Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum För banåka - Cayman GTS (turbo) eller 3,8 GT4? | << 1, 2 4 besök senaste veckan (2692 totalt) |
Jag hävdar fortfarande att 997 GT3 är en perfekt kombo av alla bilar vi skriver om. Inte allt för gammal, fortfarande Metzgermotorn som är i stort sett bulletproof. Underhållskostnaderna är rimliga, en bromsskiva fram kostar inte 10 lakan som på GT4 och 991 GT3. Värdeminskningen borde vara rejält mycket mindre. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Argumenten om lågmilade ex håller värdet för nån som vill faktiskt köra bilen är väl lite konstigt?
Samlarna brukar ju gilla dokumenterade mil, men när de är 1500 mil mantorp, 500 mil Anderstorp, 1200 mil Gelleråsen osv så kanske de inte finner det lika kul... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
En lågmilad är väl alltid lättare att sälje / står högre ? Vill man köra som brukis varje dag är som sagt en annan bil att föredra Hur ska nästa köpare vet om de är banmil eller gubbkörning på gatan ? Folk tittar mest på pris års mil allt annat kommer efteråt tycker jag tyvärr.. _________________ Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10 |
||||
Var och kikade på en vit idag. Kul med väldigt mycket samma vibbar som CSLen i inredningen
Det vore fantastiskt med en GT3 men jag får inse att det inte funkar för mig som det är. Jag kan inte ha en bil för 700-800 som jag bara kör 7-8 ggr per år. Och kör jag till sommarstugan ute i skärgårn, hämtar Jessica på jobbet eller kör några ärenden runt stan.... så är den faktiskt tråkigare än M2an. Precis som CSLen var, den levde upp när man fick gasa på. Men i bilkö i 70 så trivs man fortfarande som fan i M2an. Den är rapp, bekväm och byter skepnad från glidare till busbil på 0,1 sekund. En kompromiss mellan olika behov. Men en sjukt bra mitt-i-prick-kompromiss för mitt bilanvändande. Så jag får drömma om en GT3 precis som de flesta gör _________________ Magnus Thomé |
||||
Den har redan två precis lagom stora turbos redan original :-) _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Förstår dig Magnus,
997gt3gen1 är en fantastisk busbil. Med fixade kylslangar och välservad så är mezger 3,6l bulletproof. Dessutom billigare bromsar än gt4 och 991gt3. Men. Inte att tänka på om man ska köra till vardags. Okomfortabel och svårt att komma över farthinder. Det är definitivt en "extrabil". M2an är en bättre kompromissbil. Kör själv 996gt3 som busbil och det är svårslaget när det kommer till körglädje/prestanda/kr. _________________ Peter Hanson |
||||
Kika annars på en 991.2 Carrera T med PDK det kan vara något för dig och nåbart rent budgetmässigt?
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Men varför inte en M2 competition?
https://www.blocket.se/annons/stockh _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Primärt inte mer fart på rakor jag suktade efter (även om det säkert är en viss charm med GT3-tempo i en M2 Competition på rakan med en ommapp ) utan lite fastare, lite lättare, lite direktare. Lite mer race och lite mindre gata. Men inte på gatan. Då vill jag... javisstja, fan också
_________________ Magnus Thomé |
||||
Allmänt banåkaforum För banåka - Cayman GTS (turbo) eller 3,8 GT4? | << 1, 2 4 besök senaste veckan (2692 totalt) |