Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16 >> 9 besök senaste veckan (60293 totalt) |
Re:
Snyggt garage och hus! Inget för den late med alla trappor. ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
Tack! Plattan är 7,2x7,2 m och det är 7x7 m inuti. Väggarna är 3 m (utanpå och inuti) och det är 4 m takhöjd på mitten på insidan. Saxtakstolar och 27 graders taklutning. Man kan laborera med olika mått i kalkylatorn på Lundqvist trävarus hemsida. _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Målat klart allt utom golvet. Tänkte först en lite industrimässig grågrön färg, men ändrade mig i färgaffären till turkos
![]() ![]() ![]() ![]() Golvet på loftet linoljade jag, tänkte det skulle stå emot smuts och fukt lite. ![]() _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Vad blir det på golvet då? Målat eller klinker? Jag har epoximålat och gillar det. Kom ihåg att slipa eller syratvätta innan målning bara så det biter ordentligt
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Re:
Hade tänkt måla golvet. Inte tänkt så mycket på förbehandling, men syratvätta låter enklare än att slipa. Det duger inte med att bara dammsuga? _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Re:
Tack! Köpte på Bauhaus och färgtypen heter Beckers Living. Ska vara tålig och gå att torka av om den blir lite smutsig. Kommer inte ihåg färgkod, men man kan ju välja vad man vill ![]() _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Re:
Betong får lite hud med tiden så färgen fäster sämre ju längre tid som går. En syratvätt går fort och är verkligen att rekommendera. Billigt är det också _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Re:
Jo, jag förstod det. Är bara inte så sugen på att damma jättemycket eller blöta ned golvet innan målning. Kanske funkar att handslipa med en slipkloss för betong? Jag har en sån, som jag kan prova lite med. _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Re:
Tack Har tänkt måla kontoret hemma i lite "50-60" tals stuk _________________ Anders Baudino |
||||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16 >> 9 besök senaste veckan (60293 totalt) |