Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113 >> 59 besök senaste veckan (473342 totalt) |
Går det vägen så nyper du denna sedan
![]() Länk: https://www.blocket.se/annons/stockh _________________ Mvh Niclas Björk |
||||
Eller en Citroën C1 för stunden ![]() Siktet är på en M2 Competition (lite puckat med tanke att min går som en Comp redan) men tanken är att kunna köra en sån som den är ett tag o sen ha möjlighet att sätta ännu lite mer fart på den om andan faller på ![]() Om ingen har någon lysande alternativt förslag ![]() _________________ ![]() |
||||
Lite nyfiket frågat (eftersom jag vill minnas att du gillade den, och jag själv också gillar den): vad gör att M2an slår Alpine A110? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Den faller bara på en sak för min del och det är flexibilitet att kunna lasta, som tex fyra hjul eller fyra personer ![]() Alpine är en fröjd. Körmässigt har den allt utom en enda grej och det är ett jävlaranamma som M2an har. Alpinen är härlig att balansera, att dansa med, den är rapp, lätt i steget, snabb som fan (samma kg/hk som M2an) men den är aldrig en knuten näve som M2an. Vilket kan ha sin charm ![]() _________________ ![]() |
||||
Det lutar lite sakteliga åt det hållet just nu men inget är klart än. Fått lite trevliga byteserbjudanden också bla en Cayman. Fast det hade jag kanske redan skrivit. _________________ ![]() |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Just lastkapaciteten är lite komplicerad när man kör tvåsitsigt: man får ju nästan alltid med sig allting man behöver. Tills man plötsligt inte alls får in någonting som ska lastas. Jag höll på att bli stående på en postterminal i Norrköping med en drivaxel som absolut inte gick att få in i Corvetten någon gång, jag hade ju kunnat kolla upp måtten innan men ... näe ... Det är därför man har två (tre) bilar! ![]() _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Eller köper den färdig
![]() https://www.blocket.se/annons/hallan _________________ Jerker Garpengren Megane Trophy R mk4 |
||||
Den där ska fan gå 1.22 ledigt på r-däck på Mantorp om det ska vara värt det ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Nej körmässigt tycker jag faktiskt inte det, mycket liten skillnad IMHO. De låter däremot väldigt olika. Egentligen helpuckat som sagt att byta den nuvarande eftersom den går som en Competiton som den är. Jag pendlar mellan "vore kul med en Competition" och "min funkar ju skitbra varför ska jag byta, det kostar mer, för vadå?" ![]() _________________ ![]() |
||||
För dom där pengarna måste d3 gå sjukt snabbt,är ju inte ens reggad _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||
Jag behöver hjälp att plocka av Öhlinarna och få på originalchassit som sovit sött sen bilen var nästan ny. Tips på vettig verkstad som inte tar tusenlapp eller mer i timmen? Jag har inte verktyg eller garage att göra det tyvärr. Med riktiga verktyg är det ju hyffsat enkelt.
Hjulinställning måste självklart till efter. Ska se hur det kan lösas också. Hus-hjulinställaren Danne är extremt fullbokad just nu. _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113 >> 59 besök senaste veckan (473342 totalt) |