Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 332is | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 56, 57, 58 >> 75 besök senaste veckan (219297 totalt) |
Hur funkar det med ventilen i centrum? Har aldrig lagt märke till det tidigare. Svicoolt Alpina trick? Eller finns det fler? _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
Det kommer bli så stiligt, så stiligt! Jag är väldigt svag för Alpinafälgar på E30. Nu är din bil ofantligt mycket finare, kraftigare, och fränare, men jag lägger ändå in en liten bild på en bil från min historia jag blir påmind om när jag ser din bil och en uppsättning Alpinafälgar.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Har bara sett det på Alpina men kan säkert finnas fler. Inget bra för att hålla ned massproduktionskostnader i alla fall... Alpina har ju å andra sidan alltid tagit betalt för sina grejor. Alpina lade ut tillverkningen till Ronal och så här löste de "osynlig luftpåfyllning": Softline-fälgarna ser ut så här när de är monterade Locket är försett med lås och där innanför sitter ventilen. I mitten på en av ekrarna är det borrat en lång kanal som luften passerar igenom, mynnar i fälgbanan. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Det är väl den 318is du hade när vi började vår bana här på Rejsa! Fin!! Jag körde 325i på den tiden, det var också en trevlig bil, hade dock inte så fina Alpina-fälgar som du, satt Compomotive på den. Håller med om Alpina på E30 (som synes ) - men tycker däremot inte de gör sig på M3-karossen eller bilar med Mtech II-paket. Ren standardkaross skall det vara för min del... Smaken är ju som tur är olika - var och en till sitt! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Ska bli kul att se fälgarna på bilen, vad blir det för däck ?
Övrigt, En kompis till mig HADE en svart e30m3 Med 17" Hartge 3 delade split fälgar. Han blir fortfarande tydligt "mentalt påverkad" när man pratar om den bilen. Även om det är 15 år sedan den såldes. Men ja, Alpina fälgarna är kanon fina också ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
E30 M3 och orden "hade" och "sålde" brukar oftast kombineras med ånger nu för tiden. Dessa fälgar kommer att bli för vägbruk, känner inte för att slicka curbs med dem. Flyttar över Federal-däcken till att börja med, M3-fälgarna får annan bestyckning är det tänkt. Sedan får jag se, urvalet i de dimensioner jag måste ha är rätt begränsat. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Dina Alpinfälgar var original på t.ex. B8 E36 med 235/40-17 och 265/35-17 och bakdäcken har inte tillverkas på längre om inte Michelin gör några ibland. Men till en E30 går det med smalare däck?
Mvh/Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Ja, det krävs och får gå. E30 hjulhus är dimensionerade för 205/55-15 ursprungligen. Iom att jag inte vill bredda karossen så får det mesta gå inåt. Oavsett blir 265 (om de hade gått att få fram) för breda och tar i både innerskärm och skärmkant. 235/40-17 bak och 215/40-17 fram kör jag med nu och det kommer bli lite stretch på dessa fälgar, ffa fram. Square uppsättning med 235 hade gått rent platsmässigt också men blir lite tokigt iom de olika fälgbredderna fram/bak. 225/40-17 hade nog varit lämpligt fram, men den dimensionen finns väl inte i sortiment. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Det stämmer bra! Trodde nästan den var glömd vid det här laget. Jag har inte glömt din 325:a från den tiden heller. Tänk så härligt skadad man kan vara. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Hann inte med att se däcksdimensionen på hans bil när han visslade förbi mig på Mantorps raka när det begav sig... Men en sökning efter Bilsport-reportaget gav frukt! Fälgar: Alpina Orginal, 7x16" fram och 8x16" bak Däck: Bridgestone SO02 Potenza, 205/50-16 fram och 245/45-16 bak Jag behöver ligga kring 620 mm i diameter på hjulen för att få rum någorlunda och det stämmer ju rätt bra med Olssons dimensioner. Med nuvarande 235:or på 8,5 tums fälgar får man inte in fingret mellan skärmkant och däck på min bil så något jättemycket bredare blir nog tufft... _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
_________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Det enklaste är nog 225/40 fram och 235/40 bak om det får plats. Man vill nog ha lite mer däck bak men en E30 är inte lika otäck i kurvorna som min pappas 323i E21 var. Mvh/Thomas BMWCS #4660 _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Min bil har uppfört sig väldigt neutralt med nuvarande chassi-inställning och däck. Mer en dragning åt under- än överstyrning om man inte släpper ut baken med gasen.
Eftersom jag kommer att köra slut på nuvarande däck före några andra dimensioner blir aktuella så får jag ju chans att se hur illa eller bra detta blir. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||
Är det Nankang AR-1? Ska bli kul att höra hur de funkar i så fall, har titta på dom själv.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 332is | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 56, 57, 58 >> 75 besök senaste veckan (219297 totalt) |