Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 111, 112, 113 >> 48 besök senaste veckan (464333 totalt) |
Exakt, känns som det är för mycket luft och för lite gummi i backen fram när man har lite fart i svängarna. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Nu är det inte många körtillfällen kvar i år, här kan jag ju inte sitta o sova. Fick precis tummen ur och bokade fredag med TimeattackNU. Årets Grande Finale på Mantorp. Fanns några platser kvar fortfarande så jag högg en och det ser ut att bli shysst väder (lagom turbokallt?)
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Men vad ska jag köra på för däck
Det blir nog CUP2 bak o TrofeoR fram för det är väl det som finns kvar av årets däck så får vi se hur det blir Edit: kom på att framdäcken är högre, blir lite gasser fast bara med däcken _________________ Magnus Thomé |
||||||
Hehe den kommer inte vara understyrd iaf _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
||||||
Mittmotor - yippi?! _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Jag körde sommarens träffar med Cup2 bak och Kumho V70 fram. Var förvånad över hur fint det gick _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Att köra timeattack så räcker det väl att att ha ett gäng lustgastuber som räcker för ett varv Kom ihåg att komma in och hälsa på i Freddes TV-buss som står mellan NGK-tornet och garagen. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Var riktigt kul på Mantorp men det tog ett tag att få fart på däcken i kylan. Men efter en handfull varv så bettade det som det skulle. Märktes nog mest i inbromsning in i Mjölby när det till slut var fullt grepp. Så blev det en del trevande, "hur mycket grepp har jag nu". Det var lätt att känna efter vad Trofeoframdäcken hade genom att provocera fram lite understyrning för att känna efter. Svårare med CUP2 Connect-bakdäcken som höll i bra men lite lite mindre. Att gasa loss bakdäcken gav inte riktigt info om vilken maxfart som var möjlig genom startkurvan och den snabba vänstern mot hårnålen innan rumpan skulle sticka. Så lite trevande som sagt och lite val av spår för att hellre hamna i understyrning i de snabbaste böjarna. I Paris och Mjölby däremot gick det utmärkt att låta bilen rotera friskt, det går ju inte så fort där och strax innan mid corner där rumpan sticker så är det gott om plats.
Lite nöjd med dagen för jag körde successivt snabbare i varje pass. Kändes som jag jobbade rätt på något sätt istället för att bara slarva runt Dessutom så blev dagens bästa (1.28.11) bara tre-fyra tiondelar efter mitt PB trots CUP2 bak, PB var på varm asfalt och Trofeo runt om. Men jag fick ta i lite Kul bilar och sjukt trevligt folk överallt Och superordning som alltid på Timeattacknu Megatacksamhet till alla som jobbade, utan er ingenting! BMW 3.0 CSL kopia av Ronnie Peterson bil var underbar, låg bakom den ett tag, ska klippa ut o ladda upp Och Erik Jirhall satte en helt sjuk 1.26-tid med sin hot hatch 1 serie BMW. För att dämpa honom så han inte blir alltför kaxig så får jag väl lägga upp hans feta snurrning ut i gräset både till vänster OCH höger Jag återkommer hehehe. EDIT: Eriks video finns numera på hans sida på Facebook för den nyfikne _________________ Magnus Thomé |
||||||
Men du har den perfekta ursäkten till varför du inte slog PB igår: "Jag gasade aldrig fullt, jag la mig på 99% bara". _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Dagens åtgärd (rdäcken åkte av för i år och det kändes bakfram att sätta på sommardäcken i andra halvan av oktober Så vinterdäcken åkte på)
_________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ Janne Ström |
||||||
Nu när du kört färdigt så ser jag fram emot en utvärdering om EBC RP-X beläggen du kört med, för dom sitter väl fortfarande på?
Själv har jag RP-1 men bara kört gata med dom och hittills inte märkt någon skillnad mot dom beläggen jag kört innan. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Japp, väntar lite på att se hur slitaget är. EDIT: - klarar temperaturerna riktigt bra - trevlig initial bite som jag gillar - inga problem att dosera tycker jag personligen - skitar ner mer än PFC08 - känns som att de är stummare i början (i pedalkänsla) och blir lite mjukare efter ett tag, men det är lite subjektivt skjutet från höften - verkar som de slits fortare men är lite tidigt att säga _________________ Magnus Thomé |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 111, 112, 113 >> 48 besök senaste veckan (464333 totalt) |