Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Nova SS -65 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (236377 totalt) |
rätt inställning! |
||||
ButterflyRacing:
Kan du inte fota vad som gått sönder??? Jag är nyfiken, men fattar inte hur det ser ut. På skrotet bara och låt det inte besegra dig ps hota bilen att du snart konvertarer den till FWD så blir den nog snäll _________________ Johan Sjölinder |
||||
Hota den istället med att stoppa i en düskmotor |
||||
Jag har ingen kamera just nu. Lamellerna i lådan sitter fast i sina paket med en stor låsring, i ytterkant. Ett av lamellpaketen har sin ring i själva växellådshuset. Dom andra två, ser ut som kopplingen till en moped eller motorcykel. I en stålkorg. I det aktuella paketet sitter alltså ringen i aluminiumhuset. Det som har hänt....är att jag har bytt ut halva pumphuset......och pumpen som sitter i....har ingen övertryksventil. När jag bytte halva pumpen......glömde jag att kolla , att den nya var exakt lika. Jag missade att slipa upp en extra kanal i pumpen. Detta ledde till att pumpen tryckte sönder allt i sin väg.......... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det ligger ett nytt hus på bänken och väntar på innehållet...........ska monteras ihopp i morgon.
Det blir lite omt om tid....för vi passade på att byta Urtrampningslager i kompisens Volvo 850 också.... Men båda bilarna ska vara ihop innan söndag kväll. Växellådshus har vi massor. Eftersom man endå kapar bort själja svänghjulskåpan......kan vi använda Pontiac TH 400- hus. Och Pontiac finns det ju ingen som vill ha endå..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Bara en parantes och OT varning men jag hoppas att ni passade på att byta vevaxelpackbox när ändå lådan var nere, som du säkert vet är det en välkänd svaghet på dessa vagnar Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Tack. Vi diskuterade det i går kväll. Det låg mämligen en packbox ovanpå kartongen till kopplingssatsen, när jag hämtade den på firman. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Skit i kaffet och montera så du kan ut och provköra igen! Skippa att köra sönder den så kan du dricka kaffe i lugn och ro sen. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Fy fan va jag ångrar att jag började skriva om växellådan. För nu måste jag ju fortsätta rapportera.
Som förtydligande.........så är det inte jag som är växellådsspecialist.....utan min "kompanjon". och hade inte jag envisats med att bygga de senaste lådorna själv......så hade detta inte hänt. Men då hade jag varit tvungen att vänta på att Johnny haft tid att sätta ihop dom.....och det har jag inte tid med. Men jag har faktist lärt mej en del på vägen. Och kan nu, i sömnen, redogöra för hur lådan ser ut invändigt. Jag har lokaliserat felet. Jag har missat en tätning i ett av paketen....... Denna tätning finns orginal i två paket.......men var borttagen i det ena. Som jag sagt förut....så är det ingen vanlig låda vi håller på med.......utan ett custombygge.....som någon okänd har byggt för att förflytta en dragrace-bil 402 meter åt gången. och det är lite svårt att förstå allt han ändrat på. Det som händer när tätningen är borta......är att när jag växlar till trean.......läcker det bakvägen och BACKEN går i . Samtidigt öppnas en kanal till baksidan på tryckregleringen i pumpen.....och pumpen ger oändligt tryck. Tyvärr kostade denna lärdom ett växellådshus till..........Skrothögen för trasiga hus, börjar bli ganska stor nu. Så nu får jag bygga en låda till.......och det är åtskilliga timmar att göra iordning ett hus. Men jag får väl gå ut i "dyngstacken" och se om jag hittar ett Pontiac-hus till.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
||||
Gissningsvis priset (enligt annan tråd) och Jonnys långa erfarenhet av att trolla ihop automater och annat hydrauliskt. Tillgången på delar spelar ju också in...
|
||||
Tillgången på delar är viktig. Vi har nog sveriges största begagnatlager av automatlådor. Sedan tvivlar jag på att det finns en manuell låda som håller.....om jag får i den riktiga motorn... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Hur menar du nu då... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
[quote="ButterflyRacing]
Tillgången på delar är viktig. Vi har nog sveriges största begagnatlager av automatlådor. Sedan tvivlar jag på att det finns en manuell låda som håller.....om jag får i den riktiga motorn... [/quote] ok, jänkarna åker ju med tuffa lådor i tex nascarbilarna fast där sitter det iofs bara en smallblock som inte borde ha samma vrid som du kommer att hamna på, NÄR den riktiga motorn hamnar under huven _________________ Jonas Edling |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Nova SS -65 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 2 besök senaste veckan (236377 totalt) |