Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Saab 93B - Glassbilen | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 33, 34, 35 >> 25 besök idag (225315 totalt) |
|
||||
Du behöver inte välja. Ta bägge! Ful bil i garaget i 10år! _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Inte biltillverkare Men andra typer fordon det finns gott om som har punktsvetsningar mitt på plåten Brukar ta en sisådär 30-40 år innan svetsarna börjar synas vilket är Bra då man lättare kan borra ur dom Eftersom det kanske inte blir så mycket att spackla på denna bilen skulle jag inte vara orolig. Finns ingen anledning att lägga 7 tunga lager med lack heller _________________ Truls Herland |
||||
Varit en massa kvällsjobb med småfästen och justeringar på sistone. Fick även göra en justerad mockup på stötis för att kunna prova ut gångjärnsgeometrin. Verkar nu kunna lira:
... och idag såg det ut såhär: _________________ Ragnar Burenius |
||||
Bra framsteg, imponerande jobb, grundfärg måste ju betyda att plåtjobbet börjar bli klart.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Björn> Närtidsmålet är att få iväg bilen till lack innan vi får tillträde till vårt hus tidigt i oktober. Eftersom jag gillar äldre prylar med charm är dock inte huset helt nyckelfärdigt, så det riskerar att bli lite sidoprojekt där ett tag...
Som sagt varit mycket småfästen mm som sats dit senaste veckorna. Ett exempel är t.ex. övre bältesfäste för framtida trepunktsbälte. Eldade dit ett par 7/16 UNF på en bärarplåt: Ett primärhål och ett fästhål i respektive B-stolpe: Gör sedan ett större hål långt ner i B-stolpen, bakifrån bakom framtida sidoklädsel till baksätet. Fiskar sedan upp mutterplåten genom detta hål mha en bit svetstråd och alignar den med primärhålet och drar dit den tillfälligt med en skruv: Färdigt: Annars har det blivit en fasligt massa för-grundande, maskerande och kittande: _________________ Ragnar Burenius |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Jag hörde att Ragnar hade lämnat de här bilderna till lackeraren som referens? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Det första inlägget har citerats innan men tål att citeras igen. Sannolikt blir det ännu mer aktuellt efter lack. Jag hoppas på en röd eller grå för att matcha inredningen. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Andra projekttrådar Saab 93B - Glassbilen | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 33, 34, 35 >> 25 besök idag (225315 totalt) |