Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Någon med erfarenhet av Hyundai I30N?
729 besök totalt
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255


Trådstartare
Som rubriken!

Någon här som äger eller har ägt sådan här kärra? Funderar på en som andrabil i hushållet kombinerat med nöjeskörning/banåka. Rivaler är ju megane trophy/Leon cupra/gti clubsport vilka jag redan har erfarenhet av, men just I30N är blankt..

Hit me

_________________
Martin Nymberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Väldigt spänd på hur i20n kommer bli också, ryktas ju bli något riktigt intressant thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Väldigt spänd på hur i20n kommer bli också, ryktas ju bli något riktigt intressant thumbs up


Jag med!

N-bilarna ruskar om rejält i hothatch-djungeln. I20n ser väldigt spännande ut men blir liiite för liten för en annan gissar jag, men man vet aldrig..

Har tragglat youtube nu i helgerna och vad man kan komma fram till verkar I30N förvånansvärt potent, saknar lite effekt och lite tung enligt vissa. Men den vart snabbare än senaste gen megane rs när Steve Sutcliffe körde de båda tillsammans med Type-R på Llandow-Circuit. Det förvåna mig rätt rejält..

_________________
Martin Nymberg
Citera
Dave79
Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 541



Magnus Thomé skrev:
Väldigt spänd på hur i20n kommer bli också, ryktas ju bli något riktigt intressant thumbs up


Åker en Procced till vardags med den motorn, 1,6T och både motor och chassit är riktigt underhållande faktiskt.
Nu är det Kia och inte Hyundai men likt VW-koncernen delar de komponenter.
Tror i20N blir en kul utmanare i Fiesta ST-klassen 👌🏻

_________________
David Alsén
Alfa Romeo 159 Ti : )
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Magnus Thomé skrev:
Väldigt spänd på hur i20n kommer bli också, ryktas ju bli något riktigt intressant thumbs up


Ingen GRY, men mekanisk diff och rätt låg vikt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Någon med erfarenhet av Hyundai I30N?
729 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande