Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Test nostalgi, BMW 635csi Audi Quattro Porsche 944 Turbo | 509 besök totalt |
För ett tag sedan postade jag ju denna i Anders Commodore tråd.
Om ni missade det, en härlig genomgång på tyska om BMW m88 motorn i BMW e28m5 och m635csi. Nåja, till rubriken. Nu rekommenderade Youtube denna pärla (?) Tufft test där BMW 635 Csi, Audi Quattro och Porsche 944 Turbo möts. Slå på autogenererad textning, om ni inte är hemma på Nederländska Nästan förvånad att BMWn klarade oljetråget in den där fjädrings testen _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Kul test, och blev ännu roligare med svensk text!!
Intressant att Audin, som är det "minst exklusiva" märket av de tre är den bil som är högst värderad i dag. I dagsläget kostar en urquattro lika mycket som en 944turbo och en 635csi tillsammans. En ännu bättre prisutveckling har man fått om man köpte en 911 Carrera (samma pris som en 944turbo, 1986) eller en BMW M3. Så motorsportframgångarna på åttiotalet visar sig fortfarande i dagens begagnatpriser... /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
Okej Magnus, efter dom urklippen ändrar jag mig.
Från nästan förvånad, till synnerligen förvånad att oljetråget överlevde. Skulle vara intressant att veta om framtunga Audi och BMW "presterar sämre" av den anledningen. Eller om det har med fjäder / stötdämpare hårdhet. Axelavstånden är 2,4 944a 2,5 URq och 2,6 på 635an. så det avviker också en del. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
Bilder o videos Test nostalgi, BMW 635csi Audi Quattro Porsche 944 Turbo | 509 besök totalt |