|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
02 Okt 2020 06:51
Ragnar skrev: | Dennis Kullman skrev: | Andra problem hittills har bestått av en blinkerslampa som lagade sig själv [..] |
Känns igen - pratar vi blinkers fram? Min ena brukar kunna ge sig då och då, pga oxid i lampsockeln. Lite pilliga att ploppa ur när man har extraljusen där fram, men går mha lång skruvmejsel. |
Det var höger bak. Ingen synlig oxid, men det räckte att ta ut och sätta i glödlampan, så funkade den igen.
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
02 Okt 2020 06:55
Nillet skrev: | Dennis Kullman skrev: | ...en tuta som tutade när den själv tyckte det var lämpligt - hyfsat pinsamt...
... |
Tutade den verkligen av sig själv? Annars är det ett välkänt problem att man kommer åt den av misstag med tumbasen när man svänger... |
Den tutade inte när man körde utan när man klickade i ratten (snap-off). Misstänker att tutknappen hängde sig lite när ratten legat på den. Tror att jag löst det...
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029
02 Okt 2020 06:58
Dennis Kullman skrev: | Nillet skrev: | Dennis Kullman skrev: | ...en tuta som tutade när den själv tyckte det var lämpligt - hyfsat pinsamt...
... |
Tutade den verkligen av sig själv? Annars är det ett välkänt problem att man kommer åt den av misstag med tumbasen när man svänger... |
Den tutade inte när man körde utan när man klickade i ratten (snap-off). Misstänker att tutknappen hängde sig lite när ratten legat på den. Tror att jag löst det... |
OK, missade att det inte var originalratten...
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591
02 Okt 2020 08:49
Dennis Kullman skrev: | Original stereo satte jag i i förra veckan, men idag bestämde den sig själv för att checka ut; när jag drog på "lite" på 1:an flög den helt enkelt ut (jag lyckades fånga den i luften!). Nu är den åter i lådan den kom i... |
Jag var med om en liknade händelse på en bankörning på Mittsverigebanan i svängen innan startrakan finns en liten svacka där kom stereon ut
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365
02 Okt 2020 09:08
Välkommen till dårhuset som är Lotus!
_________________ Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
05 Okt 2020 19:14
super7 skrev: | Dennis Kullman skrev: | Original stereo satte jag i i förra veckan, men idag bestämde den sig själv för att checka ut; när jag drog på "lite" på 1:an flög den helt enkelt ut (jag lyckades fånga den i luften!). Nu är den åter i lådan den kom i... |
Jag var med om en liknade händelse på en bankörning på Mittsverigebanan i svängen innan startrakan finns en liten svacka där kom stereon ut |
Otrevligt! Risken är ju att man tappar uppmärksamhet och åker av...
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
05 Okt 2020 19:15
cat7even skrev: | Välkommen till dårhuset som är Lotus! |
Tack!
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
14 Nov 2020 14:53
Det finns en recall på anslutningarna till oljekylaren på de här bilarna och det är inte fixat på min så jag klurar på om det är bäst att få upp bilen till Mjölby nu eller att vänta till våren?
Det är ju rätt långt från Halmstad till Mjölby och det lär ju blir en lämna-resa och en hämt-resa...
Lär väl bli trailer hursomhelst så väglaget spelar (lite) mindre roll.
Corona-viruset spelar också in lite... men vem vet hur det ser ut till våren m a p det?
Nåja, här kommer iaf några bilder innan avställning.
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751
14 Nov 2020 18:37
Man blir lite avundsjuk, ser riktigt rå ut
_________________ Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
16 Nov 2020 17:23
Babbe skrev: | Man blir lite avundsjuk, ser riktigt rå ut |
Visst gör den.
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732
16 Nov 2020 18:20
Jag tycker Elisen är mycket snyggare än exigen, vad sitter det för motor i dem där?
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
16 Nov 2020 21:56
erikjakan skrev: | Jag tycker Elisen är mycket snyggare än exigen, vad sitter det för motor i dem där? |
Kompressormatad fyra på 1,8 liter (Toyota 2ZZ).
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732
18 Nov 2020 14:03
Dennis Kullman skrev: | erikjakan skrev: | Jag tycker Elisen är mycket snyggare än exigen, vad sitter det för motor i dem där? |
Kompressormatad fyra på 1,8 liter (Toyota 2ZZ). |
Låter din också som ett jetplan på full attack?
Det var en blå sånhär i Polen i somras med Gran Turismo, den lät arg som fan..
Är det ingen som turbokonverterat en sån här ?
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087
18 Nov 2020 14:39
erikjakan skrev: |
Låter din också som ett jetplan på full attack?
Det var en blå sånhär i Polen i somras med Gran Turismo, den lät arg som fan..
Är det ingen som turbokonverterat en sån här ? |
Jo den här: https://sv-se.facebook.com/TeamHwasserRacing/
Själv undrar jag hur många gånger och hur försiktigt du provstängde garaget Dennis?
Jag är djuupt avis för övrigt, och tänker be vääldigt försiktigt om en åktur vid lämpligt tillfälle!
_________________ Pontus Fyhr
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732
18 Nov 2020 14:52
Pontus Fyhr skrev: | erikjakan skrev: |
Låter din också som ett jetplan på full attack?
Det var en blå sånhär i Polen i somras med Gran Turismo, den lät arg som fan..
Är det ingen som turbokonverterat en sån här ? |
Jo den här: https://sv-se.facebook.com/TeamHwasserRacing/
Själv undrar jag hur många gånger och hur försiktigt du provstängde garaget Dennis?
Jag är djuupt avis för övrigt, och tänker be vääldigt försiktigt om en åktur vid lämpligt tillfälle! |
Nej det där är den gamla ju
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087
18 Nov 2020 17:58
Den är exakt identisk med Dennis bil i chassi, drivlina och kaross förutom luftintagen i fronten och vingen!
Du kanske tänker på v6 modellen Erik?
_________________ Pontus Fyhr
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732
18 Nov 2020 18:29
Menar du att det är samma bilar nya och gamla gen förutom exteriördelar?
Nej exigen menar jag inte 😊
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
29 Dec 2020 10:46
Kan jag lita på att detta håller?
Bilden visar Lotusen på min saxlyft.
Lyftpunkterna är så långt från varandra i längsled att
plattformarna inte räcker till.
Jag har lagt en träregel 95x45 mm för att förbinda bakre och främre lyftpunkt.
Bakre ligger på plattformen; främre 25 cm framför plattformen.
Jag vet inte hur mycket vikt som hamnar på de främre, men 250 kg per punkt är väl konservativt.
Att det blev 95x45 var för att de fanns hemma; lutar väl åt att åka och köpa lite rejälar
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087
29 Dec 2020 14:44
Dennis Kullman skrev: | Kan jag lita på att detta håller?
Bilden visar Lotusen på min saxlyft.
Lyftpunkterna är så långt från varandra i längsled att
plattformarna inte räcker till.
Jag har lagt en träregel 95x45 mm för att förbinda bakre och främre lyftpunkt.
Bakre ligger på plattformen; främre 25 cm framför plattformen.
Jag vet inte hur mycket vikt som hamnar på de främre, men 250 kg per punkt är väl konservativt.
Att det blev 95x45 var för att de fanns hemma; lutar väl åt att åka och köpa lite rejälar
|
Jag tror det är hur lugnt som helst. Jag brukar (=har gjort en gång eller två) lyfta hela min bak med en liknande regel, sätta domkraften i mitten och hissa upp båda bak så.
Visst det blir ett lite annan hävarm men rimligen ~~samma fria längd, tänker mig det är ca 40 cm mellan de två inre nedre a-armsfästena
_________________ Pontus Fyhr
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379
Trådstartare
29 Dec 2020 16:44
Pontus Fyhr skrev: | Dennis Kullman skrev: | Kan jag lita på att detta håller?
Bilden visar Lotusen på min saxlyft.
Lyftpunkterna är så långt från varandra i längsled att
plattformarna inte räcker till.
Jag har lagt en träregel 95x45 mm för att förbinda bakre och främre lyftpunkt.
Bakre ligger på plattformen; främre 25 cm framför plattformen.
Jag vet inte hur mycket vikt som hamnar på de främre, men 250 kg per punkt är väl konservativt.
Att det blev 95x45 var för att de fanns hemma; lutar väl åt att åka och köpa lite rejälar
|
Jag tror det är hur lugnt som helst. Jag brukar (=har gjort en gång eller två) lyfta hela min bak med en liknande regel, sätta domkraften i mitten och hissa upp båda bak så.
Visst det blir ett lite annan hävarm men rimligen ~~samma fria längd, tänker mig det är ca 40 cm mellan de två inre nedre a-armsfästena |
Jag fegade ur och köpte 170x45. :-)
Ska se om jag kan göra något listigt för att underlätta positioneringen.
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
|