Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 111, 112, 113   >>
68 besök senaste veckan (462701 totalt)
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2902

Namndispens
Namndispens

Aha, ja då jag brukar justera runt 1-2 enheter per hjul så är det 10 minuter - jag borde skaffa en sån där. Hmm kanske passar nördcykeln oxå? Den brukar behöva mer luft ibland...

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag ska nog gå upp ännu mer i camber både fram o bak utifrån hur slitaget ser ut efter Trosta, Emmaboda och 13 mil på Gelleråsen. Men hu vad de går åt fort


Fram



Bak


_________________
Magnus Thomé
Citera
J.Göransson
Göteborg
Här sen Aug 2009
Inlägg: 115



Ser ju ut som du behöver minst en grad till runtom. Då lär det bli ännu snabbare varvtider också 😊

_________________
Jens Göransson

Suzuki Swift Sport 2007
Lotus Exige S 2007
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Kan man inte logga och lagra däckstemperaturen under körningen för att efter passet kunna ta fram en grafisk bild på en medeltemp, och på så vis kunna ser hur man ligger till med hjulvinklarna?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7719



Vad har du för camber nu?

Pratade precis med Manthey och dem sa att även med okörbara 6 grader så kommer Trofeo slita mer yttersida pga stommens konstruktion, gällde även cup 2 r.

Mvh Erik Wedlund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



erikjakan skrev:
Vad har du för camber nu?

Pratade precis med Manthey och dem sa att även med okörbara 6 grader så kommer Trofeo slita mer yttersida pga stommens konstruktion, gällde även cup 2 r.

Mvh Erik Wedlund
Det är väl bra att ha kvar lite mönster på ytterkanten att visa upp når nån intresserad vill kontrollera...

Fungerar det att flippa dem (men de har väl yttersida) så kan du ju gnida lite till på dem (om du hade flippat tidigare)?
Annars är det väl bara att bokföra antalet smalj du hann få på det setet och jämföra med andra.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:
Kan man inte logga och lagra däckstemperaturen under körningen för att efter passet kunna ta fram en grafisk bild på en medeltemp, och på så vis kunna ser hur man ligger till med hjulvinklarna?


Ligger i loggarna redan såhär i tex Racechrono. Min tanke var just att man skulle kunna få hjälp att lista ut bra hjulvinklar. För slitage tror jag det blir svårt när det är problem att ytterskuldran ger med sig på något sätt som på TrofoeoR och CUP2 tex eftersom det inte syns i temperatur.

Temperaturen ändrar sig väldigt fort hela tiden (eftersom man mäter den faktiskt ytan som går mot backen och inte en bit in i gummit) vilket gör en utvärdering av kompletta hela varv svårt tror jag (förutom peaktemperaturer). Däremot så kan man efter ändringar på bilen få feedback på temperaturernas fördelning över däcksbredden på olika bansegment.


[column names]
sats time lat long velocity heading height longacc latacc distance device-update-rate lean-angle combined-acceleration fix-type coordinate-precision altitude-precision distance-obd distance-obd distance-obd distance-obd distance-obd distance-obd rpm-obd coolant-temperature-obd intake-temperature-obd air-temperature-obd engine-oil-temperature-obd accelerator-position-obd distance-accelerometer x-acceleration-accelerometer y-acceleration-accelerometer z-acceleration-accelerometer device-update-rate-accelerometer distance-gyroscope x-rate-of-rotation-gyroscope y-rate-of-rotation-gyroscope z-rate-of-rotation-gyroscope device-update-rate-gyroscope distance-magnetometer device-update-rate-magnetometer x-magnetic-field-magnetometer y-magnetic-field-magnetometer z-magnetic-field-magnetometer distance device-update-rate tyre-temperature-fl suspension-travel-fl tyre-temperature-fl-1 tyre-temperature-fl-2 tyre-temperature-fl-3 tyre-temperature-fl-4 tyre-temperature-fl-5 tyre-temperature-fl-6 tyre-temperature-fl-7 tyre-temperature-fl-8 distance device-update-rate tyre-temperature-fr suspension-travel-fr tyre-temperature-fr-1 tyre-temperature-fr-2 tyre-temperature-fr-3 tyre-temperature-fr-4 tyre-temperature-fr-5 tyre-temperature-fr-6 tyre-temperature-fr-7 tyre-temperature-fr-8

[data]
015 091302.90 +3563.001800 -00870.959300 081.119 269.50 +00116.10 +000.392 +000.801 0051225.518 +010.000 -038.137 +000.897 1 00.80 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 06321 +112.000 +047.319 +016.000 +119.041 +089.813 0000000.000 -000.575 +001.015 +000.282 +099.991 0000000.000 -000.253 +007.916 +007.891 +050.016 0000000.000 +099.962 +012.050 -036.887 -015.262 0051225.519 +010.750 +063.726 0000000.086 +036.588 +047.359 +057.312 +060.912 +066.541 +059.629 +064.259 +056.912 0051225.520 +010.193 +051.555 0000000.099 +050.991 +049.055 +054.591 +051.718 +051.391 +050.436 +046.055 +033.127
015 091303.00 +3563.001700 -00870.956900 082.598 266.60 +00116.10 +000.409 +000.792 0051227.791 +010.000 -037.773 +000.898 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 06228 +112.000 +047.374 +016.000 +119.069 +090.196 0000000.000 -000.426 +001.063 +000.224 +100.039 0000000.000 +004.020 +011.165 +009.192 +050.017 0000000.000 +100.003 +011.483 -037.244 -014.971 0051227.802 +010.745 +063.374 0000000.089 +036.500 +047.215 +057.059 +060.744 +066.003 +059.770 +063.944 +056.574 0051227.818 +010.257 +051.406 0000000.099 +050.988 +048.756 +054.400 +051.556 +051.256 +050.412 +046.223 +033.379
015 091303.10 +3563.001600 -00870.954400 084.265 263.20 +00116.20 +000.423 +000.770 0051230.157 +010.000 -036.970 +000.886 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 05742 +112.000 +047.430 +016.000 +119.097 +090.870 0000000.000 -000.550 +001.216 +000.030 +100.063 0000000.000 +004.421 +011.159 +008.293 +050.016 0000000.000 +100.032 +011.625 -037.659 -014.278 0051230.157 +010.735 +063.155 0000000.092 +037.273 +048.747 +057.387 +060.507 +065.803 +060.477 +064.287 +057.660 0051230.157 +010.324 +051.197 0000000.100 +050.249 +049.017 +054.111 +051.528 +050.866 +049.922 +045.243 +032.009
015 091303.20 +3563.001500 -00870.951900 085.748 263.20 +00116.20 +000.435 +000.735 0051232.524 +010.000 -035.726 +000.863 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 05290 +112.009 +047.485 +016.000 +119.124 +090.980 0000000.000 -000.587 +000.859 -000.168 +100.058 0000000.000 -007.363 +013.524 +002.608 +050.015 0000000.000 +100.049 +010.813 -037.125 -013.938 0051232.533 +010.719 +062.993 0000000.093 +037.267 +050.207 +057.447 +060.493 +065.493 +060.240 +063.773 +058.207 0051232.527 +010.381 +050.612 0000000.101 +049.610 +049.100 +053.121 +051.110 +050.114 +049.407 +043.726 +030.326
015 091303.30 +3563.001300 -00870.949300 087.599 261.50 +00116.20 +000.449 +000.693 0051235.006 +010.000 -034.233 +000.837 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04873 +112.063 +047.540 +016.000 +119.152 +090.363 0000000.000 -000.660 +001.095 +000.214 +100.018 0000000.000 -004.780 +014.042 +001.885 +050.012 0000000.000 +100.055 +011.250 -036.764 -014.806 0051235.007 +010.700 +062.910 0000000.093 +036.850 +049.040 +056.780 +060.410 +065.410 +059.490 +063.440 +057.040 0051235.006 +010.421 +050.803 0000000.101 +049.900 +050.880 +053.100 +051.300 +050.307 +049.093 +039.560 +030.726
015 091303.40 +3563.001100 -00870.946700 088.157 260.40 +00116.20 +000.468 +000.652 0051237.488 +010.000 -032.722 +000.817 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04603 +112.118 +047.595 +016.000 +119.180 +090.196 0000000.000 -000.690 +001.235 +000.239 +099.933 0000000.000 -003.775 +011.459 +000.617 +050.006 0000000.000 +100.047 +011.438 -037.025 -014.587 0051237.488 +010.684 +062.563 0000000.090 +036.274 +047.812 +056.765 +060.191 +064.935 +059.382 +062.757 +056.639 0051237.488 +010.442 +050.845 0000000.101 +049.900 +050.632 +053.100 +051.300 +050.389 +049.011 +040.303 +031.057
015 091303.50 +3563.000900 -00870.944100 090.191 258.80 +00116.20 +000.488 +000.614 0051239.970 +010.000 -031.191 +000.799 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04617 +112.172 +047.650 +016.000 +119.207 +090.196 0000000.000 -001.196 +000.816 +000.008 +099.791 0000000.000 +005.528 +000.530 +001.907 +049.996 0000000.000 +100.026 +012.050 -037.325 -015.000 0051239.970 +010.671 +062.253 0000000.088 +036.894 +049.285 +056.998 +059.804 +064.702 +060.390 +062.602 +057.491 0051239.977 +010.446 +050.165 0000000.100 +049.315 +048.993 +052.638 +051.031 +049.300 +048.845 +043.300 +032.261
015 091303.60 +3563.000600 -00870.941500 092.970 256.30 +00116.10 +000.501 +000.572 0051242.486 +010.000 -029.388 +000.776 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04663 +112.226 +047.705 +016.000 +119.235 +090.196 0000000.000 +000.200 +000.354 +002.486 +099.591 0000000.000 -053.598 -022.325 +001.072 +049.982 0000000.000 +099.998 +010.903 -036.764 -014.895 0051242.496 +010.670 +061.759 0000000.089 +036.543 +049.568 +056.554 +059.532 +063.986 +060.132 +062.154 +057.589 0051242.492 +010.438 +050.015 0000000.103 +048.669 +049.331 +052.037 +050.776 +049.253 +047.984 +043.237 +031.784
015 091303.70 +3563.000300 -00870.938800 094.637 256.30 +00116.10 +000.498 +000.520 0051245.094 +010.000 -026.931 +000.736 1 01.10 01.00 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04715 +112.280 +047.760 +016.000 +119.263 +090.196 0000000.000 -000.587 +001.413 -000.705 +099.343 0000000.000 -004.638 +004.651 -001.287 +049.967 0000000.000 +099.973 +011.347 -036.979 -013.389 0051245.103 +010.675 +061.463 0000000.093 +036.965 +050.804 +056.352 +059.270 +063.657 +059.761 +061.909 +057.130 0051245.102 +010.422 +049.571 0000000.104 +048.315 +049.729 +051.241 +050.471 +048.671 +047.771 +042.207 +031.556
015 091303.80 +3562.999900 -00870.936100 096.304 255.10 +00116.10 +000.482 +000.451 0051247.748 +010.000 -023.581 +000.679 1 01.10 01.70 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04768 +112.334 +047.815 +016.000 +119.291 +090.196 0000000.000 +000.168 +000.676 +000.182 +099.086 0000000.000 +017.624 -010.324 +012.946 +049.955 0000000.000 +099.961 +011.387 -037.670 -013.750 0051247.769 +010.684 +061.056 0000000.093 +037.913 +051.913 +056.662 +059.050 +063.062 +060.013 +061.475 +057.388 0051247.752 +010.404 +049.408 0000000.100 +048.396 +049.892 +050.916 +050.308 +048.508 +047.608 +040.581 +031.312
015 091303.90 +3562.999500 -00870.933300 097.787 254.20 +00116.10 +000.462 +000.369 0051250.493 +010.000 -019.497 +000.615 1 01.10 01.70 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04828 +112.389 +047.870 +016.000 +119.318 +090.196 0000000.000 -000.609 +000.881 +000.311 +098.871 0000000.000 -005.529 -000.710 +001.950 +049.953 0000000.000 +099.970 +010.875 -037.800 -013.475 0051250.493 +010.690 +060.680 0000000.092 +037.807 +052.259 +056.405 +058.556 +062.805 +059.810 +060.856 +057.261 0051250.493 +010.386 +048.710 0000000.100 +047.669 +048.763 +050.413 +049.975 +047.444 +046.950 +041.150 +030.732
015 091304.00 +3562.999100 -00870.930500 099.083 254.00 +00116.10 +000.446 +000.283 0051253.238 +010.000 -015.169 +000.555 1 01.10 01.70 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04901 +112.443 +047.925 +016.000 +119.346 +090.196 0000000.000 +000.047 +000.711 +000.647 +098.756 0000000.000 -019.759 -003.142 +006.456 +049.964 0000000.000 +099.997 +011.550 -037.500 -013.625 0051253.238 +010.689 +060.166 0000000.094 +037.689 +051.774 +056.326 +058.048 +062.285 +059.337 +060.474 +056.926 0051253.238 +010.369 +048.344 0000000.100 +047.838 +048.550 +049.788 +049.412 +047.275 +046.663 +040.288 +030.875
015 091304.10 +3562.998700 -00870.927700 100.562 253.40 +00116.00 +000.436 +000.207 0051255.983 +010.000 -011.218 +000.507 1 01.10 01.70 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 04974 +112.497 +047.980 +016.000 +119.374 +090.196 0000000.000 -000.179 +000.668 -000.309 +098.769 0000000.000 +021.087 +001.040 -000.949 +049.987 0000000.000 +100.027 +010.915 -037.909 -013.443 0051255.998 +010.681 +059.518 0000000.092 +036.688 +050.884 +055.658 +057.529 +061.507 +058.633 +059.807 +056.258 0051255.988 +010.350 +048.302 0000000.100 +047.421 +048.883 +049.704 +049.496 +047.108 +046.412 +038.871 +030.042
015 091304.20 +3562.998300 -00870.924800 102.416 253.40 +00116.00 +000.430 +000.147 0051258.818 +010.000 -008.085 +000.472 1 01.10 01.70 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 05047 +112.551 +048.000 +016.000 +119.401 +090.196 0000000.000 -000.111 +001.229 +000.266 +098.897 0000000.000 -011.438 +006.952 -005.148 +050.013 0000000.000 +100.042 +011.914 -037.687 -013.678 0051258.835 +010.667 +059.291 0000000.090 +036.359 +050.482 +055.637 +057.459 +061.122 +058.341 +059.304 +056.296 0051258.831 +010.325 +048.006 0000000.103 +046.962 +048.712 +049.338 +049.362 +046.650 +045.838 +039.663 +030.313
015 091304.30 +3562.997800 -00870.921900 103.896 253.40 +00116.00 +000.422 +000.105 0051261.708 +010.000 -005.843 +000.446 1 01.10 01.70 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 0000000.000 05120 +112.605 +048.000 +016.000 +119.429 +090.196 0000000.000 -000.030 +000.966 +000.328 +099.088 0000000.000 -000.176 +000.510 +001.092 +050.037 0000000.000 +100.022 +011.563 -036.971 -013.943 0051261.715 +010.654 +059.044 0000000.091 +036.282 +050.811 +055.506 +057.265 +060.824 +058.241 +059.100 +056.147 0051261.717 +010.294 +047.917 0000000.103 +046.833 +048.467 +049.333 +049.300 +046.535 +045.934 +040.201 +030.466

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
erikjakan skrev:
Vad har du för camber nu?

Pratade precis med Manthey och dem sa att även med okörbara 6 grader så kommer Trofeo slita mer yttersida pga stommens konstruktion, gällde även cup 2 r.

Mvh Erik Wedlund


Tror jag med. Men det var innersidans slitage jag var primärt ute efter med styvare bil. Vilket ju verkar kunna ha blivit bättre kanske, iaf som det ser ut nu! Vilket gör att jag kan gå på mer camber


EDIT:
Senaste hjulinställningen ligger en sida eller två bak i tråden. Eftersom vi fått på de hårdare fjädrarna så gick jag upp lite i camber både fram och bak mot tidigare men det är mycket försiktiga cambervinklar fortfarande. Så det blir nice att kunna gå upp en bit till thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
erikjakan skrev:
Vad har du för camber nu?

Pratade precis med Manthey och dem sa att även med okörbara 6 grader så kommer Trofeo slita mer yttersida pga stommens konstruktion, gällde även cup 2 r.

Mvh Erik Wedlund
Det är väl bra att ha kvar lite mönster på ytterkanten att visa upp når nån intresserad vill kontrollera...

Fungerar det att flippa dem (men de har väl yttersida) så kan du ju gnida lite till på dem (om du hade flippat tidigare)?
Annars är det väl bara att bokföra antalet smalj du hann få på det setet och jämföra med andra.



Kan ju flytta vänster fram till höger fram iaf, alltid något på våra högervarvsbanor thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Påskis skrev:
Ser ju ut som du behöver minst en grad till runtom. Då lär det bli ännu snabbare varvtider också 😊



Ja, hoppas det



När man kikar på bilderna så ska man var medveten om att när däcket är helt nytt så är de korta "strecken" på yttersidan mycket mycket grundare än de spår som går mot innersidans kant. Så man inte blir lurad av de olika mönsterdjupen som är kvar efter ett tag.


Sen när det gäller framdäcken så kikar jag extra mycket på de innersta två cm (skuldran) på innersidan eftersom slitaget där varit det som satt begränsning i hur mycket camber jag kunnat ha. Dvs med en bit över tre grader så har corden kommit fram först på de en till två cm på innerkanten vilket ju var jävligt surt när slitbanana och t.om. ytterskuldran haft liv kvar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Traffipax?





Med tanke på galna cyklister, elscooterister och bilister I Stockholms innerstad så... Dashcam.





Osynlig (nästan) från förarplats thumbs up




180 grader drygt


_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Den var rätt subtil utifrån också. Min snodde de på en pendelparkering (och passade då på att rota igenom resten), och den var inte alls lika "stealth".

Att ha en inbyggd i backspegeln vore det bästa.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ca en femhundring kostade den inkl Postnords avgift. Bildkvalite lite därefter också (tror jag postat om den tidigare)

https://www.aliexpress.com/item/4001149363900.html




_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Upptäckte något intressant. De eftermarknadsintercoolers jag kikat på, inklusive den från Do88 som jag har, har missat att ha tätt på sidorna mot bilens plastbitar. Originaletinercoolern tätar med sina plastgavlar mot bilen.

Även om storleken på "hålen" är liten jämfört med kylaren, med tanke på den stora skillnaden i motstånd mellan att gå genom kylarna eller smita förbi så lär mycket luft smita förbi och trycket över och flödet genom intercooolern sjunka


Original



Original



Eftermarknad

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Silvertejp och kartong...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Silvertejp och kartong...


Absolut enkelt att fixa Men såhär ser det ut på galet många moddade bilar Det är ju inte optimalt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Magnus Thomé skrev:
Niklas Falk skrev:
Silvertejp och kartong...


Absolut enkelt att fixa Men såhär ser det ut på galet många moddade bilar Det är ju inte optimalt.
Hur länge har du varit i närheten av moddningsbranchen?

Att gladligen shoppa och montera saker utan att kontrollera funktion, eller göra det bästa möjliga av det är i mina ögon den stora volymen som driver business.

Men det går att göra det bättre än sämst med ganska enkla medel.
Att blint kopiera andras lösningar (eller det man sett på TVshop) behöver inte bli bra och det tråkiga original som satt där kanske funkade bättre (men det ska man aldrig erkänna, och mäter man inte så slipper man skämmas...)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har mätt

Istället för pendlande mellan 60 och 80 grader aldrig ens över ca 50 thumbs up

Men det är ju inte optimalt ändå med genomsläppet.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Magnus Thomé skrev:
Jag har mätt

Istället för pendlande mellan 60 och 80 grader aldrig ens över ca 50 thumbs up

Men det är ju inte optimalt ändå med genomsläppet.
Tja, du kanske har tillräcklig kapacitet att det inte kommer att märkas på just IC temps.
Däremot kanske kylaren begränsas om du täcker för så mer luft måste igenom IC (eller är hålen förbi alla kylarna rätt in i motorrumet )
Täck för och mät igen

Men nu är det väl slut på maxvärme för i år.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2902

Namndispens
Namndispens

Turbulens på inluften till cylinder kanske bidrar till bättre luft bränsle blandning

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bamsefar skrev:
Turbulens på inluften till cylinder kanske bidrar till bättre luft bränsle blandning

thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 111, 112, 113   >>
68 besök senaste veckan (462701 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande