Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Starlet GT4 såld.. men ngt måste göras så... | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14 >> 1 besök senaste veckan (57153 totalt) |
Då inget vettigt har hänt så skrivs det inget av värde. Hela vintersäsongen är inget kört (igen) men vad tusan. Jag har väl kört 30-50 mil max sedan sfro så det är mindre noga. Jag hoppas på att det ska bli färdigt med ny motorstyrning bara.
Det som mest pysslat med nu är en liten gårdstraktor vilket är bara praktiskt och helt osportigt. Over and out// Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Rice and Shine... Jodå saker har hänt, link på plats uppstartat och funkar bra. Vara lite icke PlugNplay då det är ett elsystem som är 1 del Mr2, 1Del Celica samt 1del Starlet. Har lite störningar (i tändningen inte mina egna små defekter..)så nya tändkablar av originalmodell ska dit stället för små söta färgglada spagettivarianter.. Grundmapp ligger i bilen och planen är att bromsa i DYNO mode som endast fwd.
_________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Överger du blinbling... Kul att den är igång _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
Lägg inte i 2wd läget och kör med den, lägg i det i dynon, och lägg ur det direkt efter, försök inte ens styra på nåt som ger fäste och rulla.
Hylsan spricker aslätt.(den där skjuthylsan som sköter detta) Been there done that. Jag kom typ 200m hemifrån och hylsan sprack på en raksträcka med ytterst svag böj på. Och bilen blir helt drivningslös. _________________ Patrick Wetterskog |
||
_________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Oj.,, det minns jag tyvärr inte.
Om jag kommer på det återkommer jag. har för mig jag hittade infon förut på nåt forum, om det hette gt4board eller nåt. Det är ju typ 8-10år sedan jag höll på med det där =) _________________ Patrick Wetterskog |
||
Japp, det verkar vara de tiderna som folk använde dessa drivlinor / bilar. Hittar inget nyare än 2009 typ. Det är ju inget jättebekymmer att prova i rullarna antar jag.
Står i awd nu som sagt, ett är ju ingen drivning och det sista fwd. Går snabbt att skifta antar jag _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Verkstadsmanualen är ju den naturliga stället att leta i... Jag brukar då alltid börja där oavsett bil jag mekar med. Inte fråga på ett forum vilket moment jag skall dra fast en topp med... Manualen finns att ladda ner som pdf. bla från alltrac.net. jag har den på garagedatorn och kan skicka över via messenger imorgon. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Perfekt, Benny satt med facit och i manualen står tydligt att vid körning på dyno kan och ska (under vissa givna förhållanden) fwd användas.
Bromsning planerad inom en mkt snar framtid och resultatet redovisas snarast efter det såklart. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
_________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
253whp 1.2 bar bf 95 o 70grader insugstemp...
Jag är supernöjd (för stunden...) finns lite bra o ha grejor på hyllan. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Jahapp, då var det alltså bromsat o justerat lite runt omkring. Vad jag är helt övertygad om är att den nog är en helt annan bil nu än förra sommaren.
Det upptäcker att den bara gick med 0.3 bars grundtryck och med 100% på laddtrycksstyrning 0.6 vilket gav 160whp som mest. Med lite Bonnmeck och grubbel så blev det 1.2 med 0.8 som grund och 253 whp / 351 wmn Bf95 lite tändning och 70+I insugs temp. Lite att justera på gatan bara. Inte så mkt kvar i org turbo att hämta nu med med kallare luft 98 oktan så kan den nog ge 20-25till sedan är soppa slut (540 cc) Kommande blir då,vattenkyld IC 800cc spridare, nytt grenrör och kanske en hx35 eller motsvarande samt E85. Det mesta finns på hyllan sedan gamla synder och om jag får tummen ur så ska det vara en helg jobb. (Tog dock 3 år Innan jag ens besiktade så..) Men som sagt jättenöjd och det kommer kanske upp ngn lite filmsnutt. Det var otroligt kul att det gick bra med att bromsa fwd och allt gick som tänkt. . _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Nämen vad förvånad jag blir på mig själv... Det tog 8 månaders vånda att få sprutet bytt med alla tänkbara undanflykter o hujedamig ursäkter o bortförklaringar
Sedan bara 6 timmar att byta lamda o lite annat krafs mappa. En halv dag att inse att potentialen för mer whp var inom räckhåll. Nu finns det helt plötsligt en inköpslista avklarad med. Större spridare Vattenkyld IC med tillbehör Nya tryckrör mm för att få ihop skrotet Ny turbo m kringutrustning + grenrör osv På hyllan finns catchtank o nog med soppapumpar för att ev åka e85 (stannar nog kvar med bensin ändå tror jag) Vad fasen är det för fel i skallen på mig . _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Våra race- och banåkarbilar Starlet GT4 såld.. men ngt måste göras så... | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14 >> 1 besök senaste veckan (57153 totalt) |