Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort Mk1 -74
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10274 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4102



Tänk lite på hastigheten på kardanen, ju högre utväxling på bakaxeln desto snabbare roterar kardanen.
Diameter, längd och material spelar roll för hur mycket kardan kommer att tåla.
Titta här: https://spicerparts.com/calculators/driveshaft-safe-operating-rpm-calc . . . .

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
illegal_driver
Fjällbacka
Här sen Dec 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Janne J skrev:
Tänk lite på hastigheten på kardanen, ju högre utväxling på bakaxeln desto snabbare roterar kardanen.
Diameter, längd och material spelar roll för hur mycket kardan kommer att tåla.
Titta här: https://spicerparts.com/calculators/driveshaft-safe-operating-rpm-calc . . . .



Tack de ska jag komma ihåg nu när jag bygger, för detta har jag ej tänkt på 🙂

_________________
Simon Hansen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort Mk1 -74
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10274 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande