Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar MC | 6 besök senaste veckan (2042 totalt) |
Vet att detta inte är ett MC forum men .... Sköpte en ful 80 tals Suzuki GSX av en jobbar kompis för en billig peng. Tanken är att bygga om den till en Scrambler. Under all ful plast så är det en skaplig hoj !
Söker en liten rund tank till den om nån har en sådan så hör av er. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Kommer bli kalas! Går med väldigt enkla medel förvandla en gamnal tråkig mc till nåt häftigt, lättare än med bilar!
Brorsan håller på i ren coronaterapi förvandla en gammal Yamaha Dt moppe: _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Nice! En mkt bra motor från Suzuki.
Har pdf-manualer till syskonmodellen GS/ GSX400 om du behöver. Jag byggde en baserad på GSX400 för några år sedan. Gjorde den i två olika utföranden. Dels som lite italienskinspirerad caferacer och sedan som en klassisk bratbike. Se för inspiration original GSX droptanken som strippades från emblem och färg och knackades in vid knäuttag a la 1950-talet. Ett annat bygg tips är att få undan batteriet/elsystemet. Original ser ut som ett kråkbo. På efterbilderna sitter ett stort 12Ah batteri gömt under svingen och elkomponenter är nästan helt dolda under sadeln. Jag har en extra Ducce SS900 bakdel (replika i glasfiber, vit gelcoat med svart sits) över vid intresse. helt ny 1200:-. Även hela hojen kan säljas om någon får feeling. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Blev tuff! Och med bättre väghållning än originalet? Jag har en precis likadan 400T, t.o.m samma blå färg Jag har kört en del med den för länge sen och gillade motorn, den sticker iväg bra mellan 7 och 9 tusen varv Ramen och framgaffeln är nog också ok, men jag gillar inte det höga styret och att bakhjulet är mindre än framhjulet (17 och 19 tum) på T-modellen. Det ger en bakåtlutad körställning och ganska lätt framhjul i långa kurvor. Den vanliga GSX 250/400E är nog bättre med lägre styre och 18 tum fram och bak. Tror inte jag ska bygga caféracer av min 400, jag har en Suzuki 125:a jag hade tänkt göra det på. 400:an skulle jag bara vilja göra lite mindre custom-aktig. Lägre styre, rakare sadel och kanske ekra om till 18-tummare. Får se vilken prioriteringsordning den får bland projekten _________________ Rikard Lundberg |
||||
Nya däck och betydligt mindre vikt skadar väl inte väghållningsmässigt. Men både gaffel och bakstötdämparna är skräp redan som nya. Ramen duger för effekten. Du ser på foton att jag sänkt ner gaffelbenen 25-30 mm i kronorna, som gör den litet mer snabbstyrd. Men en modern stabilare gaffel vore bättre. Stålomspunnen bromsslang var en upgrade jmf 35 år gammalt gummi. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Andra projekttrådar MC | 6 besök senaste veckan (2042 totalt) |