Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Dodge Dart -67 | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18 >> 28 besök senaste veckan (35753 totalt) |
Litet framfall till
Fått dit krängarna både fram och bak 👍 Bara demontering av det och helsvetsning kvar. Hittade även några kluriga klammer för mina bränslerör Finns i dom vanligaste dimensionerna. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Jag gillar de klamren, väldigt smidiga. Men jag har haft lite svårt att hitta företag som säljer dem till rimliga priser, till folk/företag som inte har typ grossistavtal.
Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Måste ju gått rätt fort att rita upp de där och 3D-printa. _________________ Johan H |
||||
+1 på det.
Vad tror du vikten landar på? De där kränkarna, är där någon låsning på röret så att de inte vandrar i sidled? Bra tempo också ☺️👍🏻 |
||||
Tycker du inte att 23:-/st är billigt 😉😂 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
❤️ _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Ingen aning faktiskt. Eftersom det är en bil som ska gå i trafik, så har jag byggt stadigt och säkert. Klarar jag mig under150+kg mot original, så blir jag nöjd👍 Fram så limmade jag dom och bak sitter dom på utsidan av knivarna och tajt emot. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kan bara instämma på alla punkter! Riktigt ball bil. Snygg är den också! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Nope, det här är ju sånt man (jag) gärna köper i 100-pack för att ha liggande. :-) Bra rabatter är bra :.D Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Trodde inte det skulle komma mer julklappar, men det dök upp lite rör och en intercooler idag 😊
Och den fick plats bakom grillen 👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Juletid är faan inte roligt
Det enda man gör, är att köpa julklappar till bilen Efter stor ångest över att inte hitta en lagom stor singelturbo (i prisbilden snålvarg), så fick det bli dubbelt istället. Ni som följer Richard Holdener på Youtube, fattar nog vilka det blev Har även gjort räder på Ebay, Rockauto m.fl Som krydda på moset, så skar min hedenhös pelarborr från Strand ihop. Satan vad enkel den är att ta isär förresten. Ett dåligt vinkelkontaktlager i pinolen kändes lättande. Men att det ska behöva hända på juldagen Fick bli en mkt tveksam renovering av lagret, så jag kunde ta mig genom helgen iaf _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Galet trångt i motorrummet, så en singel hade utan tvivel varit bättre. Å andra sidan, så blir det lite mindre värme med 2 under huven _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Tråden var redan intressant rent objektivt men även ur ett högst personligt perspektiv, med dubbelturbo blev den dubbelt så intressant.
Hur tänkte du kring intern respektive extern wastegate? Fördelar och nackdelar. Jag har inte gjort några djupare analyser själv men tycker det verkar smidigt med inbyggd för att slippa köpa en wastegate och bygga dit den. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Det verkar finnas åsikter att billiga aggregat har tveksamt flöde på intern wastegate.
Sen kan man ju tydligen använda hålsåg på avgashuset för en alternativ wastegateplacering Det är lite för många tubkanaler som knarkas, tur att Bisting inte startat en (den skulle nog bli avstängd iofs) |
||||
Gt45 har inga interna, så valet är enkelt 😂 Hade gärna kört med det då👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Anar jag lite sarkasm i ditt inlägg 😂😂 Jag skulle hellre skjuta mig, än visa min fula nuna i en video 👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Lite rör på plats (blir snabbt trångt) 👍
Kommer dra batterikabeln på andra sidan på samma sätt (Startmotorn hamnade på passagerarsidan i denna setup) Turboplacering känns jobbig just nu. Försökte få plats i hjulhuset bakom lyset, men det funkade inte. Tror nog att det får bli hål i innerskärmarna och halva aggregaten i hjulhuset. Vet bara inte vilken ända som ska vara i hjulhuset Med varmsidan där, så blir det en massa mer och krångligare rördragning, men man blir av med värme. Med kallsidan där, så löses en massa saker, men det blir varmt under huven. Vilka i-landsproblem 😭😭😭 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Våra race- och banåkarbilar Dodge Dart -67 | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18 >> 28 besök senaste veckan (35753 totalt) |