Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14
65 besök senaste veckan (80512 totalt)
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Då jag fick påbackning med uniballs så gällde det även i bak.
Så det fick bli att svarva och svetsa lite hållare för gummibussningar där och i framvagnen.

Annars är det enda som saknas för att få den godkänd som ombyggt fordon ett effektintyg, som troligtvis ska fixas i slutet på veckan!




Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7704



Snyggt byggt!

Jag hade personligen opponerat mig mot beslutet men ibland är det enklare att göra som dum säger. 😅

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
erikjakan skrev:
Snyggt byggt!

Jag hade personligen opponerat mig mot beslutet men ibland är det enklare att göra som dum säger. 😅


Tack!

Håller helt med på hur du menar, men i detta fallet så tycker jag att Lars-Inge som ja haft som besiktningsman har vart grymt bra att göra med så ja fixar gärna dessa grejer
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Jeppe_A skrev:
Då jag fick påbackning med uniballs så gällde det även i bak.
Så det fick bli att svarva och svetsa lite hållare för gummibussningar där och i framvagnen.


Det går ju att svarva låsringsspår och montera dit länklager thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Som det ser ut så behöver nog inte Jeppe lägga många minuter på att skifta tillbaka
till uniballs om han vill och behov uppstår.

Hög finish som man vant sig vid Jeppe! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Som det ser ut så behöver nog inte Jeppe lägga många minuter på att skifta tillbaka
till uniballs om han vill och behov uppstår.

Hög finish som man vant sig vid Jeppe! thumbs up thumbs up thumbs up


Haha, ja det kan vara så att dom sitter gängade med likadan gänga som det sitter på mina uniballs


Tack detsamma! thumbs up
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



jag har missat ngt på vägen men varför blir de ombyggtfordon?

_________________
Björn hall
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Björn H skrev:
jag har missat ngt på vägen men varför blir de ombyggtfordon?


Haha nä men det går fort i svängarna

Ja har ju bara reggat den med utbytt motor sedan tidigare, och efter det så har det kommit dit delar så som bur, stolar, bromsar, hjulupphängning som inte bilprovningen tycker passar in.
Så då tänkte jag att ja reggar den som ombyggt fordon så kan ja åka helt lagligt å handla glass i sommar thumbs up
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Pressade i bussningarna i hylserna igår som ja fick från lack.
Från början så tänkte vi göra hylsorna 0,4mm mindre för att pressa i bussningarna men efter lite forskning så kom vi fram till att göra dom några hundradelar mindre istället.
Och de va en jävla tur för de hade aldrig gått att pressa i dom med 0,4mm, nu gick det perfekt!



I samma veva som ja höll på med bussningarna så smidde ja ihop ett stag mellan infästningarna till länkarmarna.
Och nya fästen till K-stagen fram




Bakvagn också färdig.

Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Ja jag har gjort misstaget att göra ett par , dvs typ 2 tiondelar mindre. Det går inte heller
Några hundradelar räcker som du nu vet thumbs up
Jag har även råkat ta upp för mycket efter att först gjort för trångt. Det funkar oxå , med en skvätt locetite 648.
Nu lär du ju inte behöva byta bussningarna under de åren du äger bilen. Men 648 släpper iallafall med värme och pressa ur.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
knotan skrev:
Ja jag har gjort misstaget att göra ett par , dvs typ 2 tiondelar mindre. Det går inte heller
Några hundradelar räcker som du nu vet thumbs up
Jag har även råkat ta upp för mycket efter att först gjort för trångt. Det funkar oxå , med en skvätt locetite 648.
Nu lär du ju inte behöva byta bussningarna under de åren du äger bilen. Men 648 släpper iallafall med värme och pressa ur.


Haha ja det vet jag nu
Ja det är ju tråkigt om man tar upp dom alldeles för mycket...
Citera
Surric
Strövelstorp
Här sen Apr 2021
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Har läst igenom hela tråden nu! Måste bara säga att jag är riktigt imponerad av ditt bygge! Riktigt snyggt gjort, det har jävlar i de inte snålats någonstans! En fråga, vad åker du för diff i bilen? Tycker hela bakvagnen ser ut som ny! thumbs up

_________________
André Sjöström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Surric skrev:
Har läst igenom hela tråden nu! Måste bara säga att jag är måttligt imponerad av ditt bygge! Riktigt snyggt gjort, det har jävlar i de inte snålats någonstans! En fråga, vad åker du för diff i bilen? Tycker hela bakvagnen ser ut som ny! thumbs up


Du vet att "måttligt" betyder ungefär "inte så mycket"? Välkommen till Rejsa thumbs up ! Här kan man få nya kunskaper när man minst anar det

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14
65 besök senaste veckan (80512 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande