Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Tätningsgegg | 550 besök totalt |
Är i färd med att sätta dit förstärkningar på bilen som skruvas i chassiet och därmed måste jag borra hål i bilens underrede. Detta medför ju rostrisk. Min tanke är att täta runt skruvhålen med något som bildar en sorts tätning utan att för den delen sätta sig som ett monteringslim så man aldrig kan skruva loss grejerna igen. Vad använder man bäst?
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Gött! Detta? _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Butylmassa är också bra, dessutom även till tätning av rutor: https://swe.sika.com/sv/losningar-in
_________________ Kai Anttila |
||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Använd inte silikon, använd Wurth Limma och täta eller typ helt vanligt karosserikit, då kan du måla ovanpå om det skulle behövas.
Biltemas är bra _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Håller med föregående talare om karosserikitt.
Vindrutetätning har jag också börjat använda till allt möjligt,.. Härdar till e seg gummitätning som håller tätt bra och är flexibelt sammtidigt som det limmar "bra", men det kanske du inte ville i detta fallet. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Skruva banåkabil Tätningsgegg | 550 besök totalt |