Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Coilover för trackdays
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (2452 totalt)
Brum
Sundsvall
Här sen Aug 2019
Inlägg: 14



E21 Racing skrev:
safe skrev:
E21 Racing skrev:

Fast skillnaden från en envägs justerbar dämpare som enbart ändrar rebounden, ....

Dom dämpare ja har på race e21an, Leda oljedämpare, har en justerratt som påverkar både rebound och kompression i samma ratt, ....



Fast det är väl så att alla envägare justerar, både rebound och kompression, fast oftast mer rebound. Det var så jag fick det förklarat för mig hos Öhlin. Kollar man på diagram över justerbara Koni dämpare så justeras både rebound och kompression tillsammans på ratten.


Jaså, det var mer än ja visste. Har trott exvis gula koni enbart påverkar rebound på justering.
Fast det låter ju logiskt, då rebound och bump ofta följs åt i hårdhet.

---------

Har bestämt mig nu för bc racing DS, med enkeljustering, och som dom själva påstår en förbättrad kolv på lågfartskompression som ska ge bättre kontroll vid lastväxling/hårnålar osv
Valde med std hårdhet på fjädern, 8/8kg /mm, får ändra på det längre fram ifall man upplever brister
Har kört kompisens e46 på bana med BC Racing BR, satsen under DS, och det kändes verkligen bra för dom pengarna, och fjädersättningen var inte helt fel.
Hans bil lider dock av för klen krängarna fram.

Kommer upp med en tråd om bilen så snart den är hemma.


Hur gick det med coilsen?

Går i samma köptankar till min coupe och är inne på BC BR/DS alternativt KW v1.

Hur känns DS? Kör du integrerad fjäder bak?

Mvh Rikard

_________________
Rikard

BMW 330Ci
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



Brum skrev:
E21 Racing skrev:
safe skrev:
E21 Racing skrev:

Fast skillnaden från en envägs justerbar dämpare som enbart ändrar rebounden, ....

Dom dämpare ja har på race e21an, Leda oljedämpare, har en justerratt som påverkar både rebound och kompression i samma ratt, ....



Fast det är väl så att alla envägare justerar, både rebound och kompression, fast oftast mer rebound. Det var så jag fick det förklarat för mig hos Öhlin. Kollar man på diagram över justerbara Koni dämpare så justeras både rebound och kompression tillsammans på ratten.


Jaså, det var mer än ja visste. Har trott exvis gula koni enbart påverkar rebound på justering.
Fast det låter ju logiskt, då rebound och bump ofta följs åt i hårdhet.

---------

Har bestämt mig nu för bc racing DS, med enkeljustering, och som dom själva påstår en förbättrad kolv på lågfartskompression som ska ge bättre kontroll vid lastväxling/hårnålar osv
Valde med std hårdhet på fjädern, 8/8kg /mm, får ändra på det längre fram ifall man upplever brister
Har kört kompisens e46 på bana med BC Racing BR, satsen under DS, och det kändes verkligen bra för dom pengarna, och fjädersättningen var inte helt fel.
Hans bil lider dock av för klen krängarna fram.

Kommer upp med en tråd om bilen så snart den är hemma.


Hur gick det med coilsen?

Går i samma köptankar till min coupe och är inne på BC BR/DS alternativt KW v1.

Hur känns DS? Kör du integrerad fjäder bak?

Mvh Rikard




+1

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



+1 Kollar även på Bilstein B16

_________________
Citera
Skruva banåkabil
Coilover för trackdays
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (2452 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande