Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil bygga grenrör till Lotus Exige S240 (1.8 med kompressor) | 435 besök totalt |
Jag har ett eftermarknads 4-2-1 med långa primärrör (så långa att kat inte får plats) och tror mig förstå att det inte är optimalt för en överladdad motor. Det som i mina ögon verkar bäst är detta:
https://www.2bular.co.uk/exige-s-2zz Vad tror ni? Är det bara att köpa eller kan någon här bygga ett motsvarande (eller "bättre") till mig? Genom åren har man ju sett många fina grenrörsbyggen här på rejsa! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Är det inte så att vid kompressor så spelar scavenging inte så stor roll så det är "bara" att bygga stort rör för mista möjliga baktryck?
Men det ska ju låta bra också för att själen ska må bra |
||||
Jo, ungefär så har jag förstått det. Sen antar jag att man ändå vill ha en övergång från avgasport till grenrör!som inte har några skarpa kanter? Primärrörens längd styrs då bara av att man inte vill ha för liten radie på böjarna? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
_________________ Patrick Wetterskog |
||||
Bra beslut verkar vara ett lotteri att köpa av Jim Valentine. Finns de som aldrig får leverans..... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Ja, att han gör riktigt bra prylar verkar alla tycka, men också att det är lite av ett lotteri när det gäller leverans(tid). _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Skruva banåkabil bygga grenrör till Lotus Exige S240 (1.8 med kompressor) | 435 besök totalt |