Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 S2 -91 Säkerhetsarbete 2.0..... | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 6 besök senaste veckan (19139 totalt) |
Stämmer ganska väl med min logg från aug. Har 217,3 (212 som sämst) som bäst enligt Harrys. Dock bara med telefonens signal så jag litar inte fullt ut på den, stämde tidsmässigt ok mot transpondern iaf. Kan väl tillägga att köra Boxstern utan vinge som jag var tvungen att göra i race 2 på Mantorp (pga kollaps i hållarna) var ingen höjdare i de snabba kurvpartierna, jäkligt orolig i baken. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
' Tror du är på rätt tanke genom att kika på en "lagom" vinge till Boxstern. Dvs de vi har kört med de sista säsongerna kanske är onödigt stora bromsar. Inte omöjligt att UK grabbarna har hittat en gyllene medelväg när det gäller storlek på vinge och splitter som inte stjäl så mycket toppart. Dock så verkar du ändå ha väldigt bra toppfart får jag säga. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Tidig gas lönar sig på Atorp Gör det ios på alla banor men speciellt där. Ja, ligger nog en del i det du säger. BTW, tråkiga bilder.......NOT _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Varför har du gjort ett uttag på övre delen av framskärmen? Är det för att släppa ut övertryck och värme? Har du gjort samma uttag på andra sidan också? Jag hittar ingen bra bild som visar högra sidan av bilen. I övrigt var det störtsköna bilder du bjöd på. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||||
Det är Sanden som gjort det uttaget. Gissning från mig är att få bort övertryck men vet faktsikt inte säkert. Har aldrig frågat _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Ah! Där ser man. Inte helt lätt att se skillnad på era bilar från den vinkeln. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||||
Det jag reagerade på med den bilden är att ni alla har original dim/positionsljus vanligtvis är jag van att se luftintag för bromsar där . (ja jag har en lätt störning ) Måste också tillägga att bilderna verkligen är uppskattade _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Speciellt Gulfbilen vars pinne är Gulfblå; genomfört _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Gilbert är en mästare på detaljer. Dessutom en jäkligt bra dekaltrimmare med stort tålamod....något som jag definitivt saknar. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Vintern har varit något händelsefattig och uppgraderingarna få förutom att vi äntligen fått ordning på svänghjul vs sinterlamellkoppling. Resultatet blev att vi kapade ytterligare 4.5 kg roterande massa på svänghjul och koppling (jämfört med det tidigare lättade svänhjulet men originalkoppling). Komplett väger den nu cirka 10 kg. Vet att jag tyckte att bilen varvade väldigt bra tidigare men lär bli helt annat nu. Vill minnas att original var kring 20 kg. Får leta lite bilder på det.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Jim Clark Revival på Hockenheim är framflyttad från Maj till slutet på Aug. enligt senaste infon men vi är faktiskt lite oroliga för hela säsongen. Ser lite dystert ut på Covidfronten. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Förhoppningsvis är ju den stora massan vaccinerad till semestern eller däromkring, så det hinns med något i augusti och september.
_________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Läckert, varvvilliga motorer är sköna. Inte bara balansaxlarna som bidrar till trögheten i 944 motorerna.
Men oljetrycket verkar det inte vara något drag i _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 S2 -91 Säkerhetsarbete 2.0..... | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 6 besök senaste veckan (19139 totalt) |