Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 424, 425, 426 ... 501, 502, 503 >> 186 besök idag (2501121 totalt) |
Jag har kört med dubbla 3" från turbos som sedan går ihop till ett 3.5" under baksätet och efter det 1st 3.5" Simons ljuddämpare, men det ger mottryck.. Så tänker bygga dubbelt hela vägen, så antingen en ljuddämpare per rör eller en dubbel dämpare, blir bara fundersam på om två rör i en ljuddämpare ger bättre dämpning än mot att dom har varsin dämpare om man utgår från att det blir typ samma volym på ljuddämparen? Sen måste jag antagligen bygga X eller H i avgassystemet nu när det blir dubbla rör hela vägen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Fick svar från Ferrita: När det går 2 rör i samma ljuddämpare slår dom ut varandra. Så lutar åt att det tyvärr måste bli en skräddarsydd oval dubbel dämpare. Bör man ändå även ha ett H eller X på systemet? när man bygger med dubbla rör fast med 1 gemensam ljuddämpare med dubbla rör igenom? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Pratar man avgastryck så är dina små avgashus ett större problem än ditt nuvarande avgassystem. Dags att plocka fram dom större aggregaten! _________________ Tommy Göransson Audi S8 -97, biturbo comming up! Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303261 |
||||
Ska bli intressant att se om du får dit dina stora turbos, så hoppas du får tid till det nu.
Och nej jag kommer inte kopiera dig så du behöver inte vara rädd för att visa byggbilder på det Men man får göra det bästa av situationen.. Och vad jag läst så är det ofta 2x3" på trimmade RS6 bilar. Jag har 2x3" i början men som sedan går ihop till 1st 3.5" Räknar man med 2mm gods på rören: 1st 3" inv har area på ca 4071 = 2st blir 8142 1st 3.5" inv har area på ca 5674 = så mitt enkla 3.5" blir ju en rejäl strypning. 1st 4" inv har area på ca 7542 = 2st 3" är större än ett 4" rör. 2st 2.5" har tillsammans arean ca 5467 = nästan som mitt 3.5" Så man kan säga att mina dubbla 3" sedan stryps ner till dubbla 2.5" och då förstår man att det är för trångt. (jag mätte upp mottryck i downpipe redan för många år sedan med en turbotrycks mätare, men inte gjort något åt detta) Så jag kommer bygga om mitt avgassystem i vinter. Men nu nog om detta prat, har ju fler Gotlands ring bilder som måste läggas upp innan det blir några bygga om bilder på bilen _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
https://rejsa.nu/forum/viewforum.php Här blir det ju liksom sökbart istället för att lägga dem i din byggtråd... _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
||||
Du själv har ju inte lagt upp en endast bild någonsin där, så du kanske ska börja fota och posta bilder där själv istället Och nu när jag kollar igenom alla dina inlägg i min tråd så har du inte tillfört något någonsin? så vänligen respektera mig och vad jag gör i min tråd och sluta posta här om du inte har ett svar på mina frågor.. Alla som vet att jag var där kan lätt hitta bilderna och dessutom som jag nämnt tidigare detta är den ENDA tråden med index över alla sidor, så vill man se bilder från tidigare års Gotland ring när jag varit där så hittar man det via sista inlägget på första sidan Och jag kan också hitta allt lätt utan att behöva leta bland massa andra personers poster från olika träffar. Och som jag skrivit tidigare, inlägg som inte tillför NÅGOT som dina inlägg, ta det istället via PM... Men innan det blir fler bilder kan jag passa på att fråga er andra om detta: Gör det någon nytta att bygga X eller H pipa på avgassystemet på en V8 biturbo motor? Eller är det främst sugmotor som X hjälper till med att suga ur avgaserna? H är ju lättast att bygga och det kanske hjälper till med att sänka avgasljudet? Finns det några tester ni sätt på biturbo motorer? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
I samma kurva ut på rakan så snurrade ju jag för flera år sedan och åkte baklänges ut och krängde av ett däck, så fick knata ner i depån och hämta reservhjul.
Samma ställe snurrade nu en GT3RS men sällan dessa har med sig reservhjul så han fick boka bärgning hem Gissar han hade antisladd avstängd ? Jag har ju respekt sedan dess för den kurvan och gasar inte fullt förens hjulen är raka ut mot rakan. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Hur fick du alla bilar att stå stilla vid fototillfället?
Jättebra, och jätteduktigt tumme upp och jätte gilla alla fina bilder i din bygg tråd. Kul med positiva genmäl eller hur, för det är väl det du vill ha? Micke _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
||||
Ja det är mycket mera arbete att ställa upp alla bilar så man får skarpa bra bilder..
För fota bilar i rörelse kan ju alla göra. Och jag behöver inge gilla från dig för jag vet dina åsikter redan och hade det inte blivit massa tjafs så hade dessa bilder lagts upp för länge sedan och det hade kanske synts byggbilder nu.. Men tjafsar ni om vad jag själv lägger upp i min egen tråd? så får ni skylla er själva för nu kommer det dröja innan jag är på humör att visa någon byggbild igen, om jag ens gör det ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Lite Porsche meck, visade sig att Gotland Ring är för kurvig för en GT3RS så den ville spotta ur sig lite olja, finns tydligen någon modd för detta med extra lång avluftningsslang men inte säkert det hade hjälpt..
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Dessa gamla Porsche turbo's är inte lätt körda och denna helg var den extra svårkörd, visade sig att hjulinställningen blivit fel så den var extra sladd benägen nu. Men även med rätt hjulinställning och en bra förare bakom ratten så blir det ändå svårt att hänga med denna lätta rörrams Skoda med Peter bakom ratten.. Har glömt lite filmer så här kommer 4st, 2 från sidan av banan och en inifrån Skodan och en från Porschen: _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Runt 500hk i gammel Porschen.
Peter Bollnert fick även testköra den bilen denna helg och har sa att han kört flera bilar förut utan servostyrning men aldrig kört någon bil som var så tung styrd som denna? Sen var kopplingspedalen dubbelt så tung trampad mot alla andra tungtrampade race kopplingar som tex. den i Skodan. Bromsarna är ju också utan servo men dom fungerade bra med bra känsla och lika hård som bromsvågen i Skodan, men är man inte van med bromsvåg så lär man tycka att även bromspedalen är tung/hård. Men bara allt detta gjorde att det var ett rejält träningspass att bara köra bilen runt banan. Peter fick till en 1.35.8 tid med denna 930 turbo -88 (med en del drifting) Peter har testkört en GT3 2011 på 1.33.2 Peter har kört Skodan på 1.31.02 Peter testkörde 991 Turbo S i våras på 1.29.5 och den bilen var en barnlek att köra runt med och lätt att sätta låg tid med, men det kördes bara 1 pass så hade ju gott att köra ännu fortare.. Ägaren till 991 Turbo S hade nu köpt en Corvette banracing preppad och med slicks och utan massa "hjälpmedel" som 991 har som han istället körde med denna helg, här jagar Peter honom efter 6min med sin Skoda: _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Tyvärr blev det kort körningen för Peter med Skodan denna helg, men utan torrsump på Audi femman så var det väntat..
Men han fick jaga Micke i Porschen i alla fall några varv innan det blev färdig lekt: _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 424, 425, 426 ... 501, 502, 503 >> 186 besök idag (2501121 totalt) |