Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 med R-Stuk | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 30, 31, 32 >> 28 besök idag (181144 totalt) |
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
har kikat på deras mattor också, så det var ju tråkigt att höra.. _________________ Jakob Josefsson |
||||||
Välldigt nöjd i övrigt jämfört med andra märken så tror dom bara gjort fel jätte fina i övrigt _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Jag köpte matt-sats mm av Simon @pf911interiors , ingen bild tyvärr då de inte är på plats ännu. _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||||
Jag håller såklart med alla andra i hyllningskören: Fantastiskt vackert och väldigt smakfulla förbättringar! När bilen är klar bör du få en bil med en gammelelvas känsla men med moderna prestanda, blir nog en perfekt kombo!
Men varför behåller du stavarna istället för att byta till coilovers? Jag ifrågasätter absolut inte ditt val, det har du säkert tänkt igenom noga men borde inte coilovers ge modernare och "säkrare" köregenskaper? /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||||
Alting hade varit så mycket lättare om jag kört med coiloverben ist men tanken då för 8 år sen när jag köpte alla delar var att jag kan bygga Porschen som en ny m3a i väghållning dock så tappar jag ju "Porsche" känslan därför ville jag bygga den som en gammal rs/rsr med torisions travar istället något jag haft ångrar nu när de ska justeras in XD _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Tack jag har dock tappat tålamodet rätt många gånger och varit nära på att sälja etc så de har ju tagit sin tid 😆, men tror dock att när jag började renoveringen som 21åring tills nu 30 åring så va de bättre att ösa ner pengarna i nått materiellt än att va ute och festa upp pengarna _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Alltså, jag är ingen Porschemänniska på något sätt (vilket kanske är avigt när jag har en), men jag får fasen habegär för denna.. Jag riktigt ser framför mig hur bra detta kommer bli. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Hehe skulle inte dr mrj själv som Porsche kille heller igentligen men dom är ju rätt fina att titta på _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Inte låta drivaxlarna hänga sådär, det gillar dom inte. Stötta dom på nåt sätt så de inte hänger i knuten. I övrigt så är det ett magiskt bygge. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Dom hänger uppe nu _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
_________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||||
Det är tyvärr inte bara att smacka dit coilovers. Dämpartornen måste förstärkas då de måste ta upp all kraft. Svärden måste bytas till uniballs osv. Köregenskaper är ganska snarlika men coils tillåter en att ändra geometri och fjäderhårdhet mycket lättare, vilket är fördel på bana. På gata är dessa egenskaper inte särskilt nyttiga. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Hej, Jag är rädd att dessa breda slits att äta beläggen ganska snabbt. Då de går till kanten finns det risk för sprickor. Och det kan låta "brrrr" när du bromsar. Om det är något som fejdar så är det frambromsar, nyttan av slits bak är begränsad ... jag skulle valt släta skivor. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 med R-Stuk | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 30, 31, 32 >> 28 besök idag (181144 totalt) |