Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Funderingar i ombyggnad av BMW S65B40 oljesump | 152 besök totalt |
Har en liten fundering på att bygga om sumpen på S65 motorn för att få det att passa på ett bra och smidigt sätt.
Naturligt viss hade ju torrsump varit det bästa, men nu tänkte jag försöka få den rejs duglig på en budget tänkte flytta större delen av sumpen från bak till fram på motorn och baffla ordentligt så klart, sen kommer det att sparas en mindre bafflad sump i bak, där stora oljemängden en gång låg. till funderingarna, är det ett väldigt dåligt beslut och i så fall varför? om inte bör jag dra om konfigurationen på pickuppar å som dom ser ut i dag, alltså flytta det som suttit bak till fram och vise versa? bifogar lite avancerade ritningar från paint _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Pickup Bak är den huvudsakliga oljepumpen.
Se bild. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho Jag hade inte vågat minska volymen där bak nämnvärt utan att rutta om rören.. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Jag kanske var lite luddig i mitt förklarande. Men det är exakt som du säger som jag menar, flytta huvud pickup till i fram och dra pickupen som sitter i fram till bak i stället. De borde ju inte vara svårare än så tycker man, men jag har haft jävligt fel för. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Skruva banåkabil Funderingar i ombyggnad av BMW S65B40 oljesump | 152 besök totalt |