Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 49, 50, 51 >> 91 besök senaste veckan (308985 totalt) |
Alla original jag hittat har gångjärn som sticker mer eller mindre fram, jag gjorde ett par försök och ha leden nån cm längre in men då går det inte att öppna huven så pass mycket att den inte ramlar igen direkt. Tror många av gångjärnen som man inte ser på bilder är svartmålade för att smälta in i skarven. Bilderna är på riktiga RS200 _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
På sista bilden ser det ut att sitta sådana snabb/drag-sprintar, troligen liknande som från flyget, antagligen för att snabbt kunna lyfta av huven helt, tillför lite rejsigare känsla än ett vanligt ved-bodsgångjärn
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
Som tyst följare måste jag bara skicka några uppmuntrande ord
Fantastiskt inspirerande att se bygget ta form och det blir lite som en välbehövd spark i baken på mig att faktiskt göra något själv . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Fått för mig att jag ska ha plemium i kolfiber så börjat snickra på gjutplugg.
Tack till Himlar för tipset på mönster för att göra det möjligt att böja plywooden runt radier. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
Vackert att se!.
Hur går tankarna kring att fästa kolfiberdelen i aluplattan på insuget? Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Svincoolt! Och kul att böjtekniken fungerade också i den här applikationen. Vad har du använt för att spackla med? Och har du räknat något på trycket i plenumet, hur klarar det till exempel en baktändning? Kolfiberplenum kan vara lite känsliga för sånt, fråga inte varför jag råkar veta det ...
Jag tänker på samma, det vore intressant att höra hur du har resonerat kring detta. Jag vill minnas att vi blandade att gjuta och limma in delar på FS-bilarna, beroende på dåvarande års smak och designfilosofi, men det finns ju fördelar med båda. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Blir en yttre och en inre kant som kolfibern limmas emot, möjligt att man skulle kunna skruva den också men skulle helst slippa det. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
Spacklat med en blandning av polyester och mikrosfärer. Billigaste spacklet att fylla igen det stora hålen, (jobbar med mikrosfärer så de är gratis) Kört en snabb fem analys med 3 bars laddtryck, just nu är det ritat med 3mm tjock kolfiber men ska nog dra ner det något på de flesta ställena utom där den limmas. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
3d-printat ut en luftkanal som ska gå från ena sidoluftintaget ner till luftfiltret, ska gjutas av.
Gjort formar till plenumet Byggt tryckrör mellan turbo och IC _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
Den där 3D-printade luftkanalen, ritade den som som ett skal ? , Hur tjocka väggar ?
Kommer du bara använda den ihoplimmade 3D-printade luftkanal till en plugg eller kommer du klä den på ut/insidan med glasfiber så att 3D printen blir distansmaterialet. Som du kanske förstår på mina frågor så har jag funderat en del på hur man skulle kunna använda 3D printning till karrosseritillverkning dock har 3D-printkollektivet sågat mina tankar rakt av. _________________ Göran Nilsson |
||||||
På denna var det lite blandat mellan delarna, allt ritades som solider men beroende på hur de såg ut så var de bara skal eller när det var överhäng körde vi med infill på 5% Används som plugg, får ett lager sprutspackel och sedan släppmedel, gjuts uppepå den och sen kapas den i mitten och plastat tillbaka ihop. Bild på resultatet kommer imorgon eller i alla fall inom kort. Att skriva ut och använda 3d-printen som kärna blir nog rätt tungt i slutändan. Så jag skulle säga att 3d-printning funkar utmärkt till att bygga gjutpluggar men skulle nog inte använda dem till cellkärna i någon större utsträckning. Väggtjockleken är väl ca 2mm utan att veta exakt. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
Snyggt Per!
Gjutformen till plenumet är ju ett konstverk i sig! Men varför blir det dubbla dumpventiler? /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||||
De var i minsta laget så körde dubbla. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 49, 50, 51 >> 91 besök senaste veckan (308985 totalt) |