Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 med R-Stuk | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 30, 31, 32 >> 6 besök senaste veckan (180844 totalt) |
Ja de kan säkert va ett alternativ han gör väll lite ombyggnationer också? _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Magnesium lådan är starkare än alu. Dock behöver du byta till one piece bearing retainer och starkare diff gavel, men det gäller alu också. Perry har grejer till detta, de vet också om du behöver byta några lager. Lagren är skitdyra. Slurväxel på 7:31 är rapp men svag. 8:35 i de senare är starkare. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
[quote="safe"]
Magnesium lådan är starkare än alu. Dock behöver du byta till one piece bearing retainer och starkare diff gavel, men det gäller alu också. Perry har grejer till detta, de vet också om du behöver byta några lager. Lagren är skitdyra. Slurväxel på 7:31 är rapp men svag. 8:35 i de senare är starkare.[/quote Pratade med Perry de va han som sa att min låda är för klen och måste vara en ALU låda o bygga på :/] _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Oj j de kan ju va svårt att veta när jag inte skrivit något X D de är ett föste till huvudströmbrytare _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Kan det vara bättre idé att sälja lådan till någon som vill ha en original 915 och skaffa en G50 från senare modeller? För även om du fixar 915 (vilket är inte gratis) är den svag och synkringar är en dålig konstruktion. Dvs. man får renovera då och då beroende på hur mkt den används. Man kan styva upp den med stabilare lagerhållare i stål samt billet difflock men det sticker i pris ...
Dessa killar bör ha delar för att styva upp den: https://www.wevo.com/Products/Transm _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
G50 är bättre, men dyrare, rejält mycket tyngre och mer jobb att få dit.
Har en G50 i min 69a, hittade den ganska billigt, typ 30k, i USA för några år sedan. Sen var den inte helt frisk kom jag på efter något år, blev ytterligare 30k i delar och jobb. Ganska mycket jobb att få in den i bilen också. En förstärkt 915 kommer hålla, olika länge beroende på vilken misshandel man kommer utsätta den för. Synkringar kan man väl få byta ibland, är väl ok om man inte behöver göra det för ofta. Jag smulade sönder diffen i en magnesium 915 med en 3.2 motor efter 5-6 år. Nu är den förstärkt av Perrys motor. Kan säga att det är värt att förstärka den innan för en ny pinjong och krondrev låg då på 40k... Difflocket behöver inte vara "billet", Perrys lösning är att fräsa locket plant och bulta på ett extra lock i 8mm rostfritt (tror jag) stål utanpå med längre skruvar. Det är en gammal rallylösning när man var tvungen att använda originalgrejer. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Övervägde länge g50 men för dom pengarna kan man ju lika väl sätta in en gammal rally låda etc. Jag har redan karossen lackad under och färdig så vill inte börja kapa sönder torisions röret samt att hela hjuluphöngningen har legat klar med nya lackade delar nya pollybronzbussningar bilstein dämpare nya rsr krängare och stavar etc de är lite de som är porsche för mej, jag har en ny diff och ny billet Kåpa från Wewo funderar även på att fräsa om för lagren i huset samt förstärknings lagerhållaren men har svårt att bestämma mej samt att jag precis lagt 20k på nytt svänghjul och koppling o tryckplatta för 915 lådan xD _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Wevo lagerplattan är absolut bra investering. Extra så i en maglåda. Den stagar upp hela bottenstocken. Byta synkringarna är billigare än att renovera allt.
P.S. Oljekyl till lådan är också en väldigt bra investering...oljetempen brukar sticka över 140 grader med en 3.6 motor på bana. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Jag förstår men är de fel väg att gå för mej eller kan man få de att hålla _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 med R-Stuk | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 30, 31, 32 >> 6 besök senaste veckan (180844 totalt) |