Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Styrgeometri Amerikanska "Sprintcars" (de där små med taket som jättevinge) | 351 besök totalt |
Kollade på Sprintcars på dirt track ovaler. När de ligger på sladd genom svängarna så wobblar framhjulen vä/hö massa. Verkar inte bara vara förarinput utan även nåt som gör framhjulen lite stirriga.
Nån som vet vad det beror på? Har de några märkliga hjulvinklar som genererar det här beteendet? _________________ Magnus Thomé |
||
Nu blev jag jätteunderkänd på tentan i fordonsdynamik, men har inte det att göra med bumpsteer på grund av styrgeometrin? Jag vill minnas att de kör med Pitmanarm vilket är mer känsligt för bumpsteer (återigen: jag gick på föreläsningarna, det är ännu oklart om jag förstod vad föreläsaren sade under tiden).
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Hur mycket är framhjulen i marken? Och med vilken vikt... Tex innerhjulet har väl inte många gram vikt. _________________ Roland Johansson |
||
Elitracing (åskådarracing) Styrgeometri Amerikanska "Sprintcars" (de där små med taket som jättevinge) | 351 besök totalt |