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876


Trådstartare
En sån bra dag det blev, trots Coronastörningen.

Ljungbyhed växer!
Tack för detta! Otroligt proffsig personal som verkligen visar att de vill oss alla väl samt ge maximal njutning.
Inte första gången vi är här, så det kan bekräftas att det inte är en engångsupplevelse.
Nu fick jag insikt i "RaceControl" också och att se hur de sitter 1-2 personer och följer live/spelar in varje vinkel och hörna av banan, PLUS kan ge dig en filmsnutt av just din avkörning/fadäs om oturen-olyckan är framme.

Vi hade nästan FHM Coronamaxat oss till de 48 som checkade in och då med morgonens ifyllda Hälsodeklaration, där det intygades att man var frisk och hade full kontroll på reglerna.
Detta kvalificerade till att besökaren fick en påse i sin hand med två frallor. Kaffet ingick.

09:00-12:00 körde gäng nummer 1. Open pitlane. Det småduggade och kunde varit roligare bett. Trots detta körde flera friskt och inga sura miner.

12:00-13:00 är det lunch och tyst på banan.
Det serverades burgare med mixtillbehör i grillådor och alla blev mätta med bred marginal.
Dryck av olika sorter flöt runt i stora Amerikanska kylboxar.
Plus att McClaren samt NTT IndyCar Huski Chocolate ingick i dessa alternativ. Kul att få smaka!

13:00 till cirka 13:30 så körde 3-4 ungdomar för första gången på bana i sina föräldrars bilar.
Två av föräldrarna rapporterade vita i ansiktet att simulator/bilspel var nog bra, men ingav en farlig uppfattning att om man körde för fort, var det ju bara att "starta om".
Tur var så fick dessa föräldrar snabbt ordning på denna situation och förklarat konsekvenserna innan Game Over blev verklighet.

13:30 cirka så startade Kjell Gustafsson upp sin Tony Kart. Ja, den varianten med fyra jetmotorer.
WOW!!! Jag beskriver det som om att om jag hade blundat, så lovar jag att det kunde lika gärna ha varit en Boeing 747 som startade.
Vi hade alla hört denna bil starta upp och varva förut men när den körde så inträdde flera andra och djupare dimensioner. Både i ljudbild och att se den dra iväg.
Vi var cirka 15 stycken som sprang bort till långa rakan där Kjelle körde fram och tillbaka. Kanske 250+ km/t innan han bromsade och vände flera gånger.
Vi reagerade nästan allihopa likadant, vi började skratta. Intrycken var så starka och det blev någon slags kortslutning i hjärnan.
Jag själv skrattade lika mycket varje gång han gjorde det så det knöt sig i magen.
GALET och väldigt underhållande!

Brandkåren kom på besök (annat utryckningsärende) just när Kjelle startade upp den i depån och ifrågasatte om någon verkligen skulle köra den. :-)

Sedan mellan 14:00-16:00 hade vi 15 bilar till som njöt av det upptorkade bettet som fick många tummar upp av svettiga förare.

Summa summarum, inga klagomål som vi som arrangörer fick höra, däremot en hel del positivt.
Flera uttryckte sin vilja att inte bli bortglömda till nästa gång vi arrangerade.
Till er alla, TACK!
Ljungbyhed samt till den goda disciplinen med hygien/Coronaavstånd samt körningen. Trevlig känsla!

Innan provsmakning av Huski, så krävde vår EventManager att vi skulle gissa vad som fanns i kylboxen.
Produktens slogan var enda tipset: The ultimate chocolate drink for adventure and expedition













_________________
Fredrik Reichel
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876


Trådstartare
Tack Martin Kretz för denna videon.
Som sagt, ljudet låter bra här men den ökning i pitch som sker när han drar iväg, fångas inte alls på video.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F-yKk-8_dGBQ%3F . . . .

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Eftersnack
2020-07-30 Ljungbyhed Open Pitlane med JetKart
782 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande