Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 111, 112, 113   >>
20 besök senaste veckan (462296 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Gängpaj! Ja alltså de där svarta 3D-printade som jag drar fast det hela med, som har 3D-printad gänga i plast, gav upp häromdagen. Skruven sticker ut lite för kort så plasten får inte en riktigt ärlig chans. Annars håller utskriven gänga för en hel del. Men nu gjorde jag nya där jag lägger in en riktig mutter, pga det korta utsticket skruven har så blir det nog säkrast.





_________________
Magnus Thomé
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



mittmotor skrev:
erikjakan skrev:
Jag med, men grejen med nya connect var ju att dem skulle vara bättre än CUP2 , mer r-däckiga som trofeon är, inte sämre--


Min uppfattning är precis tvärtom efter ha kört på någon omgång connect.
Treadware skvallrar också om detta även om jag är fullt medveten om att det inte är en siffra som ska tas med en nypa salt men en ökning från 180 till 240 är illa varslande.
Vid kval och race så var jag 0,2-0,4 sek långsammare på connect än de vanliga Cup 2. Sen om det är tillfälligheter eller inte är svårt att säga. Dessutom ett knepigt slitage (hylla) på andra mönsterraden som jag inte ser nått av på de vanliga.

Jag har även på GT3:an kört på både Cup 2 och Trofeo R och tveklöst så är Trofeo snabbare.

NÄR ska Michelin komma med ett riktigt R-däck för oss som är bundna att åka Michelin??


Ja precis, när jag pratade med michelins egna däcksfolk på spa sist så sa dem att dem ville göra däcken mer som trofeo R, inte tvärtom thumbs down

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
mittmotor skrev:
... Dessutom ett knepigt slitage (hylla) på andra mönsterraden som jag inte ser nått av på de vanliga.
...


Hylla var ett för mig nytt begrepp. Är det sneslitningen som jag har fram som på bilden (på samma ställe som ett toyoveck på ett ungefär)? Skidbacke? Sned andra rad? Slippery slope? Nä jag vet inte vad det bör kallas

Jag har sett det förr men inte alls så här mycket. Hellre där än på skuldran för däcket räcker mycket längre såhär. Kanske det saknade gummit där gör totalgreppet sämre men det känns lite tveksamt att det skulle bli mer än lite marginellt i kurvor. Men kanske blir sämre med gummi tryckt i backen under broms?



_________________
Magnus Thomé
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Magnus Thomé skrev:
mittmotor skrev:
... Dessutom ett knepigt slitage (hylla) på andra mönsterraden som jag inte ser nått av på de vanliga.
...


Hylla var ett för mig nytt begrepp. Är det sneslitningen som jag har fram som på bilden (på samma ställe som ett toyoveck på ett ungefär)? Skidbacke? Sned andra rad? Slippery slope? Nä jag vet inte vad det bör kallas

Jag har sett det förr men inte alls så här mycket. Hellre där än på skuldran för däcket räcker mycket längre såhär. Kanske det saknade gummit där gör totalgreppet sämre men det känns lite tveksamt att det skulle bli mer än lite marginellt i kurvor. Men kanske blir sämre med gummi tryckt i backen under broms?




Haha, ja exakt det slitaget du visar på bilden.
Har kört parallellt på samma dagar med Cup 2 och Cup 2c på träning/kval/race och bägge c framdäcken har detta slitaget, fast lite mer, och de gamla inget av det.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag fick några högupplösta kopior av foton som Fotograf-Robban tagit på Sviestad och Mantorp. Shit! Jag hade glömt vilken skillnad det blir thumbs up


Nu är den här nedskalad o komprimerad för att kunna läggas upp här men ändå! Najs! (gör webläsarfönstret större så blir bilden större)


4K


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack för fotot Mårten


_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Synd att det inte var en soffa

"passar bra till hobbysaker", check thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Snygga bilder han tar

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



En kanske offtopic fråga. Men kan någon förklara hur Bootmod3 fungerar

Köpa licens löst är jag med på. men vilken kabel behöver man , och vid nåt tillfälle har jag sett en wifi lösning ?

Mvh Jerker

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
wolfbane1967 skrev:
En kanske offtopic fråga. Men kan någon förklara hur Bootmod3 fungerar

Köpa licens löst är jag med på. men vilken kabel behöver man , och vid nåt tillfälle har jag sett en wifi lösning ?

Mvh Jerker


Går via OBD2-kontakten. Med sladd eller såndär trådlös dongel.

_________________
Magnus Thomé
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 261



Magnus Thomé skrev:
wolfbane1967 skrev:
En kanske offtopic fråga. Men kan någon förklara hur Bootmod3 fungerar

Köpa licens löst är jag med på. men vilken kabel behöver man , och vid nåt tillfälle har jag sett en wifi lösning ?

Mvh Jerker


Går via OBD2-kontakten. Med sladd eller såndär trådlös dongel.


Tack för svaret

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



Kennie skrev:
Jag har faktiskt provat ett sett rp1 fram på mina AP-racing 6kolvs. När jag köpte dessa förra hösten så erbjöds det pengarna tillbaka i Storbritannien om man inte var nöjd. Så jag chansade att de kanske var värda ett test. Som ni skriver så har Ebc lite taskigt rykte.
Jag har ca 1/3 kvar nu och de har levererat bra. De kräver mycket värme för att ta riktigt bra. Konstant skön pedalkänsla över långa pass och vid inspektion av beläggen så är där inget att klaga på heller. Livslängd är alltid svårt, men likvärdigt med Ferodo ds3000 och lite sämre är Ferodo ds1.11 Kanske. Har faktiskt ett nytt sett hemma på hyllan nu. Att de kostar ca hälften mot andra belägg till mina ok gör inget heller. 😊
Den enda att klaga på är att det är nog de belägg jag kört som skitar ner mest.
Har bara dessa belägg fram.


Jag blev också rekommenderad dessa i somras. Har inte testat själv men funderar på det.

Frågan till både Kennie och Magnus (RP1 och RPX)
Är dom tysta?

Säljaren påstod att dom är knäpptysta...

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hahaha. Nej inte tysta Tyvärr.

Men än så länge har de inte kommit upp i det värsta läget PFC08 kan hamna i.

I början var det högfrekvent fnisselljud med ganska låg volym. Nu tjuter de när de fått gat-temp på halvlös broms. RPX alltså. Kan tänka mig att RP1 låter annulunda iof.

Vilken återförsäljare?

_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



Magnus Thomé skrev:
Hahaha. Nej inte tysta Tyvärr.

Men än så länge har de inte kommit upp i det värsta läget PFC08 kan hamna i.

I början var det högfrekvent fnisselljud med ganska låg volym. Nu tjuter de när de fått gat-temp på halvlös broms. RPX alltså. Kan tänka mig att RP1 låter annulunda iof.

Vilken återförsäljare?


Tänkte att det var för bra för att vara sant
Street Performance i Göteborg

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Magnus Thomé skrev:
Tack för fotot Mårten




Måste man ju köpa thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Mats Th skrev:

Måste man ju köpa thumbs up
https://handmadeweekly.com/diy-small-parts-organizer-using-ikea-rejsa- . . . .
Det är två olika (en liten och en större i skivbackstorlek)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Magnus Thomé skrev:
mittmotor skrev:
... Dessutom ett knepigt slitage (hylla) på andra mönsterraden som jag inte ser nått av på de vanliga.
...


Hylla var ett för mig nytt begrepp. Är det sneslitningen som jag har fram som på bilden (på samma ställe som ett toyoveck på ett ungefär)? Skidbacke? Sned andra rad? Slippery slope? Nä jag vet inte vad det bör kallas

Jag har sett det förr men inte alls så här mycket. Hellre där än på skuldran för däcket räcker mycket längre såhär. Kanske det saknade gummit där gör totalgreppet sämre men det känns lite tveksamt att det skulle bli mer än lite marginellt i kurvor. Men kanske blir sämre med gummi tryckt i backen under broms?






_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 298



En variant för att slippa den snedslitna klacken är att tappa den helt!

Så här ser mina framdäck (vanliga Cup2) ut som gått ca 100 mil på gata och sen 1 dag på bana. Jämnt och fint slitage i övrigt men just den klacken verkar vara gjord av modellera...



_________________
/Tom Bengter
Porsche 981
M3LR
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har ni provat att göra en googlesökning på regnummer på egna bilen? Och se vilka bilder som dyker upp?

https://www.google.com/search?q=PTJ993&tbm=isch

Då dök det upp foton på två siter som heter platesmania.com och autogespot.com

https://www.autogespot.com/spots?licenseplate=PTJ993

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 111, 112, 113   >>
20 besök senaste veckan (462296 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande