Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Garagebygge 65 m2 plus loft
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20
38 besök senaste veckan (44078 totalt)
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Fast jag kommer inte på något luftverktyg utöver färgspruta som går att använda utan kåpor så om kompressorn väsnas är det ingen katastrof.
Tänkte att jag sätter den på loftet och gör en avskärmning med lite isolering så får jag bort det värsta.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Jo det är klart hamnar den bara lite avskilt så blir ju ljudet avsevärt mindre öronbedövande även inomhus.

Jag använder mestadels tryckluft till att blåsa med. (Har en mindre batteridriven muttermaskin till alla småskruv på formelbilen) Å blåser det gör jag hela tiden, blåser bort smuts från smådelar, blåser av vatten när man spolat av något, blåser av bänken, , blåser av kläderna efter man slipat, blåser bort spånor när man slipat borrat eller gängat. Blåser torrt om man spraymålat nån detalj, vid svarven och fräsen, det blir mycket smått blåsande så kompressor som startar i tid och otid tycker jag själv är skitirriterande.

Men jag vet att jag själv är känsligare mot oljud än de flesta andra jag känner, jag har blivit mer och mer bekväm med tystnad senare åren, på kvällarna i verkstaden vill jag bara mysa å ha lugnt i största möjliga mån. Radion ska bara höras lite lågt i bakgrunden , räcker med oljud från arbetet, folk som pratar, telefon som ringer under dagarna, å ungarna som pratar vid middagen osv

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2163



Klart önskvärt med kompressorn i ett ljud dämpat utrymme... men ventilation är bra då det kan bli hett.. sedan vill man ha enkelt att dränera kondensvatten... för det kan bli en hel del..
Sen ljudnivån skiljer massor.. har en större 2 cylinder kompressor som jag förpassa ut till ett förråd för grannarnas förtjusning, sen en direkt driven atlascopko le5 som en v tvinn (hd motor). som står i garaget och småpyssel. . thumbs up bryr mig knappt om att den är igång... bra Skit. . Har hjul på den så jag tar med den till där jag jobbar.. har även en litenb"24 liters enfas oväsen maskin" thumbs down brukar ha den där jag tillfälligt behöver luft.. men inte gärna.

_________________
Michael Thulesius
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128



GustafB skrev:
Håller på att sätta upp nya inredningen. Har aldrig haft högskåp eller överskåp i garage tidigare, bara öppna hyllor och en vagn. Intresserad av att höra vad ni tycker man ska ha skåpen till.
Funderar på att ha handmaskiner I högskåpet, borrar och sånt i lådor men vad har man i överskåp? Enda vettigt jag kommer på är typ 5-56. Känns för högt att lägga tunga grejer eller lådor.

Vagnarna på hjul är för verktyg.



Snyggt! Håller också på med inredning och försöker hitta plats för allt

_________________
Rikard Lundberg
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Överskåp är för "används sällan grejer" Jag har t.ex lite nya handskar, sprayburkar (i plastlådor) ziplock påsar, m.m. högst upp. Lite elektronik prylar som lödkolv m.m. funkar också bra där. Ingenting som är tyngre än att man kan ta ner det med ena handen medans den andra håller upp luckan.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nu j*vlar är det ljust i garaget
133200 lumen totalt gör sitt jobb. Fint med Led-rör då det inte drar mer än 830 w

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Det har hänt mycket i garaget, eller verkstan borde jag säga, sista tiden.

Nu pågår installation av en nedsänkt höglyftande saxlyft från Twin Busch levererad av Verkstadskungen.se
Blir grymt!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
När det var dags att provköra lyften med last för första gången så gäller givetvis devisen Go big or go home. Sagt och gjort, 2650 kg Discovery fungerade problemfritt att lyfta för både lyft och fundament

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Ser otroligt proffsigt ut. Och du verkar få till bra lyfthöjd. thumbs up

Vill du lägga upp några detaljbilder på lyften?? (Eller skicka pm) lite nyfiken på hur sjunkspärrar och tippskydd ser ut på twinbush

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Grymt nöjd med Twin-Busch-lyften och servicen från Verkstadskungen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3945



En fråga till dig med praktisk erfarenhet av HTC-slipning - dammade det mkt när de gjorde det? Funderar på hur viktigt det är att stänga till ett rum som ska slipas.

_________________
Ragnar Burenius
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Det dammade väldigt lite.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Andra projekttrådar
Garagebygge 65 m2 plus loft
<<   1, 2, 3 ... 18, 19, 20
38 besök senaste veckan (44078 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande