Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 49, 50, 51 >> 16 besök idag (308968 totalt) |
Du säger ungefär svaret själv, rätt legering. Tyvärr är ofta de legeringar som är lämpliga för mer belastning etc inte lämpliga att belägga, men för en växelspaksknopp kan man välja en legering lämplig för beläggning och inte styrka, slagtålighet etc. Ännu värre är om du lämnar lite olika legeringar och vill ha samma kulör och matthet _________________ Roland Johansson |
||||
Rätt ofta blir det att man får göra om det, ner i lutbadet och ta bort anodiseringen och börja om, ibland fattar man inte vad som är fel. Har inte kört så mycket ljusa färger tidigare, mest ofärgad och svart, nån enstaka röd har det blivit. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Börjat med gjutpluggen till kanalen från kylaren till luftutsläppet i huven, velade lite mellan att göra den i aluminium eller plast, men får bli glasfiber.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Nä är så pass lite att blir spackel direkt, spacklat klart idag och fått på ett lager sprutspackel. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Grymt snyggt !
Vågar man köra en sån där laser ute i det fria, eller kör ni med Skyddsglasögon på ? På jobbet har vi lite olika lasrar, och Diod / Fiber lasrarna kräver ju speciella skyddsglas. Just pga. att våglängden på ljuset är extra farlig för ögonen. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Kör med speciella glasögon och stängd lucka. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Det går faktiskt att göra lite krökta ytor också! Vi har gjort bokomslag på jobbet, och använt ett mönster liknande detta för att få en böjbar rygg. Perfekt att sedan spackla igen _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Färdigslipad och provmonterad, nu blir det några lager släppmedel och sen avgjutning i veckan.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Går inte att göra på så många andra sätt än sådär om man inte vill bygga om både huv och front. Sitter sådär på original också kommet dock knappt synas när innerskärmarna kommer på plats. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Man blir mållös som vanligt
En undring, när du cadade de utskurna träbitarna, gör du det som lådan du vill ha först och omvandlar det sen till de olika skivorna med monteringsslitsar o allt. Eller gör du skivorna en o en som sen blir lådan? Om du förstår hur jag menar. Nyfiken på arbetsprocessen. _________________ Magnus Thomé |
||||
Den offrades, lär aldrig bygga någon fler så kändes onödigt att göra en form och eftersom pluggen var byggd av 4mm plywood så var den rätt enlek att bryta sönder.
Brukar alltid börja med att rita så som jag vill att den färdiga detaljen ska se ut sen lägger jag in den i en sammanställning och ritar plywoodskivorna på ytorna i den i olika parter så varje del blir en egen part. Sen ritar jag ut "monteringstapparna" och sen med de som referens kapar upp hålen i intilliggande del. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 49, 50, 51 >> 16 besök idag (308968 totalt) |