Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Motorvalsångest
<<   1, 2
1168 besök totalt
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1635



Björn Davidsson skrev:


Jag har dock inget att föreslå mer än "LS" men det kör ju alla andra med... Tråkigt


Notera att jag satte en smileygubbe.................................................................här ^
tror oxå LS såklart är way to go..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Mach 1
Uddevalla
Här sen Jan 2020
Inlägg: 15


Trådstartare
knotan skrev:
Det jag reagerar på är det du skriver om tänkt användningsområde. Jag får känslan att driftsäkerhet och användbarhet lär vara viktigare än mycket effekt?
I det läget så tänker jag att överladdning bör undvikas. Och även kraftigt "trimmade"/ombyggda motorer.
LS motor låter ju väldigt passande i det sammanhanget, hur "tråkigt" det än må vara så lär det ju vara både enkelt driftsäkert osv. Roligare motor än gammalt gjutjärn, mer effekt och lite roligare ljud osv.
Sen finns ju mycket grejor att uppgradera med den dagen man känner att det behövs.
Finns väll säkerligen massor enkla alternativ med färdiga plug and play styrsystem oxå antar jag.


Ja, det lutar nog åt LS såvida inget nytt under solen dyker upp. Mina användningsområden är ganska motstående då fikakörningar göres bäst med bottendrag och ringen kräver mer toppeffekt för ambitionen är att köra riktigt bra tider där. Funderar kring om det är praktiskt genomförbart att byta kamaxel de gånger man skall till ringen.

_________________
Mikael Drapkin
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1635



vad hade du tänkt för låda?

byta kam är ju inget jättejobb på en usa v8 men mycket grejor runtomkring som skall bort, modifieras etc så det går smidigt..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Har ingen personlig erfarenhet av en LS motor, men vad man sett på Youtube etc så verkar det vara en ganska fin motor.
De verkar svara bra på måttlig överladdning också, vilket borde vara driftsäkert.
Synd man inte hitta dom här för typ $100 på en skrot som man verkar göra i USA...

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



LS3

Eller kanske en m113k från w202 e-klass amg

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



OM606 Merca diesel, det borde väl kunna reta någon?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Mach 1 skrev:




Ja, det lutar nog åt LS såvida inget nytt under solen dyker upp. Mina användningsområden är ganska motstående då fikakörningar göres bäst med bottendrag och ringen kräver mer toppeffekt för ambitionen är att köra riktigt bra tider där. Funderar kring om det är praktiskt genomförbart att byta kamaxel de gånger man skall till ringen.


To finish first, first you have to finish.

Har du en krånglade motor eller haveri redan på vägen dit, så blir det inga vidare tider

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



M104 är alltid kul! 24 ventiler, 3L, 10:1, ish 1,8 bar och E85 så har du 800 whp.
Citera
Skruva banåkabil
Motorvalsångest
<<   1, 2
1168 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande