Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorelaterade podcasts?
541 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Hejsan.

Då jag för det mesta står ensam och jobbar, utan tunga och farliga maskiner runt omkring mig så är högtalaren ständigt på. Och även om Cordovas, Elisabeth Cook, The Carburetors och Vanjas då och då släpper nytt är det trevligt att höra en röst och att lära sig något då och då.

Så, vilka motorrelaterade podcasts kan ni rekomendera? Jag följer The smoking tire och Chris Harris (när han tar sig i kragen och gör något), men det måste finnas mycket mer där ute.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



rejsas egen Cammo har ju en podd, speedcircus

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Med min barnsliga humor passar Smith & Sniff bra. Vet inte om man lär sig så mycket...
De pratar till stor del om bilar av olika slag.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1267



På "F1 Beyond the Grid" har de intervjuat många intressanta personer. Eddie Jordan, Gerhard Berger, Alain Prost, Tony Brooks, John Watson, Gordon Murray, Mario Andretti, Julian Jakobi, Alex Zanardi, Stefan Johansson tycker jag var bra. Tom Clarkson som leder det hela kan vara lite irriterande ibland men oftast OK

Bra kvalité är det på också på "Bring back V10s" som kollar tillbaka på F1 V10 era

Följer man F1 är "The Race F1 podcast" bäst tycker jag

_________________
Johan Lekås
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Johan Lekås skrev:
På "F1 Beyond the Grid" har de intervjuat många intressanta personer. Eddie Jordan, Gerhard Berger, Alain Prost, Tony Brooks, John Watson, Gordon Murray, Mario Andretti, Julian Jakobi, Alex Zanardi, Stefan Johansson tycker jag var bra. Tom Clarkson som leder det hela kan vara lite irriterande ibland men oftast OK

Bra kvalité är det på också på "Bring back V10s" som kollar tillbaka på F1 V10 era

Följer man F1 är "The Race F1 podcast" bäst tycker jag

Håller med om att Beyond the grid oftast är bra, det hänger ju mycket på vilken person som avsnittet handlar om. Det som dock kan bli lite störande i längden är reklamspottarna som Tom C lägger in ett par gånger per pod. Men det får man bara stå ut med...

Har börjat lyssna på The Race F1 podcast på senare tid och den är relativt bra tycker jag.

När det gäller aktuell information före, under och efter en F1-racehelg så gillar jag BBC:s "F1: Chequered Flag" där bla den förre F1-föraren Jolyon Palmer medverkar.
Även Autosports F1-pod "Formula 1 and Motorsport" är relativt bra för att få en massa detaljer och synpunkter som annars inte är uppenbara kring kval och race och förarmarknaden osv.

Jag lyssnar även till Viaplay F1-podcast med Janne B och Erik S men det ser jag mer som ersättning till att kolla på Viasats uppsnack och studio i sändningarna (som jag inte brukar ta mig tid att se).

Vill man lyssna på långa avsnitt med mycket "amerikaniserat" snack så kan "Missed Apex F1 Podcast" var lite underhållande. Det är lite som att lyssna på ett kompisgäng som sitter och snackar efter ett race och alla har väldigt personliga åsikter om olika situationer och sina egna favoritförare osv. Kul ibland, men just nu har jag en paus...

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Mange K skrev:
rejsas egen Cammo har ju en podd, speedcircus


Efter att ha förpestat grannarnas vardag (om de nu också jobbar hemifrån) med öppet fönster spelandes Lindemann/Rammstein så får de nu lyssna på Speedcircus. thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



"F1 Beyond the Grid"
"F1 The Race"
"Viaplay F1-podcast"

Och eftersom vi har Svenskar i Indycar så är
"The Marshall Pruett podcast" självklar.

Den är lite speciell, mycket snack ibland vagt Indy relaterat. Mycket lyssnardrivet innehåll.
Men en MYCKET insatt man i Indy världen. Han kan i princip ringa upp vem som helst inom Indy och få svar på lyssnarfrågor om han inte har svaret.
Han producerar säkert 4-5 timmar podd i veckan om man räknar in hans sportvagnspodd.
Finns en stor katalog av gamla avsnitt med intervjuer av förare mm, Stefan johansson har tex ett par avsnitt som ruskigt underhållande.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202




_________________
Tord Ringenha11
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Finns det någon annan motorsport än F1 som det snackas om?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Speed secrets podcast med Ross Bentley, klart värt en kik!

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



P.P. skrev:
Finns det någon annan motorsport än F1 som det snackas om?


Orka diskutera världens tristaste motorsport liksom 😁

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Uppdaterar med tips från en annan tråd:

Eldh skrev:
Två av mina favoriter på samma gång!

Måste tipsa om den fantastiska Podden "Smith&Sniff" som finns på ACAST osv, där poddar finns.
Jonny Smith och Richard Porter (som får ställa den roligaste frågan i klippen ovan).

(Richard Porter är förstås skribent i Evo och en av manusförfattarna bakom gamla TopGear och Grand Tour.)

För alla som sitter hemma o jobbar!



Niklas Falk skrev:
Efter att sett dem så förslog tuben denna https://www.youtube.com/watch?v=wbmP8MFq9c8 (£2000 challange).
Lite på temat om små bilar med känsla.

Och en med AX https://www.youtube.com/watch?v=TMcr-AJ7ow0

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
v33
Stockholm
Här sen Feb 2019
Inlägg: 143



Dem jag lyssnar på vissa redan nämnda men några nya:

DriveNation on Cars (har även ett trevligt instagrammagasin drivenation_)

Spikes Car Radio ( en av manusförfattarna till Seinfeld, mkt fokus på Porsche men roliga och Seinfeld är med ibland också)

The Smoking Tire (redan nämnd)

The collecting cars Podcast (redan nämnd med Chris Harris)

Speed Secretes med Ross Bentley (redan nämnd men trevlig ofta lite mer utvecklande än de andra som mer är trevliga och snackar bilnyheter)

Beyond the Grid (redan nämnd)

Your data driven podcast (En favorit pratar på djupare nivå om hur man kan förbättra sin gräsrotsracing)

Hoppas nån hittar nått nytt

_________________
Gust4v V35tlund

Toyota GR86
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Midweek motorsport är en sak jag lyssnar på varje vecka.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Den enda jag kan bidra med är nog Motor Sport Magazines podcast, som ofta är personporträtt/intervjuer, men som har en skön inställning till att låta folk få prata färdigt och försvinna iväg på tangenter. Och de pratar med en hel del ingenjörer/designers, vilket jag uppskattar.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Youtube kanalen Seen through glass finns som podcast också. Sen vet jag inte om den alltid är så bra men imellanåt så är det intressant.
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorelaterade podcasts?
541 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande