Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
9 besök senaste veckan (52912 totalt) |
Haha ![]() ![]() Om någon undrar varför tempmätaren på filmen visar 102 grader, så stämmer värdet. Jag hade glömt återansluta elfläkten vid tillfället... ![]() Ett förtydligande: OBDX-systemet säljs av det svenska företaget Stannum Embedded https://www.stannumembedded.se/ |
||||||
Tiden går fort...!
Nåja, skriver några rader från när jag var och körde "Turnout Trackday" på GTR Motorpark 2020-09-20. ![]() Mycket trevlig tillställning. Som synes dominerade jänkare deltagandet, men det fanns även européer ![]() Detta var tredje gången jag körde bana under ganska exakt 2 år (dessförinnan var det 9 ÅR sedan!!) och alla tre gångerna på GTR Motorpark. Banan är kort och knixig; jag citerar Magnus: "Inte riktigt en fullstor racerbana... kan nog kallas en lite 'teknisk' bana bitvis. Sånt gillar vi!" "Gillar och gillar" ... jag vet inte ![]() ![]() Men det är kul i alla fall. Lite med hjärtat i halsgropen då jag tar mig dit (från Ekerö) för egen maskin. Fick till en video också. Välkommen att kommentera ![]() |
||||||
Jag bara gillar hela bilen, det så kul att se och höra den användas
![]() Banan kändes precis som du skrev lite i minsta laget, men jag misstänker att du hade roligt ändå ![]() Härlig blandning av bilar! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC Porsche 944 S2 Ford Mustang HT 1965 IPteknik Väst AB 16b.se https://www.instagram.com/16b.se/ |
||||||
Hahaa!! ![]() Det finns förbättringspotential både vad gäller hårdvara och mjukvaran (jag alltså) Och Lennart, våga bara inte fråga om däcken... ![]()
Tack Janne! Ja, det är ett väldigt trevligt event och många roliga och coola bilar. Bra arrangörer. Avslappnat (förutom när jag halkar omkring med bilen vill säga) ![]() Och banan är verkligen knixig. Inte många meter raka innan nästa 180-gradare!
Tack! |
||||||
Så här såg det förresten ut förra året jag körde på GTR Motorpark.
Vänster fram. Uppenbarligen varmt därinne ![]() Snart kommer Björn D fråga (ännu en gång) varför luftslangarna för kylningen lyser med sin frånvaro. Man kan ju bara hålla med... ![]() |
||||||
MUUUHHHHAAAAHAHAHA!! ![]() Dags för garagebesök snart? Så får vi ta och få iordning kylning samt fixa fälgar så du får på däck som är lite klistriga. Jag har svart bälte nu i att göra egna fälgar om det inte finns något som passar.. Däck i den dimensionen du behöver är det ju inte ens skitdyrt... ![]() _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
9 besök senaste veckan (52912 totalt) |