Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Såld!
1282 besök totalt
Jimpa_e
Avesta
Här sen Aug 2004
Inlägg: 20


Trådstartare
Nu är det dags att skiljas från min älskade 323ti som jag ägt och byggt om sedan 2012 (förutom ett år då den var hos fosterhem) till förmån för en mer familjevänlig sommarbil.
Den har gått ca 16650 mil, är nybesiktigad med beröm och är i ett riktigt fint skick.
Har byggt om den så att den ska fungera på både bana och gata så allt är ordentligt gjort och nästan varenda del som är utbytt är BMW original (har MASSOR med kvitton kvar).

Lite av det som är gjort på den:
M52B28 med ZF-låda (allt nytt i spakstället) och ny originalkoppling
M3 e36 extraktorgrenrör, M3 e36 3.0 katalysator och hembyggt 2x2,5" rostfritt från katalysatorn
M50 insug med ASC-spjället kvar (och i funktion) och ECU med uppflyttad varvstopp (7000rpm) och anpassad mapp för modifieringarna
Bakdiff med utväxling 3.46, fyrskivskonverterad och i ett otroligt fint skick (köpt av Mattias Habenicht här på rejsa)
Z3 styrväxel
Spax RSX coilovers med M3 e36 3,2 topplagringar för mer camber och M3 3.0 bakre länkarmsbussning för mer caster.
M3 cab X-brace för framvagnen
Bakvagnen orörd men sats med svetsbrickor från PPF för att få den justerbar medföljer.
M3 E46 skvalpskydd i tanken

I övrigt så har den fullt M-sportpaket (kofångare bak ej monterad men medföljer, dock lite dålig lack på den) med svart innertak och sportstolar med svart halvskinn, BMW original frontplåt utan spolarmunstycken, Coupe-lyktor med lins, vita blinkers runt om och cup-läppar.
Lacken har såklart lite skavanker då den är över 20 år gammal och skulle behöva en polering men jag tycker den ser riktigt bra ut och den skäms absolut inte för sig.

Finns tre uppsättningar fälgar till den:
17" OZ Ultraleggera skodda med Federal RS-R (ca 3mm mönster kvar)
18" JR10 skodda med Antares Ingens (så gott som nya)
15" plåtisar med sopslut dubbfria vinterdäck, duger bra som vinterförvaringsfälgar

Medföljer även kompletta 330-bromsar fram och Z4/M3 bak med adapterplattor så allt är bolt on.
Oken är blästrade och renoveringssatser medföljer (nya kolvar och tätningar) så de är bara att göra iordning och montera på.
Har även kvar massor av delar som tex original katalysator (värd ca 5000:- hos skrotarna), insug, växellåda, svänghjul, styrväxel, ECU, stötdämpare och fjädrar, luftmassemätare, diverse givare mm mm mm

Så kommer vi till priset...

Jag vill ha 75000:- för rubbet och jag ser helst att någon köper allt.

Och så lite bilder på pärlan (ber om ursäkt att jag inte hann med att städa den invändigt):











_________________
Jimmy Eriksson
Mitsubishi Colt CZT -06
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Såld!
1282 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande