Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Motorelektonik bmw E36. | 1 besök senaste veckan (181 totalt) |
Hej !
Har lite bekymmer med att få elen och funka i min e36 efter motorbyte. Motor E36 M3 3,0 -94 utan EWS, OBD 1 motor härva med 1st rund kontakt. E36 Facelift bil med OBD 2, 3 runda kontakter. Någon som gjort en sådan konvertering och kan ge lite tips på vad som behöver ändras i elektroniken ? Vilka stift måste flyttas. EWS box I bil är förbikopplad. Går på starten men kör inte soppapump etc. Ställde frågan i BMW tråden men fick inga svar så prövar här. _________________ Fredrik Löfman. E36 323Ti S50 -99 Supra MKIV RZ -95 |
Har du identifierat vilken kabel som är bränslepumpsmatningen?
BMW är krångliga för även samma bilmodell har stiften på olika platser verkar det som. Jag har meckat en hel del motorel men i min seven med m42b18 började jag läsa på om just bmw och det är rörigt. Se till att hitta ett elschema till rätt bil där mtoorn kommer ifrån och sen för din bil original. Minns inte kulören på rak arm för bränslepump nu men även det har jag för mig var olika. Om pumpen inte alls går för dig är du på fel pin eller någon typ av immobilizer ligger och spärrar (vet du skrev den var bortkopplad) _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
Skruva banåkabil Motorelektonik bmw E36. | 1 besök senaste veckan (181 totalt) |