Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 79, 80, 81   >>
36 besök senaste veckan (191918 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Prover konstläder till det 3D-printade armstödet thumbs up



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mellanvarianten stämde ypperligt med bilen. Beställt. Inkl spraylim.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Johansson
Maglehem
Här sen Aug 2006
Inlägg: 48




_________________
Lars Johansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lars Johansson skrev:
https://www.instagram.com/p/CKMgK34BPRF/?igshid=pm39tht4s2df


Jag är sjukt sugen på att göra så i en slalombana thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare




Eller mer sånthär

_________________
Magnus Thomé
Citera
harlekin
Umeå
Här sen Mar 2016
Inlägg: 17



Nu är dom där jäkla moppebilarna ute och sladdar igen!!!

Så jäkla grym bil. Hoppas fler fabrikanter gör något liknande.

_________________
Per Pedersen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
harlekin skrev:
Nu är dom där jäkla moppebilarna ute och sladdar igen!!!

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Beställt modellanpassade mudflaps!

https://mudflaps.se/toyota/toyota-yaris-gr-stanklappar


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jamenintesåpjåkigt








Ehhhhhhh, hhhrmmm.... näe (var första amatörförsöket att bara vika runt o limma, får nog bli att det måste sys. eller kläs av någon som vet vad den gör)


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här känns lite märkligt, dags att slänga den väl, mycket väl, otroligt jättevälanvända Peltorhjälmen. Är väl 20-årsjubileum på den typ. Och äckligjubileum, jag kör ju slalom o trackdays utan balaklava och den har vart med några vändor






Inhandlade denna. Hjälmar är ju klart tyngre numera och även större med tjockare padding osv. Den här klämmer iaf inte ihop hela ansiktet riktigt lika mycket som vissa andra av dagens öppna hjälmar gör Det blir nog bra det här. Det är en "TurnOne".



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag beställde ju TRD splittern från Fensport i UK (redan innan jag beställde bilen ) för jag tänkte den här bilen mår nog bra av lite extra tryck fram vid turn in (vilket jag fortfarande tycker/gissar ) och det kan kanske bli brist på dom där så lika bra att slå till.

Leveranstiden blev ju sen förlängd pga brist/huggsexa på splitters i Japan och sen kom Brexit emellan med krångel med dubbel moms (den var redan betald), tullkostnader, hanteringskostnader osv. Så jag avbokade den och fick tillbaka alla pengarna. Kände liksom att jag kunde tänka mig att lägga de ca 6 tusen + frakt o moms för den som det var initialt men när den nu blev ännu dyrare så tyckte jag inte det var värt att lägga så mycket på en splitter.

Men jag fick precis ett mail från Fensport, de hade läst någonstans där jag beklagade mig över Brexit och splittern och sa att de kunde skeppa en utan VAT men även ge lite rabatt för att kompensera för den svenska högre momsen och tullkostnaden på 3%. Så det landade på att det skulle gå på samma slutsumma som först på några enstaka pund när. Tackar sa jag. Det kör vi på thumbs up Nu väntar jag på fakturan så får vi se om det stämmer

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5516



Magnus Thomé skrev:

Men jag fick precis ett mail från Fensport, de hade läst någonstans där jag beklagade mig över Brexit och splittern och sa att de kunde skeppa en utan VAT men även ge lite rabatt för att kompensera för den svenska högre momsen och tullkostnaden på 3%. Så det landade på att det skulle gå på samma slutsumma som först på några enstaka pund när. Tackar sa jag. Det kör vi på thumbs up Nu väntar jag på fakturan så får vi se om det stämmer


Kan du ta två?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
dstr skrev:
Magnus Thomé skrev:

Men jag fick precis ett mail från Fensport, de hade läst någonstans där jag beklagade mig över Brexit och splittern och sa att de kunde skeppa en utan VAT men även ge lite rabatt för att kompensera för den svenska högre momsen och tullkostnaden på 3%. Så det landade på att det skulle gå på samma slutsumma som först på några enstaka pund när. Tackar sa jag. Det kör vi på thumbs up Nu väntar jag på fakturan så får vi se om det stämmer


Kan du ta två?


Jag frågar!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
dstr skrev:
Magnus Thomé skrev:

Men jag fick precis ett mail från Fensport, de hade läst någonstans där jag beklagade mig över Brexit och splittern och sa att de kunde skeppa en utan VAT men även ge lite rabatt för att kompensera för den svenska högre momsen och tullkostnaden på 3%. Så det landade på att det skulle gå på samma slutsumma som först på några enstaka pund när. Tackar sa jag. Det kör vi på thumbs up Nu väntar jag på fakturan så får vi se om det stämmer


Kan du ta två?


Jag frågar!


Svar ja. Han skickar ny faktura.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fortfarande helt ren o perfekt bild i backspegeln, supernöjd.





_________________
Magnus Thomé
Citera
37:an
Stockholm
Här sen Feb 2007
Inlägg: 48



Får bilen lite blickar av förbipasserande, eller går de flesta rakt förbi? Förutom dom som VET förstås...

_________________
Frederik \/an De \/\/a||e
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
37:an skrev:
Får bilen lite blickar av förbipasserande, eller går de flesta rakt förbi? Förutom dom som VET förstås...


Vet inte riktigt. Tror betydligt fler hajade till på M2an.

_________________
Magnus Thomé
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874



Tillykke med den nye heftige "pocket rocket" korer en Yaris WRC rallybil også med 1,6 3 cyl. motor?

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
sirhiss skrev:
Tillykke med den nye heftige "pocket rocket" korer en Yaris WRC rallybil også med 1,6 3 cyl. motor?


Beror på vilken klass, toppklassen har annan motor (och pga Covid som pajat planering osv inte kör med den här nya karossen som det var tänkt från början)

Men i lägre klasser så kör man med den "som den är". Trimmad till dryga 280hk bara enligt någon sida jag läste på. Tror de inte kör med Torsendiffarna utan andra diffar fram o bak men samma mellandiff förstås. Lite osäker här...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bra video på hur man sätter tillbaka A-stolpens plastsjok efter man ploppat av den. Lite lurigt. När man tex dragit en kabel längs A-stolpen


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Samma glada Japan (som brukar åka o fiska med sin GR Yaris) visar hur han tar loss stereo / media displayen





Dessutom installerar han en liten adapter som gör att du har video on the move. Vilket kanske betyder att Miracast funkar när man kör (tex Racechorno på mobilen)!!!!

Den här köpte han https://www.amazon.co.jp/gp/product/B085D9FPYS/ref=ppx_yo_dt_b_asin_ti . . . .

EDIT: Just den här verkar vara för när man har navigation i Yarisen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 79, 80, 81   >>
36 besök senaste veckan (191918 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande