Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 -10 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (13480 totalt) |
Tänkte precis samma! //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||
Nya OEM-bussningar till diff-upphängningen:
Pressar in bakre diffbussningen i subframe'en Använder detta kit för att pressa ur och i bussningar till bakvagnen: Verktygssats för länkarmsbussningar BMW bakaxel E87-90-93/M3 Gängstången orkar inte riktigt med vissa bussningar. En press är att rekommendera i kombination med presshylsorna. De främre diffbussningarna måste komprimeras innan de kan pressas in. Använder ett gammalt vevstakslager mellan komprimeringsverktyget och bussningen för att jämna ut trycket mot bussningen. _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Kommer nog att bli en diff från Florian på limitedslip.de ! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Nog?! Du måste!! _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Mer arbete med subfram'en:
Alla bussningar byts ut mot nya Lemförder eller Millway. Solida bussningar pressas i subframe'en Solida uniball bussningar till camberarmarnas inre infästningar Lemförder främre inre bärarmsbussning. Enligt BMW TIS ska lagret säkras med Loctite 638. Jag valde istället Würth Lagerlåsning med aktivator Subfram'en klar! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Arbetet med bakvagnen fortsätter
Byter ut alla bärarmar, hjullager, och bussningar Spindlarna får gå en vända i ugnen efter att ha fått ett lager värmefärg Nya SKF hjullager och Lemförder bussningar pressas i spindlarna Bra finish efter ugnsbakningen Diverse bult och mutter förberedda för montering Snart dags att hänga subframen på plats! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
1. Vad för färg? "Auto K Värmebeständig 650 C" från Mekonomen
2. Hur länge i ugnen och temp? Tog uppåt 45-60 minuter innan godset blivit tillräckligt varmt. Enl. instruktionen härdar lacken först vid 250 grader. Satte varmluftsugnen på 260 grader och mätte med värmepistol. 3. Luktar det? Jo, lite luktar det, men det verkar som att en modern varmluftsugn har något inbyggt filter - det mesta slukades upp utav ugnen!
_________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Tack för glada tillrop!
Subframen åter på plats! Passar på att byta krängningshämmarstag innan drivaxlarna monteras. Kanske inte BMW-ingenjörernas mest stolta ögonblick då man designat en lösning där bulten som fäster staget i spindeln är så lång och fästs på insidan. Detta resulterar i att man måste demontera drivaxeln innan man kan ta loss krängningshämmarstaget... Diffen hissas på plats Stålomspunna slangar och nya bromsledningar Nu behöver man inte mecka med handskar längre! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Det sista med bakvagnen färdigställs:
Bromsoken förses med nya packningar, damasker, glidpinnar, nipplar samt stålomspunna slangar Mässingsstyrningar från Millway ersätter original gummisbussningar Drivaxlar och handbromswire monterat Pagid RSL19 belägg _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Jag gjorde exakt samma sak med Biltemas värmefärg för 15 år sedan... ugnsbakade i ett par timmar
Men resultatet blev grymt bra _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21 Lexus RC-F Track Edition - 20 Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Snyggt! Tycker färgen klarar Brake clean riktigt bra. Testade med en del som inte bakats och där löstes färgen upp efter ett tag!
_________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Nya bäramar samt Millways solida aluminiumbussningar med inkapslade uniballs Millway bussningarna pressas in i de nya bärarmarna Byter även de undre länkarmarna Förbereder för nya hjullager Betydligt enklare att byta hjullager på e9x jämfört med äldre serier! Båda spindlarna blästrade och försedda med nya hjullager Monterat! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 -10 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (13480 totalt) |