Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Opel Kadett C Caravan | << 1, 2 3 besök senaste veckan (4127 totalt) |
Old school ? Merparten av förstärkningsplåtarna i Epytec- satsen fanns ju också redan på sjuttiotalet och kombinerades med dubbleringen av tornen. Eller tänker du bygga om mer radikalt med coilovers ? Å andra sidan om man håller sig utanför rallystigarna så kanske förstärkningen av tornen inte är så nödvändig, de är ju mest till för att hålla dämparna på plats, bärarmarna är ju lagrade i framvagnsbalken. _________________ Kai Anttila |
||
Originaltornen är bara dit punktade, I kombination med ett extra torn för att få mer plåt som håller emot hel eller söm svetsade man också båda tornplåtarna. Det är inte den kralligaste lösningen original, även om det finns dom som gatkör med coilovers istället för stötdämparen och orörda torn
Med tanke på motorn, och att du säger att det är gatkörning som är tanken, borde originaltornen fungera så länge du inte har mer än stötdämparen där. Sen är det ju enkelt att lägga på lite mer svets för sinnesron Coilovers fram kräver förstärkning och att man tänker till om man vill ha bra funktion på det och ifall man vill kunna lita på att det håller. Bak är enklare Men det finns ju gott om sänksatser också om man inte vill köra justerbar höjd (+ att det går bygga in justerhylsor för fjädringen och ha dämparen separat, den lösningen var den första av totalt tre jag gav mig på med min bil) _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Andra projekttrådar Opel Kadett C Caravan | << 1, 2 3 besök senaste veckan (4127 totalt) |