Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 20, 21, 22   >>
8 besök senaste veckan (48562 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
It's alive!




Long story short, gick ut och mätte massa ingreppslängder och annat på startmotorerna igen, filade och justerade lite på en och vips så hoppade den igång och vred runt motorn!

Såg att soppatrycket hölls uppe så styrningen av pumpen från ECU via RPM signal funkade fint, men bilen startade inte... fortsatte nöta till och från och sen hoppade den igång
Så troligtvis bara lite luft i bränslesystemet!

Det är roligare respons i motorn nu iaf kan jag säga! Filmade lite men micen sänkte volymen när jag gasade, får försöka igen imorgon.

Men så härligt! Allt funkar som det ska, brytarna är borta, responsen är bättre. Bara se till att skruva klart diffen och sedan kan jag rulla ut den för att varmköra och se att inget läcker nånstans.


Yes, där satt den!

Edit: Film tillagd

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Rena
Höllviken
Här sen Sep 2006
Inlägg: 77



Figgz skrev:
It's alive!




Long story short, gick ut och mätte massa ingreppslängder och annat på startmotorerna igen, filade och justerade lite på en och vips så hoppade den igång och vred runt motorn!

Såg att soppatrycket hölls uppe så styrningen av pumpen från ECU via RPM signal funkade fint, men bilen startade inte... fortsatte nöta till och från och sen hoppade den igång
Så troligtvis bara lite luft i bränslesystemet!

Det är roligare respons i motorn nu iaf kan jag säga! Filmade lite men micen sänkte volymen när jag gasade, får försöka igen imorgon.

Men så härligt! Allt funkar som det ska, brytarna är borta, responsen är bättre. Bara se till att skruva klart diffen och sedan kan jag rulla ut den för att varmköra och se att inget läcker nånstans.


Yes, där satt den!


Snyggt!
Fan, jag blir mer och mer sugen på en superseven igen ju mer jag läser din tråd...

_________________
Fredrik Renå
Westfield FW 1,8T
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Gula faran lever igen. Tycker nästan lite synd om den när jag tänker på vad kommer plåga den nu

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Gött morrigt ljud från insuget. 👍

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Najs!

Vad är problemet med diffen?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
Rena skrev:
Figgz skrev:
It's alive!


Snyggt!
Fan, jag blir mer och mer sugen på en superseven igen ju mer jag läser din tråd...


Roligt om jag kan inspirera till en sjua igen! Säg vad man vill, de är inte så användbara kanske - men det är charmen och det gör allt annat så roligt!

dvorak skrev:
thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Gula faran lever igen. Tycker nästan lite synd om den när jag tänker på vad kommer plåga den nu



Ja det är väl lite som "såhär bra kommer du inte må nån mer gång under 2021"
Fast vad är det man säger, såna här bilar ska köras hårt och vårdas ömt!
Som vår gemensamma vän Andreas med kompressor&turbomiatan sa i somras på Vårgårda: "Om inte bilen tål att vem som helst kör den hårt i konbanan så är något för klent och behöver uppgraderas" thumbs up

Klingan75 skrev:
Gött morrigt ljud från insuget. 👍

thumbs up
Visst är det!
Jag hör alldeles för lite av det bara när jag kör pga tät huv och högt avgasljud, får nog ta och fixa bägge de punkterna

MaZ skrev:
Najs!

Vad är problemet med diffen?

Tack Mats!
Inget egentligen, men jag passade på att skicka dem på översyn av två anledningar: Dels kolla vad för typ av diff det satt i samt skicket på diffarna.


Så till diffen!
På den positiva sidan så såg allt väldigt fint ut i bilens originaldiff, så inga konstigheter.
På den negativa sidan så är det en viscodiff, så det var därför jag uppfattade den som lynnig i Gymkhana och även att den inte alltid greppar in lika snyggt.

Alternativen är många, men då det är rätt utväxling (3.92) och skicket var bra så belsutade jag att inte göra något med den nu mer än att täta om bakre gaveln och fylla på med (vad som enligt engelsmännen iaf) är rätt/bäst olja för en sån här? Vad vet jag mer än att förutom religion så har nog oljor i bilar skapat flest diskussioner mellan folk de senaste 100 åren




När gaveln satt på plats och tätningen där satt sig samt oljan var påfylld var det bara att montera tillbaka diffen.
Ett stort tomt hål väntade på diffen, hade även passat på att ta bort vänster drivaxel för en närmre inspektion av både damasker och drivknutar. Åter till det senare!



Diffen gick att montera otippat smidigt, hade räknat med bra mycket mer tid men det var nästan bara att släppa och låta den skramla på plats Efter dragning av alla skruvar så var det klart och redo för provkörning!



...fast det var ju ändå söndagkväll, klockan närmade sig 23 och det var blött ute, så provturen blev en billängd i mitt enbilsgarage



Dock tillräckligt för att initialt märka 3 saker:
1. Allt verkar funka!
2. Kopplingens ingrepp var snällt och fint
3. Urtrampningslagret är tyst som det ska, det var själva huvudanledningen till att motorn fick åka ur...


Damaskerna ja, en drivknutsdamask är skadad och de andra tre börjar visa tendenser av ytsprickor som man kan få i gammalt gummi. Helt klart inte acceptabelt och något som ska bytas!
Man kan ju köpa dem direkt från Westfield, men Brexit och tull + dyr frakt gör det lite tråkigt så jag ska se om jag hittar rätt dimension på närmre håll, men det är lite svårt att hitta något som passar vid en första anblick.

Rolig händelse igår
Igår fick jag ett SMS från ett okänt nummer av en läsare här (hejhej!) som hade sett bilen här och ville ta kontakt, det var nämligen bilens ursprungliga byggare!
Så jag vill säga hej till Micke Sjökvist som läser här och är byggaren av bilen, hoppas vi kan matcha in ett datum för trackday så ska du få återse och om du vill självklart få köra din gamla bil igen!
Rejsa är bra till så mycket som ni ser!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079




_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Viskodiffen ställer inga speciella krav på oljan, den är ju helt sluten.

Så samma olja som vill vanliga Sierradiffar funkar alldeles utmärkt.

Gearboxman i England kan uppgradera viskodiffen med ballare vätska så den blir tajtare. Jag körde så själv ett tag innan en lite överinspirerad start knäckte smådreven. Det funkade bra. Jag vet att Natanel på Maxxtuning experimenterat med viskodiffar också. Det kan ju vara värt att undersöka om du vill.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Bra jobbat (som vanligt) Fredrik

Tror vi hörde provstarten enda upp till Lexbydal

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
dvorak skrev:

thumbs up

therealpinto skrev:
Viskodiffen ställer inga speciella krav på oljan, den är ju helt sluten.

Så samma olja som vill vanliga Sierradiffar funkar alldeles utmärkt.

Gearboxman i England kan uppgradera viskodiffen med ballare vätska så den blir tajtare. Jag körde så själv ett tag innan en lite överinspirerad start knäckte smådreven. Det funkade bra. Jag vet att Natanel på Maxxtuning experimenterat med viskodiffar också. Det kan ju vara värt att undersöka om du vill.

Bra att du poängterar det Gustaf, viscodiffen är kapslad så oljan i själva viscodelen byter man inte normalt sett. Anledningen till denna var av klassisk "internetsanning" då den påstås ge minst ljud från diffen i övrigt, då jag tyckte mig ändå höra diffen något förra säsongen så testar jag denna - och hittills på de korta provturer jag gjort så verkar det hjälpa. Men det kanske är overkill med den oljan i diffen, men då det bara behövs en liter så spelar inte priset så stor roll

Bra du sa om Nathanael, han är ju en gammal Opelkompis från början av 2000 talet och han höll ju på att uppgradera viscodiffar för Calibra/Vectra Turbo då. Kanske ska slå honom en signal thumbs up

Matz skrev:
Bra jobbat (som vanligt) Fredrik

Tror vi hörde provstarten enda upp till Lexbydal

Förlåt, väckte jag er därborta?



Arbete med småförbättringar pågår!
När jag drog om elen till ECU/bränslerelä tänkte jag än en gång på att plåten kring växelspaken inte satt helt fast, hälften av popnitarna (de där framme) var bortborrade. Irriterande när inte plåten sitter fast och självklart skramlade den ibland när man körde. Samtidigt ville jag kontrollera och ev byta plastbussningen till växelspaken, åtkomsten är svår om man har plåten popnitad med, så det kände inte så smart att behålla...

Så istället för att bara sätta dit nya popnitar så borrade jag bort de gamla




och ersatte med mutternitar för att kunna skruva plåten.

När jag tog bort plåten hittade jag en rolig sak vid ett överlapp av plåtar, nämligen en egengjord växellägesmarkering Ett litet påskägg så att säga


Själva bussningen var dock helt prima visade det sig efter rengöring och kontroll, så den nya las i lådan över "bra att ha" för framtiden.




Så vad gör man när bilen nu då är körbar och de största jobben är gjorda?
Jo, då passar man på att städa av garaget lite, moppa golvet med såpa så det blir fint och luktar gott samt preppar en plats att sitta. Dags för Coronasäkrad lunch!



En långlunch senare med Peter så hade vi både haft en fin lunchmiljö och hunnit prata en del iaf, vi får fortsätta framöver Peter!



Tog tag nu i att installera mappningsprogramvaran för mitt Omex600 och även för min Dash2, så nu skall jag kontrollera hur framförallt sensorkalibrering och kallstartsmappningen ser ut. Vid en första anblick verkar det finnas lite saker att justera där.





Det må vara gammal RS232 kommunikation, men iaf med dator och inte skrivmaskin


Intressant dilemma!
När jag köpte bilen för snart ett år sedan så var generatorn nybytt, vilket det står tidigare om i tråden då det var lite felkopplat med 4A läckström som följd... men efter det så fungerade ju allt. Eller?
Jovars, men vippbrytarna på instrumentbrädan dolde en sak, nu när de var borta så stängdes inte bilen av direkt när man vred av nyckeln Tog fram multimetern och såg att spänningen till relästyrningen inte dök direkt, vilket den borde.
Mätte mig framåt och hittade att när tändningen var på (men motorn avstängd) så matades 1.9V ut via anslutningen till laddlampan, vilket borde bara vara jordande...
Tog bort sladden till laddlampan sålänge och vips fungerar allt som det ska (förutom laddlampan såklart), men generatorn laddar och bilen går att stänga av som den ska.
Frågan är om diodbryggan var kass från leverans då generatorn förra året var helt ny från Burton Power, får kontakta dem och se vad de säger och annars kontakta min lokala bilelsfirma för att få generatorn genomgången.

Annars konstaterar jag som Liljekvist med sin Estfield, det tar tid att få koll på hur all el är tänkt att gå när man inte har så många elscheman att gå efter. Har blivit några timmar detektivarbete med elen nu - både för motorn och bilen. Men nu börjar jag få koll på den och skall se till att lösningarna är märkta och dokumenterade thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Riktig mys-lunch thumbs up

Kallstartsinställningar är ju verkligen läge att göra nu, -13° i morse..

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Snyggt jobbat!

Den lunchen var en hit. Kommer snart igen shit vad man saknar socialt umgänge....

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Figgz skrev:
Tog tag nu i att installera mappningsprogramvaran för mitt Omex600 och även för min Dash2, så nu skall jag kontrollera hur framförallt sensorkalibrering och kallstartsmappningen ser ut. Vid en första anblick verkar det finnas lite saker att justera där.

Janne J skrev:
Riktig mys-lunch thumbs up

Kallstartsinställningar är ju verkligen läge att göra nu, -13° i morse..

Ja det gäller ju att passa på när det är lämplig temp för det thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



dvorak skrev:
Snyggt jobbat!

Den lunchen var en hit. Kommer snart igen shit vad man saknar socialt umgänge....


blev det efterrättspizza också??

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
thumbs up
Fortfarande bra väder för kallstartsmappning (om man hade varit bra på det, jag är bara nyfiken...) med minusgrader och snö. Just snön gör att jag håller mig från att rulla ut bilen och testa mer just nu, med en något sluttande garageuppfart och en liten bil med rdäck på snö så känns alternativet att rulla ut den förenligt med kamikazekörning in för att ens få in den i garaget igen, så det får vänta
Jag fortsätter skruva på lite annat jag har beställt...

Peter: Snart lunchdags igen känner jag!

Carl: Nej ingen efterättspizza (men snyggt att du såg I Love Pizza-påsen) för då hade varken jag eller Peter kunnat jobba på eftermiddagen



Kommer med paket!
Som småbarnsförälder så har några avsnitt Mästerflygarna avverkats och där säger alltid Jet "Kommer med paket!", vilket även Postnord gjorde igår till mig

Mitt i felsökningen av reläer, relämatningar och annat häromveckan så ville inte bilen starta, stiften surade ner sig och jag hade väldigt svag gnista. Även en tändhatt satt lite dåligt.
Nya Bosch tändstift hade jag redan liggande, så de skickade jag i - men utan direkt skillnad. Kollade gnistan och den var svag.
Nåja, det är ett världsligt problem som man kan köpa sig ifrån - beställning på nya delar lades!
Under tiden jag felsökte så märkte jag att ett byte av ett relä till ett annat under felsökningen hade skapat ett följdfel. Det såg ut att vara rätt, det passade och klickade fint när jag satte i det... men vid närmare koll så var inte polställningen samma på reläerna, så +30 och 86 var bytta... Helt enkelt så blev det styrströmmen som blev utgående och permanentmatningen styrström. Inte så konstigt att gnistan blev svag när ECUn inte matades från en egen säkring längre Nåja, lär av andras misstag - så även mina!

Nåja, till paketet. Igår kom då detta:


Ny Bosch tändmodul och nya Bosch tändkablar.
Modulen kom i vaxat papper med, det frambringar minnen från förr... förr, när det var bättre

För de gamla kablarna glappade till på ett stift nu när jag bytte dem och så var även en tändhatt lite skadad



Just det, de gamla stiften var nog just...gamla!


Äkta fina Ford Motorcraftdelar alltihopa, så kablar/modul är nog original sen 90 talet och stiften är nog relativt gamla med, men hur gamla är svårt att säga. Ska mäta gnistgapet på dem och se hur långt ifrån nyspec de är iaf.


En sak som är säker iaf är att gnistan blev bättre nu än tidigare och en snabb provstart visade på skillnad och även, om än placebo, så kändes den lite jämnade i gången och gick inte lika märkbart fett vid uppstart.

OAN: Så mycket roligare och bättre det blir när man fotar med en riktig kamera, borde sluta lata mig när jag använder mobilkameran...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Figgz skrev:
thumbs up

Carl: Nej ingen efterättspizza (men snyggt att du såg I Love Pizza-påsen) för då hade varken jag eller Peter kunnat jobba på eftermiddagen



Hade ju kunnat använda motorlyften och lyft ut mig till bilen...


Snyggt jobbat, placebo-tuning är också bra. Sålänge man känner att bilen går bättre, så gör den såklart det!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



thumbs up thumbs up thumbs up

Fint vinter-jobbat! Snart gått över allt på bilen!

Hoppas du får rätsida på det sista med generatorn också!

Nu längtar man till våren - tänkte försöka hänga på
lite kul-turer om tillfälle ges! Det är ju en viktig del i charmen
med entusiastbil, att kunna köra både på träffar
och småvägar!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Figgz skrev:

Mätte mig framåt och hittade att när tändningen var på (men motorn avstängd) så matades 1.9V ut via anslutningen till laddlampan, vilket borde bara vara jordande...
Tog bort sladden till laddlampan sålänge och vips fungerar allt som det ska (förutom laddlampan såklart), men generatorn laddar och bilen går att stänga av som den ska.
Frågan är om diodbryggan var kass från leverans då generatorn förra året var helt ny från Burton Power, får kontakta dem och se vad de säger och annars kontakta min lokala bilelsfirma för att få generatorn genomgången.


Vet inte om jag missförstår dig men laddlampan kopplas väl på kl15 (tändning på) och pluspolen på generatorn? så när man slår på tändningen så går strömmen till jord via generatorn men när den laddar så blir potentialskillnaden 0 och lampan slocknar.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1190



dvorak skrev:
Figgz skrev:
thumbs up

Carl: Nej ingen efterättspizza (men snyggt att du såg I Love Pizza-påsen) för då hade varken jag eller Peter kunnat jobba på eftermiddagen



Hade ju kunnat använda motorlyften och lyft ut mig till bilen...


Bara det är anledning nog, jag ställer upp som försöksobjekt

/C

_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002
Till Jobbet: 23:37 inkl. ett antal rondeller och rödljus
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489


Trådstartare
dvorak skrev:

Hade ju kunnat använda motorlyften och lyft ut mig till bilen...


Det hade varit en syn det för alla grannar och pensionärer som är ute och går på dagarna när det ut från garaget och i ökande fart nedför garageuppfarten kommer en pizzafet kille hängande i en motorlyft med en annan grabb springandes efter för att bromsa upp allt... Försök förklara bort det efteråt

Christian Jansson skrev:
thumbs up thumbs up thumbs up

Fint vinter-jobbat! Snart gått över allt på bilen!

Hoppas du får rätsida på det sista med generatorn också!

Nu längtar man till våren - tänkte försöka hänga på
lite kul-turer om tillfälle ges! Det är ju en viktig del i charmen
med entusiastbil, att kunna köra både på träffar
och småvägar!


thumbs up
Äntligen börjar nivån på detaljer och funktion bli där jag vill ha den, att inte ha allt så bra det går eller helt enkelt fullt fungerande är inget alternativ. Det ska vara bra

Kul-turer skall det bli många av i år! Senaste torsdagskörningen för rejsa blev riktigt trevlig, helgturerna på 3-4h med sjuor har varit fantastiska. Jag håller med dig, det är en väldigt viktig del i charmen med entusiastbil och ett av de stora syftena med gatreggad bil. Att ha roligt, ofta!


MaZ skrev:

Vet inte om jag missförstår dig men laddlampan kopplas väl på kl15 (tändning på) och pluspolen på generatorn? så när man slår på tändningen så går strömmen till jord via generatorn men när den laddar så blir potentialskillnaden 0 och lampan slocknar.

Letade fram det medföljande pappret för inkoppling och +15 matar lampan men generatorn skall ge en slutande krets när den inte laddar. Funkar iofs utan laddlampan inkopplad men finns den så vill jag ju att den ska funka


carl.josefsson skrev:
dvorak skrev:


Hade ju kunnat använda motorlyften och lyft ut mig till bilen...


Bara det är anledning nog, jag ställer upp som försöksobjekt

/C

Du är välkommen! thumbs up


På tal om att allt ska vara bra...
Häromveckan så fick jag ju ordning på startmotorn och hittade en som passade och fungerade, men när jag hållt på och labbat så har jag märkt att nån gång ibland (inte ofta, men det har hänt mer än 2 ggr) så klickade bara solenoiden men inget hände. Vred jag igen så var det som om inget har hänt, inte bra nog!

Då jag ändå hade original artnr på startmotorn(R87BX11000DA) så kollade jag på nätet för en ny och hittade att denna var unik för högerstyrda Sierra och Scorpio 2.0, så var jag tvingad att köpa från Brexitanien nu med tull och moms?
Men till min förvåning så fanns den med lätthet att hitta på de vanliga inköpskanalerna i Tyskland, så tillsammans med tänddelarna häromdagen kom det en ny startmotor!




Den gamla hamnar tillsammans med de gamla tänddelarna i en "bra att ha" låda om något behöver felsökas någon gång eller pajjar. Fast alla som skruvat bil vet att när Mr Murphy är med så kommer inget gå sönder om man har en reserv, så det är min förhoppning

Nu har jag iaf en startmotor som är helt ny och passar direkt mot en Typ9 låda kopplad till en Zetec 2.0 utan distanser, samt att den efter lite justering med en fil på lite plast går fri mot Racelinetråget. Smidigt värre och allt detta tillgängligt över disk för leverans på enstaka dagar för en väldigt vettig slant

Kvällen avslutades med lite garagebesök av en kompis, brassestolarna var kvar sen Peters besök så vi satte oss och kollade på bilen samtidigt som vi spånade fram fler "Att göra" punkter. Vintern verkar lång och kall, lika bra att ändra/förbättra mer!

Just det!
Tändstiften från förra inlägget, passade på att mäta gnistgapet ikväll och fick det till mellan 0.9-0.95mm när nya har 0.8... de hade nog suttit ett tag

Edit:
Kul, det verkar som att uppdateringar om en gul liten bil på äventyr ändå har varit stundtals läsvart.

30k visningar var det visst nu, jämnt och fint thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Figgz skrev:

Kul, det verkar som att uppdateringar om en gul liten bil på äventyr ändå har varit stundtals läsvärt.

30k visningar var det visst nu, jämnt och fint thumbs up


Bra betyg på ett tändstiftsbyte och inköp av startmotor. thumbs up Nu har jag kanske en lösning på konbanekörning i sommar jag får se den i verkligheten, drogs ju med i hetsen att köra muppiga bilar på Ringen..

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Westfield SEiW - 2011 - Lilla Gul flyttar ut *SÅLD*
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 20, 21, 22   >>
8 besök senaste veckan (48562 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande