Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 111, 112, 113 >> 13 besök idag (462869 totalt) |
Fick besked att de är på besök i Sverige nästa vecka hos M-Tech i Södertälje så då borde man ju kunna shoppa hos dom. Kanske. Bättre handla direkt för tysk moms iof... De berättade också att man kan montera själv (fast jag hade nog åkt till en bil-wrapfirma och fått hjälp kanske) De har färdigutskurna för massa bilmodeller. Tyvärr 399EUR (plus 19% Tysk moms) men om det är 4 lager så. Ska bolla tillbaka den frågan just nu. EDIT: Japp det var för fyra lager. Inte helt orimligt. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Frågan är hur bra detta fungerar på en bil man bruksar. Kan tänka mig att vindrutetorkarna kommer repa upp väldigt snabbt.
På en racebil är ju det inget problem _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Om man har en trackddaybil bara för banåka i fint väder så är det ju bra då
Men jag håller med att det låter som ett möjligt problem. Anders, du får hålla stenhårt polisförhör med Porscheägaren som testat _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag tro inte det klarar en vinter som brukshäck utan att förbruka samtliga lager. Men detta är ju inget nytt, sevenåkare har väl alltid haft tearoffs på hjälmvisiret |
||||||
Kan min killgissning stämma: att just på bana i högre farter på rakor efter andra bilar (lite närmare bakom än på vanlig väg) så blir det det här snabba förloppet med prickbildning? Snarare än att det sopas rent på gatorna efter vintern lite sent och att det är skurken för massprickandet?
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Lite off-topic. Men jag har OKQ8 back-up. De ersätter självrisken för ny ruta. Relativt lagom att byta årligen för att slippa stenskott och bläster efter vintern. Kostnaden är helt ok, 70kr/mån och ersätter även självrisk vid skadegörelse, bärgning etc.
_________________ M@rtin 411is4t Leon Cupra |
||||||
https://www.instagram.com/p/B4f4wcIj
Wrapzone la upp detta för längesen, men sedan har det varit helt tyst om det. Så vet inte om denna finns tillgänglig än. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Verkar vara en djungel med däcken, köpte ny och frågade om datum och detta var det färskaste som gick att uppbringa "4618"!?, Däckkillen bedyrade det inte går att få tag i 2020 tillverkat från "säker" kontakt på Michelin. Och Connect märkningen ser ju annorlunda ut än dina!? _________________ Nicklas Berneklint BMW M2 -17 |
||||||
Michelin har verkligen stökat till det med connectdäcken
Kommer nu även "märkta" Connect däck för BMW, dvs med "*". Tittar man på gamla CUP2 och BMW-stjärnmärkta så finns vissa dimensioner i flera olika stjärnmärkningar dessutom. Vilka som är till vilka olika BMW har jag inte hittat. Sen finns ju N och MO osv för andra bilmärken.... hjäääälp.... _________________ Magnus Thomé |
||||||
Det är ju jättebra med lite olika varianter att välja bland, så du kan ha rätt sort på höger och vänster sida...
Synd bara att det inte är nån som vet vilken variant som beter sig hur, och att det verka vara random vilken sort som går att få tag på. Tillgänglighet på däck är tragikomiskt, det är vad du kan lägga vantarna på som spelar roll, inte vad som listas. |
||||||
Vart köper du dina däck? _________________ Nicklas Berneklint BMW M2 -17 |
||||||
Normalt www.r-dack.se men Michelindäcken just den här gången kom direkt från Michelins "Motorsport sponsoring" för att jag ska testa och utvärdera just de nya Connectdäcken. Vad jag hört så har de väldigt rörigt just nu i hela Europa av någon anledning.
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Då är det bättre och billigare att byta ruta en gång per år _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Med tanke på vad försäkringen går på totalt per år så är det ju verkligen inte orimligt. Men är det ingen spricka så inget som går på försäkringen att byta. Även om jag precis förstår hur du menar. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Senast jag försökte få ett stenskott lagat på Ryds så fick jag inte, Rutan hade fler än tre, då är den utdömd. 1500kr självrisk.
Men vi pratar väl inte här om bilar där man snålar in på glas/brand mm (dvs kostnaden för försäkringen har man ju ändå)? Men det finns ju en bra anledning att ha originalrutan länge, och det är ju att slippa limma om den och riskera otäthet eller ändrad cornerweight Sen påstås det ju alltid att utbytesrutor är mjukare, men det vette katten. |
||||||
Jag har ett ensamt stenskott men rutan är redan enormt sliten av småprickar. Märks ju extra nu när solen börjar stå lägre. Jag tycker rutor blir slitna mycket fortare nu än förr men det kanske beror på något annat än själva glaskvaliten. Jag kör 2500 mil per år och efter ett år är rutan verkligen urkass. Jämfört med skyddsfolien över själva bilen som hållit otroligt fint i 10000 mil. Men skyddsfolie på rutan lär väl inte funka bättre än en vindruta. Jag får åka ut på en grusväg nära efter en annan bil en gång per år och hålla tummarna
_________________ Magnus Thomé |
||||||
I värsta fall finns ju "stenskottsmejseln"... |
||||||
Jag kan sträcka mig till att försöka ha otur bakom en annan bil _________________ Magnus Thomé |
||||||
Behövs väll bara prata med personalen på bilglasfirmorna, du vill ha ny ruta, dem vill sälja, och sköter kontakten med ditt försäkringsbolag. Vill inte första stället hjälpa dig, gör säkert nästa det,
Sämmre rutor nu för tiden, vet ej, men de verkar spricka lättare, på min firmabil sprack den rätt över , efter mindre än 200 mil, inga problem att få den bytt, men 6400 självrisk (Renault) _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Det var en gång för ett tag sen en person som kallade mig feg när jag inte ville bryta mot en regel som var på tapeten just då. Men det handlar om att jag vill göra (någorlunda) rätt. Inte slaviskt följa alla regler, men göra någorlunda rätt, som det råkar kännas i mitt huvud _________________ Magnus Thomé |
||||||
Rutor på nya bilar är tunnare än innan. Är väl en kombo av vikt och pengar besparing. För biltillverkarna alltså..... De 3 senaste tjänstebilarna har jag fått byta ruta på allihopa, innan dess har jag aldrig bytt och då har jag haft körkort i 30år. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 111, 112, 113 >> 13 besök idag (462869 totalt) |