Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford -33 3W Coupe - LS TwinTurbo-BMW DCT-plåtkaross | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17 >> 15 besök senaste veckan (66222 totalt) |
Jo, det vill ju till annars blir det ju lite jobbigt för skruvarna...och i sin tur föraren _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Och handbromsoket också provmonterat - behöver faktiskt ta av 3mm på ett ställe, så i det här läget är det skönt att det bara är en 3D printad mockup så då blir det bara att ändra ritningen och sen få tillverkat passande adaptrar - gött! Kommer att blir finfina bromsar på en - förhoppningsvis - inte alltför tung bil trots plåtkaross och ett ramchassie.
Hade varit mumma med ett röramschassie med runda rör och för övrigt samma koncept...men men - nu har jag kommit så här långt med det jag har så det får bli en annan gång. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
För en tid sedan så skulle jag plocka ut stolarna i Reynarden för att fixa en sak med bränsletanken..och trångt som det är i garaget så ställde jag stolarna från den provisoriskt i Roddkarossen - (jag kommer dock att köra med inredning i Rodden och inte enbart "racestuk" trots att den skall rulla ett tag med en helt plåtren kaross)....men fytusan vad man blev sugen på carbonstolar i den bilen också!! Lite carbonskadad kanske sen man jobbade på Koenigsegg möjligen - men det ÄR ett snyggt material!
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Jag har letat ett tag efter pinnbultar med en fattning i ändan typ som här - Torx som gör det ännu enklare att skruva i samt ser bättre ut också....detaljer...... - hittade sådana hos Opel/GM faktiskt, finns säker på fler ställen:
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Japp!! Naturell plåt...eller räknas det som ett "tillstånd" kanske...haha Nej, men tänkte faktiskt att efter SFRO1 lacka ram och allt "löst" i någon passande kulör som dock inte är helt klart i dagsläget, men tänkte att innan karossen tennspacklas och lackas att köra den helt plåtren utvändigt - inga slutgiltiga riktningar av småskavanker etc utan helt naturell med ett inslag av WD40 mellan varven - första säsongen och därefter lacka den. Klär den invändigt men kommer med bilder vartefter - har redan ganska mycket av det klart för mig i huvudet så att säga. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Blå kaross, solid grå på chassi (alt. spatter paint) och mörkbrun inredning om jag får välja. Fast det är ju din bil, så du bestämmer i slutändan. Kommer inte på något sätt försöka påverka dig. Inte på något sätt alls. Du väljer så klart själv. Ingen press. Alls. |
||||
Haha.......hmmmm....låter absolut inte så dumt.... OM jag skulle göra så....känns det som om garagebesöken skulle dugga mycket tätt...eller..haha Nice kombo hade det varit såklart. Busigt stuk på den Blåa! Och soundet från piporna som går upp vid sidofönstret skojar man nog inte bort - slår vilken stereoanläggning som helst ju! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Mipa har en klarlack som läggs direkt på plåt. Skulle vara kaxigt!
http://mipalack.se/produkt/ca-klarla |
||||
Vilka storlekar är du ute efter? Sitter sådana på Ford Zetec motorn _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Tack för tipset! Jag har - som synes - långt kvar innan jag är där, men jag gillar att tänka ett par steg i förväg för då är det "bara" för händerna att utföra detta så att säga. Bra tips! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Just nu blev det enbart grenrörsbultarna, men skall se vartefter var och vilka storlekar/längder, men bra tips! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Har börjat göra en provisoriskt infästning till elservot för att se vart allt hamnar för kommande SFRO1:
har även 3D printat en adapter uniti splinesdelen mot ratten bara för att testa o se så delarna passar tillsammans innan tillverkning. Blir en kombo av Audi TT 8S, Ford Fiesta, Audi A4, Ford Escort, Lotus Exige.....puh.....och lite annat hemmasnickrat med såklart! En -33:a Ford skall väl såklart kunna köra med en Ford nyckel... Paddlarna sitter redan på plats på ratten - loggan skall såklart göras om till en egen så småningom...dashen har testats på bänk - bilder kommer sen. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Idag gjorde jag en liten provprintning till ett par "byggklotsar" för att kunna designa vettiga grenrör som skall få plats ner mot turbona - skall printa i ett ljusare material senare - samt fler då såklart - så syns markeringarna tydligare när man skall överföra designen till Rostfria rör:
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Blir nog till att låta printern gå varm o tillverka ett helt gäng med sådana nu - så sjukt smidigt när man skall göra grenrör - sådana skulle man haft när man byggde grenröret till Reynarden med Hayabusa turbon...
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Är det olika vinkel på klossarna eller justerar man positionen bara genom att vrida dem? Tänkte du fixera dem på något sätt för det känns som om det finns stor risk att de ändrar läge när du byggt längre?
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Dom är helt vridbara med graderingar runt om. Jag skulle såklart printat dessa i ett ljusare material så här, men det funkar. Dessa "klickar" i varandra så man kan bygga på med olika, vinklade, raka etc och sedan vrida dessa till formen man vill ha. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
För ett par år sedan lyckades jag låna ett set med denna typen av pusselbitar. Väldigt smidigt att bygga med jämfört med att gissa sig fram. Om och när jag behöver göra om övningen hade jag också tänkt printa ut egna bitar.
|
||||
Javisst var det smidigt?! Hade ju ingen printer till Reynardbygget, men nu så..! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Just nu på lunchen startade jag en printning av avgasflänsarna så man kan klicka dit byggsatsbitarna direkt mot toppen - lättare att bygga då:
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford -33 3W Coupe - LS TwinTurbo-BMW DCT-plåtkaross | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17 >> 15 besök senaste veckan (66222 totalt) |