Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 132, 133, 134 >> 96 besök idag (671247 totalt) |
Ah, ok. Ja, nu vet jag inte vad den tål men den räcker säkert till mer än väl utan bekymmer. Minns inte om vi limmade med Sikaflex 521 eller 555 där men någon av dem. Men torktiden var rätt lång. _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Lite uppdateringar efter en tid där jag varir osäker på hur jag ska gå vidare.
Det har inte skruvats så mycket tävlingsbil, efter att den startades upp med nytt elsystem för växellådan och en prototyp för trotleblipp vid nerväxling..... byggd av en centrallås-solenoid från en gammal Chevy Van, i våras. Jag påbörjade också ett nytt spliterbygge. Större och med diffuserkanaler. Sedan har det varit fullt upp med fastigheten och gården. Förutom städning på gården, hade jag några takplåtar som blåst av.... och ställt till med en STOR vattenskada, som spridit sig över ca 80 kvm innertak och takstolar.... Jag var tvungen att flytta på tonvis med grejor för att komma åt vattenskadan och det blev grejor överallt. Det var rörigt och skitigt i verkstan redan innan...... men nu blev det ohållbart. Så..... i samband med att min kompanjon flyttade ut sin arbetsplats ur min verkstad, passade jag på att tömma resten och kastade allt skit som gått ur tiden..... och målade väggar och tak.... samt satte upp nya lysrör som faktiskt fungerade. Nu är det ljusare i verkstan med släckt lyse.... än det var med dom gamla lysrören tända... 🤗 Jag har nu tre riktiga bilplatser och en "snabbplatta" för kortare sevicejobb. Man ser inte hur slitet och skitigt det är.... innan man börjar måla 🙄 Efter en del funderande, har jag bestämt att jag kan ta in lite jobb på kundbilar för ombyggnad. Kan naturligtvis även ta nybyggen. Min specialitet är driftsäkerhet och körbarhet på tävlings- och special-bilar ( fast jag inte visat det på min egen bil de senaste åren 🙄) Gärna långloppsbilar. Jag kan även ta hela driften av raceteam, om ni bara vill komma till banan och köra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Sånna där lösningar gillas _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
CITAT från 19-10-02:
Jag har lovat mej själv att aldrig ta ut en SBF-vagnbok på min bil. Men nu ska jag köra Gatebil Extreme nästa år. Så det löftet faller. Så jag kan se fram mot en del diskussioner angående min bur i vinter. URSPRUNGET från 2014: I vintras la jag till ett V i taket och ett i bak. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ok..... över ett år har gått. Så nu börjar det väl bli dax att göra något åt buren. Jag måste försöka få en Svensk vagnbok på bilen. Efter att BMW-platsen sett ut så här, under renoveringen av andra halvan av verkstan....... Till detta. Och att grävmaskinen är körbar, så jag kan röja på gården och rätta till mina tomtgränser. Jag ska ju få villagrannar precis in på knuten. Nu när det är "städat" runt och under racebilen... kan jag börja mäta och fundera på vad som kan göras med racebilen..... så jag kan få en vagnbok.. och att det samtidigt passa in i befintligt TimeAttack-reglemente, innan vinterns ombyggnader påbörjas. Jag har haft kontakt med James Clay på BemmerWorld i USA och fått lite detaljerade bilder på hans fantastisk bygge. Det är något liknande jag skulle vilja göra med min bur, bakom huvubågen. Men det går fan inte att få till det... med rimliga ombyggnader, Min bur sitter lite för långt fram för det. Med så stora ändringar som att flytta huvudbågen, skulle det vara bättre att börja från början, med en ny kaross... När jag läste igenom reglerna för TimeAttack ProMod så hittade jag en formulering jag inte sett förut. Eller åtminstone inte reagerat på. 2.3 Följande delar måste som enligt bild (rödmarkerat) bibehållas från dess ursprungliga från fabrik självbärande kaross: Brandvägg. B-stolpe och trösklar. Original främre fjäderbenstorn. Framrutan måste behålla samma position som original. Original bottenplatta och bärande balkar från främre brandväggen till den främsta punkten i bakre hjulhusen. Den skrivningen är ju inga konstigheter. Men vad betyder fortsättningen.... ?? 2.3.1 Bilar som varit registrerade personbilar med ursprungligt tillverkningsår före -2000 får göra undantag från en valfri punkt inom 2.3. ...... ???? Får jag helt skita i en av punkterna.... eller ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag tolkar det som att om bilen är tillverkad före 2000 så kan du göra avsteg från EN av funkterna under 2.3 _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Ja. så tolkar jag det också. Men en punkt är gäller ju hela golvet . Kapar jag ur det...... så har jag ju en röramsbil..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Anledningen att jag vill bygga om bakom huvudbågen, är att SBF då ser bakänden som röram.... och då får jag göra som jag vill med det dom klagar på idag.
Samtidigt som det är ok att bygga om från bakre hjulhusets främre kant i TimeAttack. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jo, det är rätt så.
Det där har tillkommit på senare tid. Så kör på bara. Är det nåt oklart, så maila tech@timeattacknu.se så får du svar utan spekulationer. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja. Självklart har jag ställt frågan till Anton. Att spekulationerna här är bara för skojs skull och inte så seriösa. Nu kan jag nog inte göra som jag hoppats ändå. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
vi ser ingen anledning att göra oss av med den. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag fick vänta 2 månader på materialet att bygga om den antika däckmaskinen. (jävla Pandemi)
Men nu har jag provkört att kränga 11" breda fälgar. Det blev skitbra.. Lite färg skulle inte skada. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Avslutning på ett omvälvande år. Inte bara negativt, men man får tänka efter ett tag för att hitta de positiva stunderna.
Jag har faktiskt kommit en bit med städning och återställande av gården. Så nu kan jag se mina nio nya grannfamiljer i i ögonen.... när dom väl börjar bygga på sina nyinköpta tomter. Jag har också kommit en bit på att ta tillbaka min anonymitet och privatliv. Mitt liv där man är inblandad i allt möjligt, är slut. Under julhelgen har jag gjort lite framsteg med tävlingsbilen. Ombyggd instrumentbräda med flyttade instrument så jag ser alla och brädan går att ta isär för att komma åt baksidan, utan att ta isär hela bilen. Och nej..... jag vill inte ha Dash. Vi börjar även förstå hur vi ska få till Throttle-blipen som vi vill ha den. Den funkar nu, men det är en del testande och justering innan vi får den bra. En väldigt dålig film från första gången det händer något, över huvud taget... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ja. Vi ska börja i rätt ände och testa i lugn och ro. Att visa upp sig själv och bilen känns mindre och mindre viktigt. Och det var ju inte det som var målsättningen från början... heller. Jag kan inte ha Dash, då styrkan på glasögonen för att läsa på 1 meters håll.... och till att köra bil, skiljer sig ganska markant. Så jag behöver analoga mätare. Alla mätare behövs. Oljetryck Vattentemp Lamda Laddtryck och Växelindikator mitt framför näsa Sedan kommer Soppatryck Oljetemp motor. Temp växellåda Temp Diff och Vacum i vevhuset (för torrsumpspumpen). Det gömmer sig en Voltmätare bakom ratten på på bilden.... sim jag ser i verkligheten. Edit: Det sitter faktiskt mätare för bromstryck, på mittkonsollen också. Men dom är inte kopplade än. Får se om jag orkar göra det _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Hur som helst så tror jag att det är viktigt att få ut på bana o köra några varv med bilen. Efter det så är du redo för nya galna uppdateringar .......som vi gärna vill se. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Men en sak man lärt sig när man följt med diverse olika rally förare på tävlingar hur mycket bryr man sig i vad mätaren visar.... Stefan tex körde med laddlampan lysande i några km och skenande motortemp _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 132, 133, 134 >> 96 besök idag (671247 totalt) |