Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
40 besök idag (651782 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 130, 131, 132
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



ripper skrev:
ButterflyRacing skrev:
Axly skrev:
ripper skrev:
En hålsåg i trösklen, eller kapa up, sveta dit mutter och svetsa tebax.


Jag tänkte likadant, med den stöddiga insvetsningen är det ju dekorskruvar..


Ja. Jag vet hur folk brukar göra...
Du bara vill gnälla lite Ja gillar dig ändå


Nä. Jag vet vilka löften som gavs från början.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4858



ButterflyRacing skrev:
ripper skrev:
är det prompt omöjligt att fixa dit skiten även om de känns lönlöst, byggt hela bilar så borde de lilla jobbet va e fis i rymden


Nej. det går inte.
Jag har mycket större plattor som går upp på insidan av tröskeln och buren är svetsad säkert en dm upp på dom plattorna.
Det är dubbla plattor, som det ska vara ...... och även arean upp på sidorna räknas.

Dessutom är det dubbla golv i bilen. Så det går inte att komma åt någonstanns att sätta muttrar.

OBS: bilderna är ca 10 år gamla.





Måste skruvarna sitta i den del av plattorna som ligger på golvet, eller kan skruvarna lika bra sitta ut mot sparklådan?

_________________
Roland Johansson
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065





Såhär har bilen stått sedan länge.
Förutom att jag fixat ett nytt elsystem till lådan .... och byggt om instrumentbrädan, har det inte hänt mycket.

När jag startade motorn för några veckor sedan, i jakten på en oljeläcka vid torrsumpspumpen ... tyckte jag att det skramlade oroväckande i bakkant på motorn, eller i framkant på lådan.

Så ...... efter mycket tand-gnissel, bestämde jag mej för att lyfta ur motorn och fixa oljeläcka ordentligt och kolla ram- och vevlager , samt svänghjul med överföringen till lådan.

Det är så vansinnigt trångt runt oljepumpen, så i verkligheten betyder det att ALLT ska plockas bort.
Jag har gjort en del väldigt listiga lösningar, blandannat ett stödlager för oljepumpsdrivningen. Problemet är bara att jag har dåligt minne, så det tog nog två timmar att räkna ut hur jag gjort ..... innan jag fick isär konstruktionen ...







Arbetet kräver en hel hög specialslipade verktyg.





En positiv sak, som sparar mycket jobb, är att down-pipen faktiskt kan sitta kvar på plats.





Skurken i oljeläckan är ganska säkert den delen som har en svetsad nippel. Den har krympt närmast svetsen.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1217



jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?


Det är sugdelen som läcker, så när motorn går... läcker det inte.

Jag koll-drog allt innan jag bestämde mej för att riva isär. Efterdrog till och med dom långa bultarna som går rakt igenom pumpen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!
........... JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut.............


Det är gängan som är "renoverad" med gängfil, så man kan dra dit nippeln med fingranna. Ser lite konstigt ut på bild...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1217



ButterflyRacing skrev:
Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?


Det är sugdelen som läcker, så när motorn går... läcker det inte.


aha, så när motorn går suger det luft då istället.?
men klart du kan läckkolla det , plugga sugänden och mata i luft i andra änden och på med såpvatten?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Björn Davidsson skrev:
ButterflyRacing skrev:
Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?


Det är sugdelen som läcker, så när motorn går... läcker det inte.


aha, så när motorn går suger det luft då istället.?
men klart du kan läckkolla det , plugga sugänden och mata i luft i andra änden och på med såpvatten?


Ja, det är därför jag klarat mej med "blöja" runt pumpen ett bra tag.
Det läcker inte mycket och inte länge.
Men nog så irriterande..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
40 besök idag (651782 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 130, 131, 132


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >