Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 30, 31, 32   >>
6 besök senaste veckan (180844 totalt)
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Du har ju inte så långt till Perrys i Kolbäck/Köping, supertrevlig att prata med och flexibel när det kommer till hämtning och lämningstider även på helger osv.


Ja de kan säkert va ett alternativ han gör väll lite ombyggnationer också?

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Någon som sitter på en 915 växellåda i ALU?

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



adde-porsche skrev:
Någon som sitter på en 915 växellåda i ALU?

Magnesium lådan är starkare än alu.
Dock behöver du byta till one piece bearing retainer och starkare diff gavel, men det gäller alu också. Perry har grejer till detta, de vet också om du behöver byta några lager. Lagren är skitdyra.
Slurväxel på 7:31 är rapp men svag. 8:35 i de senare är starkare.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
[quote="safe"]
adde-porsche skrev:
Någon som sitter på en 915 växellåda i ALU?

Magnesium lådan är starkare än alu.
Dock behöver du byta till one piece bearing retainer och starkare diff gavel, men det gäller alu också. Perry har grejer till detta, de vet också om du behöver byta några lager. Lagren är skitdyra.
Slurväxel på 7:31 är rapp men svag. 8:35 i de senare är starkare.[/quote

Pratade med Perry de va han som sa att min låda är för klen och måste vara en ALU låda o bygga på :/]

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Lite delar får snart bjussa på bild på hela kalaset


_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Älskar dom nya stolarna och man sitter som en gud i dom!


_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Någon som behöver ett har kan skära ut flera

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Oj va snyggt det blir! 👍

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Vilken finish på motorn, och vilka snygga stolar!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Oj va snyggt det blir! 👍
tackar !

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Janne J skrev:
Vilken finish på motorn, och vilka snygga stolar!
tackar!

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



adde-porsche skrev:
Någon som behöver ett har kan skära ut flera

Vad är detta för ett fäste?
Bilen blir kalas thumbs up

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
camarogbg skrev:
adde-porsche skrev:
Någon som behöver ett har kan skära ut flera

Vad är detta för ett fäste?
Bilen blir kalas thumbs up


Oj j de kan ju va svårt att veta när jag inte skrivit något X D de är ett föste till huvudströmbrytare

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Vart monterar du den?

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
camarogbg skrev:
Vart monterar du den?

Jag har ritat den för att sitta under given i fram på ena fjäderbestornet

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3444



Kan det vara bättre idé att sälja lådan till någon som vill ha en original 915 och skaffa en G50 från senare modeller? För även om du fixar 915 (vilket är inte gratis) är den svag och synkringar är en dålig konstruktion. Dvs. man får renovera då och då beroende på hur mkt den används. Man kan styva upp den med stabilare lagerhållare i stål samt billet difflock men det sticker i pris ...

Dessa killar bör ha delar för att styva upp den:

https://www.wevo.com/Products/TransmissionProducts/WevoTransmissionPro . . . .

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



G50 är bättre, men dyrare, rejält mycket tyngre och mer jobb att få dit.

Har en G50 i min 69a, hittade den ganska billigt, typ 30k, i USA för några år sedan. Sen var den inte helt frisk kom jag på efter något år, blev ytterligare 30k i delar och jobb. Ganska mycket jobb att få in den i bilen också.

En förstärkt 915 kommer hålla, olika länge beroende på vilken misshandel man kommer utsätta den för. Synkringar kan man väl få byta ibland, är väl ok om man inte behöver göra det för ofta.

Jag smulade sönder diffen i en magnesium 915 med en 3.2 motor efter 5-6 år. Nu är den förstärkt av Perrys motor. Kan säga att det är värt att förstärka den innan för en ny pinjong och krondrev låg då på 40k...

Difflocket behöver inte vara "billet", Perrys lösning är att fräsa locket plant och bulta på ett extra lock i 8mm rostfritt (tror jag) stål utanpå med längre skruvar. Det är en gammal rallylösning när man var tvungen att använda originalgrejer.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
safe skrev:
G50 är bättre, men dyrare, rejält mycket tyngre och mer jobb att få dit.

Har en G50 i min 69a, hittade den ganska billigt, typ 30k, i USA för några år sedan. Sen var den inte helt frisk kom jag på efter något år, blev ytterligare 30k i delar och jobb. Ganska mycket jobb att få in den i bilen också.

En förstärkt 915 kommer hålla, olika länge beroende på vilken misshandel man kommer utsätta den för. Synkringar kan man väl få byta ibland, är väl ok om man inte behöver göra det för ofta.

Jag smulade sönder diffen i en magnesium 915 med en 3.2 motor efter 5-6 år. Nu är den förstärkt av Perrys motor. Kan säga att det är värt att förstärka den innan för en ny pinjong och krondrev låg då på 40k...

Difflocket behöver inte vara "billet", Perrys lösning är att fräsa locket plant och bulta på ett extra lock i 8mm rostfritt (tror jag) stål utanpå med längre skruvar. Det är en gammal rallylösning när man var tvungen att använda originalgrejer.


Övervägde länge g50 men för dom pengarna kan man ju lika väl sätta in en gammal rally låda etc. Jag har redan karossen lackad under och färdig så vill inte börja kapa sönder torisions röret samt att hela hjuluphöngningen har legat klar med nya lackade delar nya pollybronzbussningar bilstein dämpare nya rsr krängare och stavar etc de är lite de som är porsche för mej, jag har en ny diff och ny billet Kåpa från Wewo funderar även på att fräsa om för lagren i huset samt förstärknings lagerhållaren men har svårt att bestämma mej samt att jag precis lagt 20k på nytt svänghjul och koppling o tryckplatta för 915 lådan xD

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Sjukt snygga delar, men framför allt är stolarna helt grymma! Gillar verkligen rutigt på svart.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3444



Wevo lagerplattan är absolut bra investering. Extra så i en maglåda. Den stagar upp hela bottenstocken. Byta synkringarna är billigare än att renovera allt.

P.S. Oljekyl till lådan är också en väldigt bra investering...oljetempen brukar sticka över 140 grader med en 3.6 motor på bana.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
beepbeep skrev:
Wevo lagerplattan är absolut bra investering. Extra så i en maglåda. Den stagar upp hela bottenstocken. Byta synkringarna är billigare än att renovera allt.

P.S. Oljekyl till lådan är också en väldigt bra investering...oljetempen brukar sticka över 140 grader med en 3.6 motor på bana.


Jag förstår men är de fel väg att gå för mej eller kan man få de att hålla

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 30, 31, 32   >>
6 besök senaste veckan (180844 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande